۳۰ آذر ۱۴۰۰

بهترین تلویزیون های 55 اینچ ال جی 2022

بهترین تلویزیون‌های 55 اینچ ال جی

بهترین تلویزیون های 55 اینچ ال جی 2022 – 2023 ترکیبی متعادل از کیفیت، چابکی و هوشمند بودن را در اختیار تان قرار می دهند. به چه به دنبال بهترین تلویزیون 55 اینچی باشید و چه یک تلویزیون ارزان قیمت بخواهید در هر صورت ال جی گزینه ایده آلی در سبد تولیدات خود برای تان قرار داده، اما آیا در این مسیر می‌تواند از رقبا پیشی بگیرد؟ همراه افرالند باشید.

تلویزیون 55 اینچ یکی از سایزهای مورد علاقه بسیاری از کاربران می باشد. اگر به دنبال خرید تلویزیون ال جی هستید، بهترین گزینه برای شروع بررسی، بهترین تلویزیون های 55 اینچ 2022 و 2023 است. دلیل این است که سایز 55 اینچ در حال حاضر اندازه اصلی همه برندهای اصلی تلویزیون است. بنابراین کیفیت 4K و بسیاری از ویژگی های جالب جدید را در اندازه ای که اکثر مردم برای خانه خود انتخاب می کنند را دریافت خواهید کرد.

اما این بدان معنا نیست که اگر پول یا فضای کافی دارید؛ نباید تمایل به انتخاب اندازه های بزرگ داشته باشید. اگر می خواهید تلویزیون تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و فضای مناسب را در اختیار دارید می توانید تلویزیون های 65 اینچ یا حتی 75 اینچ را استفاده کنید. با این حال، اگر مانند اکثر خریداران تلویزیون در جستجوی تلویزیون با قیمت مناسب هستید؛ بهترین تلویزیون های 55 اینچ 4K نقطه شروع خوبی است.

از آنجا که تلویزیون های بزرگتر از 65 اینچ و 75 اینچ وجود دارد و حتی تلویزیون های 85 اینچ در دسترس است؛ طبیعی است که این سوال را بپرسید که آیا خرید یک تلویزیون 55 اینچی ممکن است به این معنا باشد که شما از برخی از مشخصات چشم پوشی می کنیم؟ اما نگران نباشید؛ اکثر اتلویزیون های 55 اینچی که امروزه می توانید خریداری کنید؛ پشتیبانی از HDR و وضوح 4K را ارائه می دهند و دارای بسیاری از قابلیت های هوشمند داخلی هم هستند. بنابراین گرچه ممکن است یک سایز تلویزیون کوچکتر را خریداری کنید؛ اما بعید است که قابلیت های هوشمند تلویزیون را از دست بدهید.

بهترین تلویزیون های 55 اینچ ال جی

مدلپردازندهرفرش ریت
تلویزیون ال جی A2Alpha 7 Gen 560Hz
تلویزیون ال جی B2 Alpha 7 Gen 5 120Hz
تلویزیون ال جی C2 Alpha 9 Gen 5 120Hz
تلویزیون ال جی CSAlpha 9 Gen 5 120Hz
تلویزیون ال جی G2 Alpha 7 Gen 5 120Hz
تلویزیون ال جی UQ9000 Alpha 5 Gen 5 60Hz
تلویزیون ال جی UQ8000 Alpha 5 Gen 5 60Hz
تلویزیون ال جی UQ7500 Alpha 5 Gen 5 60Hz
تلویزیون 55 اینچ ال جی 2022
مدل تلویزیوننوع صفحه نمایشسال تولید
تلویزیون ال جی G3OLED2023
تلویزیون ال جی CS3OLED2023
تلویزیون ال جی C3OLED 2023
تلویزیون ال جی B3OLED 2023
تلویزیون ال جی A3OLED 2023
تلویزیون ال جی QNED81QNED 2023
تلویزیون ال جی CS3 OLED 2023
تلویزیون ال جی QNED7S QNED 2023
تلویزیون ال جی NANO80 NANOCELL 2023
تلویزیون ال جی UR8000LED 2023
تلویزیون ال جی UR9000 LED 2023
تلویزیون 55 اینچ 2023

تلویزیون 55 اینچ ال جی و G-Sync

این روزها هر دو تلویزیون QLED و OLED را در این محدوده اندازه پیدا خواهید کرد؛ بنابراین از فناوری های صفحه نمایش هم جا نخواهید ماند. در اکثر مواقع پردازنده بسیار خوبی هم در خود دارند که حتی می توانند محتواهای قدیمی را ارتقاء دهند.

