۲۲ مرداد ۱۴۰۱

تلویزیون های سری U ال جی

تلویزیون های سری U ال جی در سال 2022 و 2023

از جمله تلویزیون هایی که در سال 2022 و 2023 طراحی شده تلویزیون های سری U ال جی می باشد. این مدل ها، جزء هوشمندترین سری های بازار بوده و امکانات وکارایی فوق‌العاده ای دارند. تلویزیون های سری U از صفحه نمایشی به نام Ultra 4k استفاده کرده اند که تصاویری با وضوح فوق‌العاده بالا را در اختیار بیننده قرار می‌دهد. بهترین تلویزیون های سری U ال جی را در ادامه مقاله به شما معرفی خواهی کرد.

هر برندی که در ساخت تلویزیون کار می کند هر ساله تعداد زیادی محصول جدید با تکنولوژی جدید به بازار عرضه می کنند. ال جی نیز به رسم هر ساله سری جدیدی از تلویزیون های خود را در قالب نام های متنوع با کیفیت تصاویر و طراحی متفاوت در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

هر تلویزیون ال جی نشانه هایی برای سال تولید و سری تولید خود دارند که جداسازی آن ها را از هم راحت تر کرده و از این طریق می‌دانیم کدام تلویزیون محصول چه سالی است. مثلاً با پسوندهای LM, UN, UP و آخرین می‌دانیم سری آن ها UQ شناخته می شوند. حرف Q به نشانه سال 2022 در این مدل های استفاده می شوند.

تلویزیون های سری Q همان تلویزیون های سری قبل با امکانات بهتر و طراحی متفاوت هستند. در طراحی تلویزیون های ال جی سری Q از پایه های هلالی در وسط و در یک سری از پایه های دو شاخه ای در دو طرف کار استفاده شده است. در بهترین تلویزیون های سری Q ال جی صفحه نمایشی که به کار رفته است بسیار تخت بوده و از یک فریم بسیار نازک و باریکی به رنگ مشکی در همه مدل ها استفاده شده است.

طراحی بدنه باریک این تلویزیون های 2022 ال جی با پشتی صاف و تخت خود در زمان نصب بر روی دیوار همانند یک اثر زیبای هنری با صحنه های جذاب و زنده عمل می کند. به گونه ای که بیننده در نگاه اول با یک تابلو روبرو است تا یک تلویزیون.

مدلسال ساخت
تلویزیون ال جی UR75502023
تلویزیون ال جی UR73002023
تلویزیون ال جی UR80002023
تلویزیون ال جی UR78002023
تلویزیون ال جی UR81002023
تلویزیون ال جی UR90002023
تلویزیون ال جی UR91002023
تلویزیون ال جی UQ70002022
تلویزیون ال جی UQ80002022
تلویزیون ال جی UQ81002022
تلویزیون ال جی UQ90002022
تلویزیون ال جی UQ91002022
تلویزیون های سری U ال جی 2022 و 2023

تمام سری های تلویزیون U ال جی در سال 2022 و 2023 مجهز به هوش مصنوعی ThinQ هستند و همانند یک دستیار هوشمند تمام فعالیت هایی که لازم می‌دانید را می توانید از آن بخواهید که ریموت کنترل هوشمند ماوسی یکی از شگفتی های این محصولات است و کمک بزرگی برای کارایی راحت تر با تلویزیون را ارائه می دهد. یکی از بهترین تلویزیون های این سری و البته اقتصادی سال 2023، تلویزیون ال جی UR8100 است با رفرش ریت 60 هرتز و آخرین ورژن سیستم عامل WebOS که توانست در همین مدت زمان کم، طرفداران زیادی را از آن خود کند.

در ادامه همین بحث، ارزان قیمت ترین مدل ال جی در سال 2022 را معرفی می کنیم که تلویزیون ال جی UR8000 می باشد و به نوعی ایده آل ترین انتخاب برای تماشای فیلم، مسابقات هیجان انگیز ورزشی و برنامه های مستند است.

کیفیت تصاویر در تلویزیون های سری U ال جی

با تصاویری که در تلویزیون های ال جی سری Q تجربه می کنید دیگر علاقه ای به تماشای هیچ تصویری از هیچ تلویزیونی نخواهید داشت. زیرا کیفیت تصویر 4K در این محصولات با به نمایش گذاشتن تصاویری جذاب و بسیار پویا یک تصویر بسیار رویایی را به شما ارائه می دهد.

هر کیفیت تصویری در تلویزیون از یک رزولوشن خاص ساخته شده است این رزولوشن ها از تعدادی اعضای کوچکتر به نام پیکسل ساخته شده است. هر چه تعداد این پیکسل ها در تلویزیون بیشترباشد با یک کیفیت عالی از تلویزیون روبرو می شویم. در بهترین تلویزیون های ال جی سری Q کیفیت تصویری که استفاده شده از نوع 4K Ultra HD بوده که وضوح تصویر فوق‌العاده ای را به همراه دارد با رزولوشنی برابر با 2160×3840 پیکسل.

تلویزیون های سری Q ال جی

 خود کلمه Ultra که در اول کیفیت تصویر تلویزیون های سری q استفاده می شود به معنی فوق‌العاده می باشد و هر چیزی که از این کلمه در آن استفاده شده باشد قطعاً هیچ کمبودی بابت امکانانی که ارائه می کند نخواهد داشت. تصاویری که در تلویزیون های سری Q استفاده می شود از HDR با نسخه های HDR10, HLG پشتیبانی می کند و این یعنی یک محدوده رنگی گسترده با کنتراست بالا.

در این حالت هیچ صحنه ای با رنگ ها خیلی روشن و خیلی تیره را از دست نمی دهید و هر کجا که لازم باشد این قسمت ها را با کنتراست بالاتر نشان می دهد تا جزئیات با حساسیت بیشتری نمایش داده شوند.

بیشتر بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون ال جی

پردازنده حرفه ای تلویزیون های سری Q

وقتی از تلویزیون هوشمند در نسل جدید تلویزیون های سری Q ال جی صحبت می کنیم منتظر دیدار یک قابلیت عالی بجز کیفیت تصویر در آن ها هستیم. در تلویزیون های ال جی از پردازنده های نسل آلفا استفاده شده است α5 Gen5 AI 4K که این پردازنده ها به صورت حرفه ای هر داده ای را که دریافت می کنند سنجش کرده و با تجزیه و تحلیل این داده ها اقدام به ارتقاء کیفیت آن ها می کند.

سیستم عامل وب او اس در تلویزیون ال جی

یک فیلم قدیمی از سال های گذشته دارید مثلاً فیلم تولد بچگی ، اما متاسفانه این فیلم به دلیل سال ها بدون استفاده بودن و کیفیت پایین خود در سال های گذشته در زمان استفاده بر روی صفحه نمایش تلویزیون کاملاً بی کیفیت نمایش داده می شود و بعد از چند دقیقه دیگر تمایلی به تماشای ادامه فیلم ندارید.

همین فیلم را وقتی با تلویزیون های دیگر که پردازشگر رده بالا دارند و از کیفیت تصویر بالا برخوردار هستند مشاهده می کنید دیگر این حس بد را نخواهید داشت. اینجاست که نقش پردازشگر به صورت واضح نمایان می شود و کیفیت فیلم قدیمی شما را با قابلیت Upscaler 4k بالا می برد.

همین پردازشگر جذاب نسل آلفا در بهترین تلویزیون های ال جی سری Q می تواند بجز کیفیت تصویر در به وجود آوردن صدای رسا و واضح نیز مفید باشد و با تشخیص صدای کارکترها صدایی بدون هر گونه نویز را پخش کند و با پشتیبانی از قابلیت Dolby Atmos یک صدای فراگیر و همه‌جانبه را کل فضا طنین انداز کند این خاصیت وقتی نمایان می شود که شما روبروی تلویزیون قرار نگرفته اید و در زاویه دیگری از تلویزیون نشسته اید.

تلویزیون های هوشمند سری Q ال جی

تمامی تلویزیون های سری Q ال جی هوشمند بوده و از قابلیت هوش مصنوعی ThinQ استفاده می کنند. هر وسیله ای که هوشمند باشد خواه تلویزیون یا هر چیز دیگری، یعنی بجز کارایی اصلی خود امکانات دیگری هم برای ارائه دادن به مصرف کننده های خود دارد. تلویزیون ال جی سری Q نیز بجز کیفیت تصویر و نمایشگر اولترای خود قابلیت های دیگری هم برای ارائه دارند.

ریموت کنترل هوشمند

ریموت کنترل هوشمند از جمله امکاناتی است که تلویزیون ها ی ال جی دارند که به اصطلاح به آن ها ریموت جادویی گفته می شود که واقعاً لیاقت این کلمه را داشته و به صورت جادویی کارهایی را برای ما انجام می دهد که یک ریموت معمولی از پس انجام آن بر نمی آید. با ریموت های جادویی بدون دخالت دست از راه دور به تلویزیون خود دستور دهید. به همین راحتی!

وقتی شما دکمه میکروفون را در این ریموت ها استفاده می کنید تلویزیون سری Q ال جی با تشخیص صدای کاربر هر آنچه را که از او بخواهید انجام می دهد. بنشینید و به تلویزیون خود دستور دهید صدا را کم و یا زیاد کند بدون آن که هیچ دکمه ای را بالا پایین کنید. بر روی ریموت کنترل یک قسمت به صورت ماوسی قرار دارد که استفاده از آن را زمانی بهتر متوجه می شوید که می خواهید مانند یک مانیتور از صفحه نمایش تلویزیون خود استفاده کنید.

ریموت کنترل تلویزیون های سری q ال جی

با توجه به سیستم عامل های استفاده شده در تلویزیون های ال جی که از نوع webOS است دسترسی به دستیارهای صوتی به راحتی امکان‌پذیر است و از طریق تنظیمات صوتی و همچنین اتصال به اینترنت و وای فای WiFi می توانید به صورت مستقیم به این دستیار ها دسترسی داشته و به جستجوی برنامه مورد علاقه خود بپردازید و یا اینکه آن را نصب کرده و لذت ببرید.

مجموعه برنامه ها و بازی های که مد نظرتان بوده و نصب کرده اید را می توانید در یک صفحه شخصی به نام HomeDashbord جمع کنید و هر زمان نیاز داشتید بدون نیاز به گشتن های طولانی به صورت سریع به آن ها دسترسی پیدا کنید.

در ادامه این مطلب بخوانید:
بررسی تلویزیون ال جی UQ8000

انواع بهترین تلویزیون های سری Q ال جی

تلویزیون های ال جی سری Q در سال 2022 در چند مدل متفاوت و سایز های مختلف وارد بازار شده اند که با کارایی های عالی که دارند حتماً با وارد شدنش به بازار تلویزیون طرفداران بسیاری را برای خود پیدا کرده و در بین LED های که تا به حال ساخته شده کولاک کرده و رقابت را بین برند ها به ارمغان می آورد.

از جمله این تلویزیون ها مدل UQ7000,UQ8000,UQ8100,UQ9000 و UQ9100 می باشند که در ادامه به معرفی یکایک این محصولات با امکانات آن ها پرداخته تا در زمان خرید هر کدام از این موارد از دچار سردرگمی نشوید.

تلویزیون ال جی UQ7000

تلویزیون مدل UQ7000 از تلویزیون های سری Q الجی در سایزهای 43,50,55 و 65 اینچ ساخته شده اند. پنل بکار رفته در این تلویزیون از نوع VA بوده که نسبت به IPS زاویه دید محدودتری را شامل می شود. سیستم عامل آن همانند بقیه تلویزیون های هوشمند ال جی از نوع webOS می باشد که امکان اتصال به دستیار های صوتی مانند Alexa, Amazon را در دسترس کاربرانش قرار می دهد.

پردازشگر استفاده شده در تلویزیون UQ7000 از سری Q ال جی α5 Gen5 AI 4K بوده که قابلیت ارتقاء تصاویر را دارد و تصاویر بی کیفیت تا حد 4K بالا می برد و شما از بی کیفیتی تصاویر هیچ وقت گله ای نخواهید داشت. دو کانال صوتی برای ارائه صدا بدون نویز را در اختیار کاربرانش قرار داده که داده و در مجموع 20 وات صدای مطلوب از آن خارج می شود. 

تلویزیون ال جی UQ8000

این تلویزیون از بین تلویزیون های سری Q ال جی جزء تلویزیون های میان رده در بین مدل های UQ می باشد که جزء سری 8 این تلویزیون ها محسوب می شوند. تلویزیون ها UQ8000 امکان دارای امکانات تصویری به مراتب بالاتر از سری 7 بوده و تصاویر با کیفیت بهتر را فراهم می کنند. این تلویزیون دارای دوپایه به صورت شاخه ای در دو طرف پنل تلویزیون بوده که صفحه نمایش با ابعاد بزرگ را به راحتی بر روی خود به صورت ثابت نگه می دارد.

 این تلویزیون در سایز های مختلف 55,65 و 75 اینچ ساخته شده اند که از قرار معلوم تلویزیون های سایز بالا را پوشش می دهند که از پنل نوع IPS در آن ها استفاده شده و کیفیت تصویری با قابلیت Ultra 4k را ارائه می دهند که قابلیت افزایش کیفیت تصویر و کنتراست بالا را دارند و از امکانات بسیاری مثل Dolby vision IQ که یکی از نسخه های HDR است در بالا بردن وضوح تصویر و افزایش طیف رنگی استفاده می کنند.

بهترین تلویزیون های سری Q ال جی فقط سری 7 پورت HDMI 2 را ندارد بقیه مدل ها که رده بالاتر هستند این پورت جذاب برای اتصال کنسول های بازی پیشرفته را در خود دارند.

تلویزیون ال جی UQ8100

سری 8 تلویزیون های سری Q ال جی مدل دیگری به نام UQ8100 موجود است که تفاوت های بسیار محدودی با UQ8000 دارد که یکی از این تفاوت ها در طراحی پایه آن می باشد، در مدل 8100 ال جی پایه ها به صورت هلالی کار شده است که بسیار ظریف و نازک بوده اما از مقاومت عالی نسبت به ظرافی که دارد برخوردار است.

پنل صفحه نمایش کاملاً تخت کار شده و پشتی صافی نیز دارد و زمانی که تصمیم بگیرید آن را به دیوار وصل کنید کمترین فاصله را با دیوار ایجاد می کند. تفاوت بعدی که با مدل 8000 خود دارد در سایزبندی بیشتر آن است که امکان انتخاب بیشتری را در اختیار خریداران قرار می دهد و در سایزهای 43,50,55,65,70 و 75 ساخته شده است که تمام صفحه نمایش از سایز کوچک تا بزرگ را پوشش می دهد.

تلویزیون ال جی UQ9000

بعد از معرفی سری های 7 و 8 در مدل UQ ال جی نوبت به معرفی یکی دیگر از بهترین تلویزیون های ال جی سری Q می رسد که این مدل در بین مدل های سری 9 قرار گرفته و از امکاناتی به مراتب بهتر از رده های پایین‌تر خود قرار می گیرد. تنوع محصول در تلویزیون های ال جی بسیار بالا است و شاید خیلی از مدل ها را شبیه به هم دانسته و در زمان تهیه آن ها سردر گم شویم.

احتمالاً نزدیک بودن بیش از حد این امکانات در تلویزیون های ال جی سوالاتی را برای همه مطرح خواهد کرد که این مدل ها واقعاً چه تفاوتی را با هم دارند و زمانی که حرف از تفاوت بین سری ها می شود بتوان جواب قانع کننده ای را پیدا کرد. تلویزیون ال جی UQ9000 دارای پنل IPS بوده و از کیفیت تصویر Ultra HD 4K در کیفیت تصویر آن استفاده شده است.

اتصال به گوشی

کیفیت تصویر 4K یعنی چیز در حد 4 برابر FHD و این به معنی کیفیت تصویر فوق‌العاده با رزولوشن بالا می باشد. در این تلویزیون شما با یک تصویر کاملاً شفاف و بدون هیچ تاری روبرو هستید، حتی اگر تصویر که قبلا ضبط شده باشد بی کیفیت باشد. در تلویزیون های سری Q ال جی از سیستم عامل webOS استفاده شده که امکان سرچ هر نوع برنامه ای را توسط دستیار های صوتی Alexa, Google, Amazon فراهم می کند.

برای دسترسی به این امکانات و سرچ و نصب برنامه مورد علاقه خود از طریق این سیستم عامل نیاز دارید به اینترنت و وای فای WiFi دسترسی داشته و به آن وصل شوید. در صورتی که تلویزیونی این قابلیت را نداشته باشد جزء تلویزیون های هوشمند محسوب نمی شود.

تلویزیون ال جی UQ9100

آخرین مدلی که از سری Q ال جی قرار است وارد بازار شود و بهترین تلویزیون سری Q ال جی به حساب می آید مدل QU9000 است. این تلویزیون رده بالاتر مدل UQ9000 از سری 9 ال جی می باشد که تغییرات ظریفی در این مدل وجود دارد که آن را از نوع پایین‌تر خود جدا کرده است.

تلویزیون سری Q ال جی

این تلویزیون جزء تلویزیون های هوشمند بوده با اتصال به اینترنت امکان سرچ در صفحات وب را در اختیار کاربرانش قرار می دهد و خیلی ساده می توان به گشت و گذار بین صفحات پرداخت و از وب گردی بر روی صفحه نمایشی با کیفیت 4K لذت ببرید. تلویزیون های سری Q ال جی امکان مدیریت هم‌زمان چند وسیله هوشمند را در اطراف خود دارد و از طریق برقراری ارتباط بین آن ها می توان به تنظیمات این دستگاه ها دسترسی داشت.

این تلویزیون UQ91000 تمام سایز های از کوچک تا بزرگ 43,50,55,65,75,85 اینچ را تحت پوشش قرار داده و نسخه کامل این تلویزیون های رده پایین‌تر خود می باشد و شما هر سایزی از این برند را می توانید انتخاب کنید. صفحه نمایش تلویزیون های ال جی سری Q دارای یک فریم بسیار باریک مشکی رنگ هستند که با پایه هلالی مشکی رنگ خود هارمونی جذابی را ایجاد می کنند.

جمع بندی

تلویزیون های سری U ال جی خیلی از لحاظ امکانات با هم متفاوت نیستند و شاید بهتر است بگوییم شباهت های بسیاری از لحاظ امکانات دارند. این تلویزیون های 2022 ال جی توانسته امکاناتی را در حد یک تلویزیون هوشمند به مشتریان خود عرضه کنند. تلویزیون های ال جی سری U از قیمت مناسبی نسبت به سری های OLED و QNED برخوردار هستند که در این مطلب از افرالند، آن ها را مورد نقد و بررسی قرار دادیم.

کیفیت تصویر Ultar 4k را با خود به همراه دارند و با توجه به هوشمندی که دارد از طریق سنسور های محیطی نور محیط را تشخیص داده و نورپس زمینه را طبق نور محیط تنظیم می‌کند. در تلویزیون های جدید ال جی قابلیت عالی برای ورزش دوستان قرار داده شده است.

و در زمانی که در حال تماشای یک برنامه هستید نتایج مسابقات را در شبکه دیگر به شما گزارش می دهد و در این حالت بازی را از دست نخواهید داد. با سرعت رفرش 60 هرتزی که در تمام مدل ها وجود دارد شما این امکان را دارید از یک بازی با سرعت مناسب با حالت تاخیر ورودی لذت ببرید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01آیا تمام تلویزیون های سری Q ال جی رسیور و دیجیتال دارند؟

بله. جدیدترین تلویزیون های هوشمند ال جی تماماً به گیرنده های داخلی مجهز می باشند و شما در زمان خریدتلویزیون ال جی نیازی به تهیه جداگانه این موارد ندارید.

02تلویزیون های سری کیو ال جی ریموت کنترل جادویی دارند؟

تلویزیون های ال جی از سری q دارای ریموت کنترل جادویی بوده و امکان کارایی به صورت ماوسی را دارند.

03تلویزیون های کیوند ال جی بهتر هستند یا کیولد سامسونگ؟

کیوند در واقع نسخه ارتقاء یافته تری از کیولد می باشد. در کیوند شما شاهد ذرات نانو در یک LED هستید که تصاویر زنده تری خلق می کند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تلویزیون های سری U ال جی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *