دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ چیست ؟ اگر تلویزیون سامسونگ شما به خودی خود خاموش می شود؛ بسته به تلویزیون و تنظیمات شما؛ دلایل و راه حل های مختلفی وجود دارد. دو دلیل اصلی خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ این است که دستگاه متصل خاموش شده است و یا به خاطر تنظمیاتی است که اعمال کرده اید.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ به علت تنظیمات Eco Solution

عملکرد Eco Solution اگر تشخیص دهد که هیچ سیگنالی از منبع فعلی دریافت نمی‌کند، تلویزیون را خاموش می‌کند. به عنوان مثال اگر ستاب باکس را به حالت آماده به کار تغییر داده اید یا بعد از چهار ساعت کاربری از دستگاه استفاده نکرده است؛ تلویزیون خاموش می‌شود.

  1. در تلویزیون خود به قسمت settings بروید.
  • General را انتخاب کنید.
  • Eco Solution را انتخاب کنید.
  • Auto Power Off را انتخاب کنید.
  • مدت زمان انتظار تلویزیون را انتخاب کنید.

تنظیمات Timer Sleep یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ

تنظیمات Timer Sleep به دستگاه تلویزیون امکان می‌دهد که بعد از مدت زمان مشخصی به طور خودکار خاموش شود. اگر تلویزیون شما خود به خود خاموش می‌شود باید بررسی کنید که آیا این تایمر خواب فعال شده است یا خیر.

یک تایمر خواب می تواند تنظیم شود تا تلویزیون شما بعد از مدت زمان مشخصی به طور خودکار خاموش شود. اگر تلویزیون شما خود را خاموش می کند باید بررسی کنید که آیا تایمر خواب فعال شده است یا خیر.

  • وارد منوی تنظیمات تلویزیون خود شوید.
  • General را انتخاب کنید
  • System Manager  را انتخاب کنید.
  • Time را انتخاب کنید.
  • Sleep Timer را انتخاب کنید.
  • Off را انتخاب کنید.

برای حل مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ اتصالات خود را بررسی کنید

اگر منبعی که تلویزیون شما به آن متصل است؛ ممکن است صفحه نمایش تلویزیون شما تاریک شود. به عنوان مثال، این اتافق ممکن است زمانی بیافتد که ستاپ باکس را خاموش کنید یا اگر تلویزیون خود را به کامپیوتر شخصی خود وصل کرده باشد و سیستم به حالت خواب می رود.

اگر تنظیمات خود را بررسی کرده اید و تلویزیون همچنان خاموش می شود؛ تلویزیون خود را از دستگاه های متصل مانند ستاپ باکس، کنسول بازی یا کامپیوتر شخصی خود جدا کنید. هر بار آنها را دوباره وصل کنید تا مشخص شود کدام دستگاه باعث خاموش شدن تلویزیون شما می شود.

بروزرسانی نرم‌افزار را بررسی کنید

اگر با تلویزیون هوشمند سامسونگ خود مشکلی دارید؛ همیشه باید بررسی کنید که آیا بروزرسانی های نرم افزاری در دسترس است یا خیر؛ چون می تواند مشکلات شما را حل کنید. ساده‌ترین راه برای بروزرسانی نرم افزار استفاده از منوی تنظیمات تلویزیون است. اگر تلویزیون شما به اینترنت متصل نیست یا اتصال اینترنت شما پایدار نیست می توانید با استفاده از فلش مموری نرم‌افزار دستگاه خود را آپدیت کنید.

لطفا توجه داشته باشید که مراحل زیر، بسته به مدل تلویزیون و نسخه منوی هوشمند مورد استفاده شما ممکن است متفاوت باشد. اگر از مراحل دقیق اطمینان ندارید، دفترچه راهنمای دستگاه خود را دنبال کنید یا دفترچه راهنما را از سایت سامسونگ دانلود کنید.

  • دکمه menu را از ریموت کنترل فشار دهید.
  •  Support را انتخاب کنید
  • Software Update را انتخاب کنید.
  • Update Now را انتخاب کنید.

Standby Mode Upgrade و خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ

 اگر گزینه Standby Mode Upgrade در منوی تنظیمات فعال باشد؛ برخی از مدل های قدیمی می توانند به طور ناگهانی خاموش شود. اگر این عملکرد فعال باشد، تلویزیون شما تا حدی بدون صدا و تصویر روشن می شود و چراغ چشمک می زند. در این حالت تلویزیون از طریق سیگنال های پخش RF آخرین بروزرسانی سیستم عامل را جستجو می کند و در صورت موجود بودن آخرین آپدیت را دریافت می کند.

لطفا توجه داشته باشید که این قابلیت فقط در تلویزیون های قدیمی موجود است. در تلویزیون های جدید بروزرسانی نرم‌افزار از طریق اینترنت انجام می‌شود.

  1. دکمه Menu ریموت کنترل را فشار دهید.
  2. به Settings بروید.
  3. Software Upgrade را انتخاب کنید.
  4. Standby Mode Upgrade را انتخاب کنید.
  5. Off را انتخاب کنید.

هنوز مشکل دارید؟

اگر همه موارد بالا را امتحان کرده اید و تلویزیون شما همچنان با مشکلاتی روبرو است؛ ممکن است لازم باشد تلویزیون خود را سرویس کنید.

جمع‌بندی

خرید تلویزیون سامسونگ، یعنی تا سالیان سال از بابت داشتن تلویزیونی با آخرین نوآوری و قابلیت ها خیالتان راحت باشد؛ درست است که این برند جزو سازنده های تلویزیون اقتصادی است اما در تنوع کم‌نظیر مدل‌هایش می‌توانید تلویزیون‌های بالارده و لاکچری با قیمت بالا را نیز پیدا کنید؛ فروشگاه afralland با بررسی جدیدترین تلویزیون های این برند کره ای دست شما را برای خرید باز میگذارد.

مرجع: Samsung