حتی اگر فکر می کند به اندازه کافی در مورد سایز تلویزیون ال جی فکر کرده اید و بهترین تلویزیون 55 اینچ 4K را باید انتخاب کنید هنوز متغیرهای مهمی مانند OLED یا QLED؛ پشتیبانی از فرمت HDR، سیستم عامل تلویزیون های هوشمند و کیفیت صدای داخلی و غیره را باید مد نظر قرار دهید.

انواع تلویزیون های 55 اینچ ال جی

به طور کلی تلویزیون های 55 اینچ ال جی را می توان به دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

  • تلویزیون های اولد
  • تلویزیون های کیوند
  • تلویزیون های نانوسل
  • تلویزیون های ال ای دی

برای آشنایی شما با هر کدام از دسته های بالا؛ در ادامه توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم کرد.

تلویزیون های 55 اینچ OLED ال جی

همه ما اصطلاح OLED را قبلا شنیده ایم؛ اما OLED در واقع چه معنایی دارد؟ OLED نوعی فناوری پیشرفته پنل تلویزیون است. این روزها این فناوری را در جدیدترین مجموعه های  تلویزیون های رده بالا پیدا خواهید کرد. اگر به دنبال خرید تلویزیون جدید هستید؛ منطقی است که بیشتر در مورد اولد بدانید و بهترین تلویزیون ال جی را بشناسید.

OLED مخفف Organic Light Emitting Diode است و روشی برای توصیف نوع پنلی است که برای نمایش رنگ ها، تصاویر و نور در تلویزیون شما استفاده می شود. این در تضاد با انواع دیگر فناوری های پنل تلویزیون است که از این بین می توان به CRT، LED، LCD و QLED اشاره کرد.

با کمی نگاه با بازار متوجه خواهید شد که فناوری اولد در طیف وسیعی از دستگاه های آنها استفاده شده است. با این حال، بیشتر مواقع می توان این فناوری را در تلویزیون های اولد و همچنین برخی از گوشی های هوشمند پیشرفته مانند آیفون 13 پرو مکس پیدا کرد.

تلویزیون 55 اینچ اولد ال جی

بسیاری از جدیدترین و بهترین تلویزیون های امروزی که می توانید خریداری کنید دارای پنل های اولد هستند که فقط پنل کیولد سامسونگ نوع متفاوتی از فناوری تلویزیون را ارائه می دهد (شاید درباره Micro LED هم چیزهایی شنیده باشید اما هنوز این فناوری جای کار دارد).

پنل های OLED هنگام عبور جریان الکتریکی؛ نور مختص به خود را ساطع می کنند؛ در حالی که سلول های نمایشگر LCD-LED برای روشنایی به منبع نور خارجی نیاز دارند. این نور پس زمینه همان چیزی است که صفحه های LCD را از انواع LED جدا می کند. یک صفحه LCD سنتی دارای یک نور پس زمینه است که در کل پشت صفحه به صورت یکنواخت توزیع می شود. این راه حل بهتر از نور پس زمینه CCFL است؛ اما هنوز هم مشکلاتی را به همراه دارد که از این بین می توان به نشت نور اشاره کرد.

در پنل‌های جدید اولد ال جی فناوری های عجیبی نهفته است که جدای از کنتراست عالی در مشکی عمیق کمک می‌کنند تا روشنایی هم تا حد زیادی ارتقاء پیدا کند. مثلاً در تلویزیون ال جی C3 از پنل Evo استفاده شده است که روشنایی را تا 30٪ بالاتر می‌برد و کاری می‌کند تا تصویر در بخش‌های روشن کم مشکل oledهای قدیمی را نداشته باشد. همچنین تکنولوژی نوین و جذاب‌تر وجود قابلیت MLA در تلویزیون ال جی G3 است که در کنار پنل Evo کاری می‌کند این میزان روشنایی به 70٪ درصد برسد و عملاً حرفی برای گفتن باقی نگذارد.

مزایای خرید تلویزیون 55 اینچ OLED ال جی

اکثر تلویزیون های اولد کیفیت تصویر استثنایی را ارائه می دهند؛ گرچه برای این امر نیاز به پردازنده ای با مشخصات بالا دارند.

نتیجه این است که شما می توانید رنگ های سیاه تیره را مشاهده کنید و رنگ های سفید درخشان را دریافت کنید و در مجموع با یک تصویر کاملا پرجنب و جوش روبرو خواهید شد.

ال جی، سونی و پاناسونیک که تقریبا سازگارترین تلویزیون های اولد در جهان را تولید می کنند از اصطلاح کنتراست بی نهایت برای توصیف نحوه خاموش شدن کامل پیکسل هایی که از خود نور ساطع می کنند استفاده می کنند و به آن رنگ سیاه مطلق هم گفته می شود. یک رنگ سیاه نسبی فقط توصیف می کند یک پیکسل در مقایسه با روشن‌ترین پیکسل صفحه تاریک است.

مزایای اولد فراتر از کیفیت تصویر است؛ شما با انتخاب تلویزیون اولد 55 اینچ ال جی می توانید به قابلیت پاسخگویی و هموار بودن تصویر دست پیدا کنید این بدان معناست که گیمرها و علاقمندان به سینمای خانگی کاملا عاشق تلویزیون های OLED ال جی خواهند شد.

تلویزیون اولد 55 اینچ ال جی

پنل های اولد می توانند سرعت رفرش ریت 0.001 میلی ثانیه را داشته باشند که در مقایسه حدود 1000 برابر سریعتر از یک صفحه LCD استاندارد با نور پس زمینه LED است در حالی که از فناوری پلاسما که اکنون منقضی شده است هم برتر است.

از آنجا که منبع روشنایی مورد استفاده آنها بسایر ناچیز است؛ عمق اندازه صفحه با همان سرعت کاهش یافته است. این بدان معناست که تلویزیون های OLED دارای رنگ های سیاه عمیق و رنگ های سفید درخشان؛ دقت رنگ بهتر و همچنین حرکات روان هستند.

تلویزیون های 55 اینچ نانوسل ال جی

فناوری تلویزیون سریعتر از همیشه در حال پیشرفت است. در چند سال قبل؛ ما شاهد وضوح 4K و سپس وضوح 8K بودیم. ما دیدم که فناوری High Dynamic Range یا HDR ظهور پیدا کرد و حالا چیزهای بیشتری در مورد فناوری LG NanoCell خواهیم دید. اما فناوری نانوسل چیست؟ به طور خلاصه NanoCell فناوری ال جی است که برای ایجاد رنگ های بهبود یافته برای مشاهده فیلم های زنده تر طراحی شده است. ویژگی های نانوسل ال جی در جدیدترین مدل های تلویزیون های 4K و 8K ال جی وجود دارد.

فناوری NanoCell تضمین می کند که وضوح تلویزیون شما (چه 4K و چه 8K) با دقت بیشتری تراکم پیکسل را نشان می دهد که بر تجربه مشاهده شما تاثیر می گذارد. به عنوان مثال؛ احتمالا از قبل می‌دانید که وضوح 8K چهار برابر بهتر از 4K است. وضوح تصویر 8K پیکسل های بسیار کوچکی را به صفحه نمایش شما متصل می کند و برای داشتن یک تصویر واضح تر و واقعی تر؛ 33 میلیون پیکسل را ارائه یم دهد. با این حال، برای دریافت حس واقع گرایی که باید از یک تلویزیون 8K انتظار داشته باشید؛ مهم است که هر پیکسل را روی تصویری که مشاهده می کنید؛ تاثیر جداگانه و متمایزی داشته باشد.

تمایز بین هر پیکسل، نحوه ارائه تصویر و جزئیات آن را حکایت می کند. به گفته ال جی؛ این فقط تعداد واقعی پیکسل ها نیست که وضوح واقعی را ایجاد می کند. تلویزیون های نانوسل 8K ال جی وعده می دهد که هر پیکسل روی تصویر نمایش داده شده تاثیر می گذارد.

 هر چه CM بالاتر باشد؛ هر پیکسل در نمایشگر دقیق تر و متمایزتر ظاهر می شود. با توجه به افرادی که مواردی مانند وضوح را اندازه گیری و رتبه بندی می کنند؛ هنگام تعریف وضوح؛ CM باید 25 درصد یا بیشتر باشد. اگر نمایشگر نتواند این سطح را برآورده کند؛ وضوح واقعی کمتر از 8K واقعی است. تلویزیون های نانوسل ال جی با وضوح 8K واقعی دارای CM=88% هستند.

بهترین تلویزیون نانوسل ال جی 2023 و 2022 به گونه ای طراحی شده اند که با هر فضایی ترکیب شوند. تلویزیون های نانوسل به منظور ادغام و ترکیب با خانه شما؛ حتی با صفحه نمایش های بزرگتر از 55 اینچ تولید شده اند. این تلویزیون های که از اصطلاح Nano Bezels استفاده می کنند دارای حاشیه های بسیار باریک و طراحی براقی هستند.

تلویزیون های نانوسل ال جی دارای الگویتم های هوش مصنوعی هستند. الگوریتم هوش مصنوعی کیفیت تصویر محتوا را تجزیه و تحلیل می کند و تا وضوح تصویر 8K بهینه می کند. با وضوح؛ جزئیات و کنتراست بهبود یافته می توانید از هر آنچه که تماشا می کنید لذت ببرید.

تلویزیون 55 اینچ نانوسل ال جی

از آنجا که در حال حاضر محتوای بسیار کمی با رزولوشن 8K تولید می شود؛ ارتقاء کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چون به شما این امکان را می دهد تا از محتواهای موجود لذت ببرید؛ ضمن اینکه نیازهای خود را در آینده پوشش خواهید دارد. با ارتقاء کیفیت موثر از طریق پردازنده؛ تلویزیون های نانوسل 8K با افزایش جزئیات؛ محتواهای 2K و 4K را به زنده ترین تصویر 8K تبدیل می کنند.

Dolby Vision  / دالبی ویژن یک فناوری انحضاری از آزمایشگاه های Dolby است که بسته به شرایط نور محیط و ژانرهای محتوا به طور خودکار تنظیمات ویدیو را تنظیم می کنند؛ بنابراین همیشه بهترین تصویر فیلم را خواهید داشت. Dolby Atmos / دالبی اتموس فناوری صدای سه بعدی است و باعث تجربه صدای 360 درجه بسیار جذاب می شود.

به طور خلاصه با تلویزیون های 55 اینچ ال جی که از فناوری نانوسل استفاده می کنند؛ رنگ های بهتری مشاهده خواهید کرد. به لطف وجود 33 میلیون پیکسل و عمق و کنتراست دقیق تر(8K)؛ تصویر کلی واضح تری را بدست خواهید آورد؛ به این معنا که حتی در صحنه های بسیار تاریک می توانید جزئیات را به خوبی مشاهده کنید. این قابلیت ها را با فناوری دالبی ترکیب کنید و بهترین تجربه صوتی و تصویری ممکن را داشته باشید.

بازی با تلویزیون 55 اینچ ال جی

تلویزیون های 55 اینچ LED ال جی

در هنگام خرید تلویزیون 55 اینچ جدید می توان ملاحظات مختلفی را در نظر گرفت. یکی از مهمترین تصمیمات؛ نوع فناوری صفحه نمایش است. شما تلویزیون اولد خریداری می کنید یا ال ای دی؟

اکثر تلویزیون های جدید دارای صفحه نمایش LED هستند. بعضی اوقات به عنوان LCD و نانوسل هم نامیده می شوند. همه آنها بر اساس همین فناوری صفحه نمایش هستند؛ گرچه نانوسل نسبت به LED استاندارد بسیار بهتری است.

در حالی که هر دو تلویزیون LED و OLED وضوح 4K و HD را ارائه می دهند؛ تفاوت اصلی در نحوه ساخت صفحه نمایش و نحوه ساحت نمایشگر است.

نام تلویزیون های LED و LCD اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند؛ چون هر دو از فناوری کریستال مایع برای ایجاد تصویر تلویزیون استفاده می کنند. تفاوت اصلی است است که تلویزیون های LED از چراغ های کوچک LED برای روشن کردن پیکسل ها و ایجاد تصویر استفاده می کنند که به عنوان نور پس زمینه یک بک لایت شناخته می شوند و انواع مختلفی از آن وجود دارد که می توان به نور پس زمینه لبه ای و آرایه کامل اشاره کرد.

LED به دیودهای ساطع کننده نور اشاره دارد که لامپ های پشت صفحه تلویزیون هستند که نور پس زمینه را ایجاد می کنند. هنگامی که تلویزیون را روشن می کنید؛ این چراغ ها برای روشن شن پیکسل ها روشن می شوند و یا برای جلوگیری از عبور نور (در صورت یناز به تصویر تاریک) خاموش می شوند.

تلویزیون 55 اینچ ال ای دی ال جی

تلویزیون های LED بسیار متنوعی وجود دارد که می توانید مدل هایی را با اندازه های مختلف متناسب با هر اتاق و بودجه ای پیدا کنید. اگر می خواهید هزینه بیشتری را صرف کنید به سمت تلویزیون های 55 اینچی نانوسل ال جی بروید.

از نانوسل‌های پرفروش تلویزیون ال جی NANO80 با رفرش ریت 60 هرتز را داریم که برای نمایش فیلم و سریال با قیمت مناسب در نظر گرفته شده است و پایه‌هایی به شکل چنگکی شکل در دو طرف نمایشگر دارد، در صورتی مایل به تهیه این مدل اما با پایه وسط هلالی شکل برای میزهای کوچک‌تر بودید، تلویزیون ال جی NANO84 می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد که در حال حاضر از پرفروش‌های این برند در بین نانوسل‌ها به شمار می‌رود.

تلویزیون های 55 اینچ 4K UHD ال جی

تلویزیون های 55 اینچ 4K UHD  ال جی کیفیت تصویر 4 برابر بیشتر از تلویزیون های Full HD را ارائه می دهند. با استفاده از تلویزیون های فورکی می توانید محتواهای Netflix را با بهترین کیفیت مشاهده کنید. 4K جانشینی برای تلویزیون های با کیفیت بالا / HD است که اغلب به عنوان Ultra HD یا UHD هم یاد می شوند. اگر امروز تلویزیون جدیدی خریداری کنید به احتمال زیاد تلویزیون فورکی است.

صفحه نمایشی که چهار برابر پیکسل بیشتر را نسبت به صفحه نمایش های HD ارائه می دهد؛ جزئیات را 4 برابر می کند. نتیجه اینکه تصاویر غنی تر و عمیق تری را شاهد خواهید بود. فورکی به سرعت در حال عادی شدن است و امروزه می تواند محتواهای 4K نسبتا کافی را شاهد بود. تلویزیون های 55 اینچ ال جی فورکی مزایایی همچون کیفیت تصویر واضح تر با جزئیات و عمق بیشتر، امکان نشستن نزدیک به صفحه و بدون خراب شدن تصویر؛ دسترسی به محتواهی فورکی؛ گزینه های متناسب با هر بودجه را به همراه دارند.

تلویزیون های 55 اینچ 8K ال جی

8K به یک تصویر یا وضوح صفحه نمایش با عرض تقریبی 8000 پیکسل اشاره دارد. 8K UHD یا 7680×4320 پیکسل بالاترین وضوح تعریف شده تا حال حاضر است. تلویزیون های 8K به سادگی جانشین تلویزیون های 4K شدند. تولیدکنندگان تلویزیون تلاش کردند که 4K تا سال 2017 به یک استاندارد جدید تبدیل شود. در سال 2019 بود که در نمایشگاه CES از اولین تلویزیون های 8K رونمایی شد. اگر به تلویزیون های 55 اینچی ال جی با کیفیت 8K علاقه دارید می توانید برخی از گزینه های محدود را در بازار امروزی پیدا کنید. اما در آینده می تواند ورق برگردد و شاهد دستگاه های بیشتری باشیم.

تلویزیون 55 اینچ ال جی بخریم یا سامسونگ؟

اگر می خواهید بین تلویزیون سامسونگ و تلویزیون ال جی یکی را انتخاب کنید، به جای درستی آمده اید. اگر نمی توانید متوجه شوید که کدام یک از این دو برند تلویزیون برای شما بهر است؛ ما در ادامه به شما کمک خواهیم کرد تا تصمیم مناسبی را با توجه به نیاز و بودجه خود داشته باشید.

هر ساله ال جی و سامسونگ طیف گسترده ای از تلویزیون های هوشمند را به بازار عرضه می کنند. با هر نسخه جدید می توان انتظار ارائه سایز های متنوع؛ تصاویر بهتر و پردازنده های بهتر را داشته باشید که یک تلویزیون جدید عالی را برای خانه شما فراهم می آورد. اما وقتی که صحبت از انتخاب بین تلویزیون های ال جی و سامسونگ می شود؛ کدام یک را باید انتخاب کنید؟

تلویزیون ال جی یا سامسونگ

این روزها اکثر تلویزیون های سطح بالا از جمله سامسونگ و ال جی در نگاه اول تقریبا یکسان به نظر می رسند. مطمئنا برخی از آنها با اندکی تفاوت در قدرت و ویژگی ها؛ به احتمال زیاد از سایزهای بزرگ یا نازک تر برخوردارند. اما به تازگی این موضوع تغییر کرده است و هر دوی ال جی و سامسونگ فرم فکتورهای جدیدی را به تلویزیون های سطح بالای خود اضافه کرده اند که باعث می شود برخی از تلویزیون های گران قیمت آنها با رقبا متمایز شوند.

سامسونگ یا ال جی

سامسونگ و ال جی دو تولید کننده فناوری مشهور هستند که تلویزیون های هوشمند را با قیمت پایین و بالا را تولید می کنند. هر چند که برای تعدادی از تلویزیون های پیشرفته خود پنل های تا حدودی متفاوت را ارائه می دهند. هر دوی این تولیدکنندگان کرده جنوبی دستگاه های خود را در سطح جهان عرضه می کنند و از تلویزیون های ال ای دی 32 اینچی تا تلویزیون های 4K و تلویزیون های بسیار بزرگ 8K را به بازار عرضه می کنند و این بدان معناست که شما می توانید تلویزیون ها را با هر اندازه؛ شکل؛ وضوح و قیمتی که بدنبال آن هستید را در اختیار داشته باشید.

سامسونگ و ال جی همچنین در بازار گوشی های هوشمند هم با هم رقابت تنگاتنگی دارند.

تلویزیون هوشمند TIZEN یا WebOS

هر دوی سامسونگ و ال جی از سیستم عامل های اختصاصی خود استفاده می کنند و هر کدام مزایای خاص خود را ارائه می دهند.

LG از سال 2014 تاکنون؛ WebOS به عنوان یک رابط تلویزیونی هوشمند پیشرو بوده است. این سیستم عامل از یک نوار منوی افقی برای برنامه هایی که به طور معمول استفاده می شود؛ سرویس های استریم جریان استفاده می کند، بنابراین می توانید برنامه های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. در حال حاضر نسخه WebOS 6.0 در تلویزیون های 55 اینچ ال جی 2021 عرضه می شود.

سیستم عامل TIZEN سامسونگ از لحاظ چیدمان بسیار متفاوت نیست؛ گرچه الگوریتم جستجوی چشمگیری مانند LG ThinQ AI را ندارد. اما دستیارهای صوتی چطور؟ تلویزیون های OLED و Super UHD ال جی همراه با دستیار گوگل و الکسا ارائه می شوند. سامسونگ از دستیار بیکسبی استفاده می کند؛ البته فقط برای تلویزیون های میان رده.

تلویزیون اسمارت webos یا tizen

تلویزیون 55 اینچ OLED یا QLED؟

بازار تلویزیون های امروزی به دو فناوری پنل OLED و QLED تقسیم می شود. OLED که به معنای دیور ساطع کننده نور آلی است؛ نوعی پنل تلویزیون است که می تواند به جای تابش نور از آن؛ نور خاص خود را ساطع کند. این قابلیت نمایشگرهای بسیار نارک و امکان کنترل روشنایی پیکسل های مختلف را فراهم می آورد. OLED به دلیل رنگ های پر جنب و جوش، سطح سیاه عمیق شناخته شده است.

تمام پنل های اولد توسط شرکت LG Display تولید می شوند بنابراین حتی اگر یک تلویزیون Sony OLED در خانه خود دارید باید از LG قدردانی کنید.

از طرف دیگر؛ QLED یک فناوری اختصاصی است که توسط سامسونگ توسعه یافته است QLED از فیلتر نقاط کوانتومی برای افزایش رنگ و کنتراست استفاده می کند و به تعداد از مناطق برای کنترل روشنایی صفحه تقسیم می شود. تلویزیون های QLED همچنین بسیار روشن تر از OLED هستند؛ هر چند می توانند تلاش کنند تا همزمان تصاویر روشن و تاریک را به همان اندازه موثر نشان دهند.

در حال حاضر کافی است که بگوییم تلویزیون های اولد به طور کلی برای فرمت های ویدیویی با کیفیت بالا در محیط مشاهده تاریک مناسب است؛ در حالی که تنظیمات سامسونگ در تضاد است. هر دو فناوری در حال بهبود هستند. ویژگی جدید حسگر نور ال جی برای کالیبره کردن روشنایی و تنظیمات تصویر به طح نور محیط توجه دارد.

ال جی نمایشگرهایی دارد به نام کیوند QNED که ترکیبی از کیولد و نانوسل هستند و در واقع رقیبی برای QLEDهای سامسونگ به شمار می‌روند و خوش‌فروش‌ترین آن‌ها تلویزیون ال جی QNED80 است که به عنوان ارزان‌ترین نمایشگر گیمینگ ال جی شناخته می‌شود و می‌توان برای بازی در حد حرفه‌ای روی آن حساب باز کرد که به صورت طراحی پایه دو شاخه‌ای تشکیل شده است. تلویزیون ال جی QNED85 نیز ورژن بهتری از آن با کیفیت صدای بهتر می‌باشد که کمی قیمت بالاتر دارد.

HDR 10+ در مقابل Dolby Vision

هر دو برند فرمت کمی متفاوت برای HDR ارائه می دهند. ال جی دالبی ویژن را در تلویزیون های OLED و Super UHD خود ارائه می دهد در حالی که سامسونگ HDR 10+ را برای تلویزیون های برتر خود ترجیح می دهد. هر دو فرمت از متادیتای های پویا استفاده می کنند تا خروجی تلویزیون را متناسب با محتوای نمایش داده شده تنظیم کنند؛ بنابراین صحنه های تاریک یا اتاق های با سطح روشنایی مناسب؛ کنتراست و پردازش تصویر را متناسب با آن تغییر می دهند. دالبی ویژن در واقع فرمت پیشرفته تری است که دارای طیف رنگی 12 بیتی است.

جمع بندی

بهترین‌ تلویزیون‌های 55 اینچ ال جی را می‌توان در صفحه‌های نمایش‌های مختلف این برند جستجو کرد، در واقع این شمایید که باید انتخاب کنید که به چه تصویر یا کیفیتی فکر می‌کنید یا این چقدر قرار است بابت خرید تلویزیون هزینه کنید. فروشگاه افرالند مجموعه‌ای از نمایشگرهای برندهای مختلف را از بهترین شرکت‌ها گرد هم آورده تا شما را در انتخاب بهتر راهنمایی کند.

منابع: Techradar / lg / samsung

پاسخ به پرسش‌های متداول

01بهترین تلویزیون 55 اینچ ال جی در سال 2022 کدام مدل است؟

تلویزیون ال جی G2 در بین اولدهای 4K و همچنین تلویزیون ال جی QNED99 در بین کیوند های 8K پرچمداران ال جی در سال 2022 هستند.

02چرا باید تلویزیون 55 اینچ بخرم؟

اگر فضای حاکم بر اتاق چندان بزرگ نیست و با توجه به قیمتی که برای خرید تلویزیون خود در نظر گرفته اید تنها تلویزیون های سایز 55 اینچ به شما پیشنهاد داده می شود؛ در این صورت بهتر است اقدام به خرید تلویزیون 55 اینچ نمایید.

03چرا باید تلویزیون ال جی سایر 55 اینچ بخریم؟

ال جی یکی از محبوب ترین شرکت های تولید کننده تلویزیون در جهان است، که به دلیل ارائه فناوری های پیشرفته و پیشگام و همچنین کیفیت عالی محصولات می تواند به خوبی نیازتان از تماشا و استفاده تلویزیون را برطرف کند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بهترین تلویزیون های 55 اینچ ال جی 2022”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *