۲۵ مهر ۱۴۰۱

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی

اینکه بخواهیم تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی در حال حاضر یکی از دغدغه های افراد در زمان انتخاب تلویزیون می باشد. اما برای این انتخاب می بایست به مقایسه تلویزیون ایرانی و خارجی بپردازیم تا تمام جوانب کار را در در نظر بگیریم و در آخر به این نتیجه برسیم که تلویزیون چی بخریم؟ این جوانب که گفته می شود، در واقع تعیین کننده انتخاب درست ما بر طبق شرایط هستند و شرایط هر کسی با خواسته هایی که دارد کاملاً متفاوت می باشد.

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی گاهی بر می گردد به شگردهای تبلیغاتی برندها، که هر کدام سعی می کنند در این بازار شله قلم کار محصول خود را خوب جلوه دهند. در واقع در این جنگ زرگری کسی برنده است که بداند چه انتظاری از یک تلویزیون دارد؟

تلویزیون یکی از وسایلی است که؛ مثل یخچال که برای آشپزخانه لازم وملزم است، آن هم برای اتاق نشیمین یکی از واجبات است. چون وقتی دور هم جمع می شوید خیلی از مواقع حرفی برای گفتن نداریم و چیزی که شما را در کنار هم جمع می کند تماشا کردن چند ساعت تلویزیون می باشد. حال اینکه این تلویزیون از برند خوبی باشد و مناسب حال و هوای شما باشد دیگر نور علی نور است.

در این همه تنوعی که در بازار در مورد تلویزیون وجود دارد، اگر شناختی از آن ها نداشته باشید به شدت سردرگم خواهید شد و چه بسا انتخابی بی برنامه خواهید داشت. اینکه چه تلویزیونی بخرید به شما بستگی دارد، که در بیشتر مواقع برمی گردد به هزینه ای که قرار است در قبال آن بپردازید. در این وضع آشفته اقتصادی که حاکم است شاید در درجه اول قیمت این محصول است که تعیین می کند ما چه تلویزیونی بخریم، که خیلی هم عجیب نیست.

در واقع انتخاب ما همیشه در درجه اول برمی گردد به بودجه ای که برای آن در نظر گرفته ایم، که در مورد تلویزیون های ایرانی و خارجی باید گفت: تلویزیون های ایرانی همیشه به دلیل تولید در داخل و عدم حق گمرگ و سایر موارد دیگر از قیمت پایین تری نسبت به برندهای خارجی برخوردار می باشد و خیلی از افراد به همین دلیل به سمت این برند کشیده می شوند.

به چه منظور تلویزیون می خرید؟

یکی دیگر از مواردی که در تعیین نوع تلویزیون اهیمت دارد، تفکر شما در مورد تلویزیون است که کدام مورد می تواند انتخاب من باشد؟ در واقع هر کسی به دلیلی تلویزیون می خرد و یا اینکه تصمیم می گیرد تلویزیون خود را تعویض کند. خیلی از مواقع یک تلویزیون معمولی و قدیمی داریم و به فکر یک مدل بالاتر با کیفیت تصویر بهتر هستیم که در حال حاضر 4k ها در بازار حرف اول را می زنند و به نوعی بازار را چهار قبضه در دست گرفته اند.

اما گاهی تلویزیون با کیفیت تصویر خود داریم، اما تلویزیونی می خواهیم که بتواند به راحتی به کنسول های بازی وصل شود و به دنبال تلویزیونی با قابلیت گیمینگ هستید. شاید هم نو منزلید و می خواهید یک تلویزیون جمع و جور جدید با امکانات معمولی و قیمت مناسب بخرید. تمام این موارد می تواند کاری کند شما از اول بدانید اصلاً به دنبال چه نوع تلویزیونی هستید تا در مرحله بعد به سراغ تمام مواردی که به این انتخاب کمک می کند بروید. پس لطفاً قبل از هر چیز با خود طی کنید که چه نوع تلویزیونی مد نظرتان است.

مقایسه تلویزیون ایرانی و خارجی

موارد بسیاری هستند در این دو برند نیاز به مقایسه دارند، که کمک کند خریدار بتواند بین آن ها یکی را انتخاب کند. این موارد در مقایسه تلویزیون ایرانی و خارجی تا مقدار زیادی مهم هستند و در واقع تعیین کننده در انتخاب هوشمندانه شما هستند. در پایین سعی کرده ایم به یک سری از نکاتی که می تواند اختلاف این دو را هویدا کند اشاره کنیم و از شما که به دنبال یک انتخاب درست هستین، می خواهیم که با ما در افرالند همراه باشید.

  • تلویزیون ایرانی قیمت پایین تری نسبت به خارجی دارد.
  • تلویزیون خارجی کیفیت بهتری دارد.
  • تلویزیون های ایرانی گارانتی دارند اما خارجی ها در بیشتر مواقع ندارند.
  • کیفیت تصویر بهتر در خارجی ها نسبت به ایرانی
  • طراحی شیک در هر دو سری
  • سایزبندی متنوع در هر دو سری

اینکه کدام مورد از آن ها برای شما اولیت باشد باز هم برمی گردد به انتخاب شما. در واقع خیلی از افراد به داشتن گارانتی خیلی حساس هستند و به دنبال برندی هستند که این گارانتی را داشته باشد که تلویزیون ایرانی همیشه این مورد را دارا می باشد، اما یکسری از خریداران به دنبال کیفیت هستند و این ذهنیت را دارند که کیفیت اول مهم تر است و گارانتی خیلی هم تضمین کننده نیست. پس ترجیح می دهند به دنبال یک برند خارجی با کیفیت رفته که اصلاً نیازی به گارانتی نداشته باشند که به نظر منطقی می آید.

🔰 آموزش کاربردی، بخوانید:
راهنمای تشخیص تلویزیون ال جی اصلی از تقلبی

فاکتورهای مهم در تلویزیون چی بخریم؟

تلویزیون ها همان طور که اشاره شد دارای تنوع بسیار زیادی هستند. مواردی که می تواند در انتخاب تلویزیون موثر باشد شامل؛ کیفیت تصویر، قیمت، سایزبندی، طراحی، امکانات و پشتیبانی است. که ما تصمیم گرفته ایم به بررسی این موارد در قسمت ها جداگانه ای بپردازیم که در انتخاب راحت تر شما به این تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی کمک بهتری نماید پس با همراه بمانید.

قیمت تعیین کننده در انتخاب تلویزیون

قیمت همان طور که اشاره شد، اولین چیزی است که تعیین می کند باید سراغ کدام برندها بروید و قطعاً قبل از هر چیز بودجه لازمه را تعیین کرده اید. اگر بودجه کمی را در اختیار دارید باید اول از برندهای ایرانی شروع کنید. چون این برندها معمولاً ارزان تر تمام می شوند و مشکلات ناشی از واردات را ندارند که مجبور به هزینه های بالا باشند. این تلویزیون هایی که در حال حاضر در بازار ایران وجود دارند، شامل؛ ایکس ویژن، جی پلاس، اسنوا، شهاب و غیره….هستند که می توان گفت در خیلی از برندها ارزش خرید را دارند و می توانند تا حد زیادی نیازهای افراد را از یک تلویزیون برآورده نمایند و با بعضی از برندهای خارجی رقابت نمایند.

تلویزیون های با قیمت ارزان و گران

در بین تلویزیون های خارجی نیز، نمی توان گفت همگی گران قیمت هستند و می توان بین آن ها تلویزیون های اقتصادی و به صرفه هم پیدا کرد. شاید وقتی حرف از برند خارجی زده می شود، ذهن شما فقط به شمت برند سونی، ال جی وسامسونگ کشیده شود. در حالی که برندهای دیگری چون هایسنس ، شیائومی و پاناسونیک یا ایولی که در بازار هستند می توانند به عنوان یک برند خارجی ارزان قیمت کار شما را تا حد زیادی راه بیاندازند و شما لازم نباشد حتماً به دلیل بودجه کم به سراغ برند ایرانی بروید. بس فقط کافیست کمی هوشمندانه رفتار کرده و قبل از این که پولتان را در جوب بیاندازید، کمی در این مورد تحقیق کنید.

چه سایزی مناسب فضای من است؟

باید گفت در تمام مقایسه تلویزیون ایرانی و خارجی متوجه شدیم که همه آن ها دارای سایزبندی متنوع هستند و قطعاً به هر برندی مراجعه کنید می توانید به سایز مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید و بر طبق فضایی که در اختیار دارید به انتخاب سایز مورد نظر بپردازید. پس در واقع سایزبندی نمی تواند دلیلی برای انتخاب این که از کدام برند انتخاب کنید باشد و یکی از دلایل فرعی و غیر مهم در این امر می تواند باشد.اما شاید تنوع سایزبندی آن ها کمی متفاوت باشد، مثلاً برند خارجی 86 این داشته باشد اما در برند ایرانی این سایز موجود نباشد و 85 را بتوان پیدا کرد که خیلی توفیری چشم گیری حاصل نمی شود.

کیفیت تصویر در تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی

در واقع کیفیت تصویر یکی از مهمترین موارد در این مبحث می باشد و در واقع در خیلی از موارد تعیین کننده انتخاب کاربران می باشد. چه کیفیت تصویری مناسب است، دقیقاً برمی گردد به اینکه از چه برندی خرید کنیم ؟ زیرا بر طبق تجربه ای که در بین افراد دیده شده است برندهای خارجی از کیفیت تصویر به مراتب عالی تر و بهتری برخوردار هستند و یه سرو گردن می توان گفت از برندهای ایرانی سرتر هستند. اگر می خواهید به کیفیت تصویر روشن تر و شفاف تری با قابلیت های تصویری بهتر دسترسی داشته باشید باید گفت برندهای خارجی در این در اولیت قرار دارند.

طراحی تعیین کننده در تلویزیون چی بخریم؟

طراحی می تواند یکی از عواملی باشد که در انتخاب تلویزیون موثر است، اما نمی توان از آن به عنوان یک فاکتور مهم یاد کرد. زیرا این تقریباً تمام برندها سعی خود را بر این دارند بهترین ظاهر را برای محصولشان در نظر بگیرند. البته باید گفت در یک سری از تلویزیون های بالا رده برای طراحی از حساسیت بیشتری استفاده شده است، به این ترتیب که در تلویزیونی مثل اولد یا نئوکیولد سعی شده از بدنه باریک و فریم باریک برای تلویزیون استفاده شود. هرچند این تلویزیون ها جزء تلویزیون های لوکس بازار به شمار می روند.

طراحی در تلویزیون های ایرانی و خارجی

همچنین طراحی وقتی می تواند موثر باشد که فضای کمی داریم و به دنبال یک تلویزیون هستیم که به دیوار وصل شود تا مجبور به قرار دادن میز در آن جا نشویم، حال اگر پشت این تلویزیون تخت تر کار شده باشد و بهتر روی دیوار بنشیند تا جلو بهتری داشته باشد که معرکه خواهد بود. طراحی پایه ها هم می تواند در انتخاب میزی که استفاده می کنید تا حدودی تعیین کننده باشد. در نسل جدید تلویزیون های سونی از طراحی سه حالته برای پایه ها استفاده شده است که امکان انتخاب نوع قرار گیری را به عهده خریدار گذاشته است.

امکانات لازمه در یک تلویزیون

هر تلویزیونی بالاخره دارای یکی سری امکانات می باشد که می تواند در انتخاب شما تا حدود زیادی موثر باشد. اینکه تلویزیون ایرانی بخرید یا خارجی بر می گردد به امکاناتی که از تلویزیون انتظار دارید. امکانات تعیین می کند که هر گردی گردو نیست و هر تلویزیون شبیه به هم نیستند. تلویزیون های خارجی در واقع امکانات بهتری را ارائه می کنند و هر ساله سعی می کنند این امکانات را آپدیت یا به آن ها اضافه کنند، مثل؛ ریموت کنترل های جادویی در ال جی یا دوربین براویا کم در سونی، ریموت ها جدید سامسونگ که به صورت سولار کار می کنند و هشدار ورزشی در ال جیه هوشمند.

قابلیت های تلویزیون های ایرانی و خارجی

هوشمند بودن می تواند یکی از دلایلی باشد که برایتان مهم باشد و یا اینکه اصلاً نیازی به آن پیدا نکنید که با توجه به شرایط روز و به روز بودن افراد می تواند یکی از گزینه های مهم در انتخاب شما به شمار آید.تلویزیون های ایرانی نیز یکی سری از امکانات مناسب را دارند که می توانند در ارتباط با مناسب بودن تلویزیون بسیار کاربردی باشند. مثل پورت های مهم و اساسی که برای اتصالات مستقیم و غیر مستقیم می توانند کاربردی باشد. اینکه شما فقط به دنبال کاربری اصلی تلویزیون که نمایش دادن است باشید یا به امکانات اضافی تر فکر کنید کاملاً در انتخاب شما تاثیر مضاعف دارد و می تواند کاری کند، تلویزیون ایرانی انتخاب کنید یا خارجی و دچار سردرگمی های الکی نشوید.

انواع تلویزیون برندهای مختلف ایرانی و خارجی

اینکه تلویزیون ایرانی بخرید یا خارجی به مواردی که در بالا گفتیم برمی گردد، اما اینکه این برندها را بشناسید و با امکانات و کارایی آن ها آشنایی داشته باشید خالی از لطف نخواهد و در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند. این تلویزیون ها از تنوع بالایی در برندهای خارجی برخوردار هستند، اما در برندهای ایرانی این میزان تنوع کمتر بوده و در حال حاضر فقط چند برند هستند که به صورت جدی در بازار در حال فعالیت می باشند که به معرفی تمامی آن ها که خارجی و ایرانی هستند می پردازیم.

ایکس ویژن X-VISION

تلویزیون ایرانی چی بخریم؟ تلویزیون ایکس ویژن یکی از تلویزیون هایی است که در سال های اخیر در بازار ایران شروع به فعالیت کرده و این قدمت در حدود 15 سال می باشد، در واقع می توان گفت این تلویزیون با ورودش در بازار ایران توانسته است طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد و کاربران زیادی را سمت خود سوق دهد. در واقع این نوع تلویزیون هوشمند بوده و می تواند با سیستم عامل اندروید دسترسی به اینترنت و برنامه های جذاب اندرویدی را در اختیار شما قرار دهد.

تلویزیون ایکس ویژن ایرانی

همچنین وجود سایزبندی متنوع و همچنین قابلیت های اتصال همچون پورت های HDMI  و USB می تواند تا حد زیادی ارتباط راحت با تلویزیون را فراهم کند. به صورتی که در هنگام اتصال به تلویزیون دچار درگیری نشوید و کارتان تا حد زیادی راه بیافتد. کیفیت تصویر در این برند در مدل های فورکی ، اچ دی و فول اچ دی وجود دارد که در سایزهای متفاوتی به بازار عرضه شده اند و دامنه وسعت انتخاب شما را گسترده تر می کنند و می توان از هر قیمت و سایزی تلویزیون ایکس ویژن انتخاب کرد.

تلویزیون جی پلاس GPLUS

در سوال اینکه تلویزیون چی بخریم؟ به برندی ایرانی به نام جی پلاس می رسیم که در واقع خیلی وقت نیست که وارد این بازار شده است. جی پلاس وقتی متولد شد که دیگر ال جی از بازار ایران خارج شد. در این زمان جی پلاس وارد میدان شد تا جایگزین ال جی شود و جای خالی آن خیلی احساس نشود. این تلویزیون را نمی توان گفت به پای ال جی کره می رسد و تا حدودی سعی کرده با کارایی و کیفیتی که ارائه می دهد در بازار برای خود جایگاهی ویژه ای پیدا کند و یک سری از افراد را مرید خود نماید.

تلویزیون جی پلاس ایرانی

این تلویزیون ها اندروید بوده و امکان اتصال به اینترنت و سرچ بین صفحات گوگل روی شاخش است. در واقع این تلویزیون ها را می توان به همین دلیل هوشمند خطاب کرد و به عنوان یک گزینه عالی از آن ها یاد کرد. سایزبندی و کیفیت تصویر مناسب در آن ها کاری کرده همیشه یک دلیل برای انتخاب این برند داشته باشید. در واقع این برند در مقایسه تلویزیون ایرانی و خارجی به دلیل قیمت منصفانه ای که دارد می تواند برای شمایی که قیمت برایتان در اولیت انتخاب تلویزیون قرار دارد، یک مورد مناسب محسوب شود.

تلویزیون اسنوا Snowa

برند ایرانی اسنوا از سال 84 در ساخت لوازم خانگی دست به فعالیت زده و به عنوان یک برند ایرانی باید گفت کارش را خوب انجام داده است. تلویزیون تنها یکی از محصولاتی است که این برند وارد بازار کرده و الحق و الانصاف گل کاشته است. این برند به کیفیت صفحه نمایش معروف است که در اثر ضربه هیچ گاه دچار مشکل نخواهد شد. همچنین تصویر عالی و شفاف با دامنه رنگی مناسب می تواند از ویژگی ها جذاب آن باشد. صدای سه بعدی و فراگیر از قابلیت های صوتی این برند بوده می تواند در کنار تصویر مناسب قابلیت عالی را به ارمغان آورد.

تلویزیون ال جی LG

تلویزیون ال جی از تولیدات کره که در سال های اخیر یک سری از محصولاتش را در اندونزی مونتاژ می کند می تواند یک از مواردی باشد برای مواقعی که نمیدانیم تلویزیون چی بخریم؟ این تلویزیون در کیفیت های متفاوت 4K, Nano Cell, Oled, Qned وارد بازار شده اند. تلویزیون هوشمند ال جی از سیستم عامل webOS بهره برده که در تمام مدل ها این قابلیت وجود دارد و می تواند به صورت یک خط افقی که در پایین صفحه نمایش اجرا می شود امکان دسترسی به دستیارهای صوتی را فراهم می آورد. این تلویزیون دارای سایز بندی متنوع با قیمت های ارزان تا گران قیمت و لوکس هستند.

سونی Sony پیر بازار

تلویزیون های عالی از برند ژاپنی با سیستم عامل محبوب اندروید. سونی از قدیمی ترین برندهای موجود در دنیای دیجیتال می باشد که به عنوان پیر بازار خوانده می شود. اینکه تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی، باید گفت در بین برندهای خارجی سونی بعد از فیلیپس حرف اول را می زند و امکانات و قابلیت های جالبی که دارد می تواند تا حد بالایی نیاز شما را از یک تصویر عالی برآورده نماید. در تلویزیون سونی می توان تلویزیون هایی پیدا کرد که قابلیت گیمینگ حرفه ای دارند. برند سونی یک برند لوکس به حساب می آید که معمولاً قیمت بالایی دارند.

سامسونگ تلویزیونی با کیفیت عالی

تلویزیون های مقاوم و قدیمی که خیلی از افراد همیشه مرید آن باقی مانده اند و می توان گفت از ال جی و سونی کمی قیمت معقول تری دارد. سیستم عامل آن ها تایزن Tizen  بوده که در نوع خود بی نظیر هستند وامکانات هوشمند فوق العاده ای را در اختیار افراد قرا می دهند. این تلویزیون ها در مدل های کریستالی ، کیولد و نئو کیولد در بازار وجود دارند از کیفیت تصویر 4k تا 8k را می تواند از بین آن ها پیدا کرد. این یعنی می توانید هر مدلی با هر قیمتی را خریداری کنید و از وجودش لذت ببرید.

تلویزیون هایسنس Hisence و شیائومی Xiaomi

تلویزیون های خارجی با هزینه های معقول در حد تلویزیون ها ایرانی. اینجا از خود بپرسید، تلویزیون چی بخریم؟ این برندها می توانند کیفیت عالی داشته باشند اما هم رده تلویزیون های ایرانی. پس لازم نیست برای داشتن یک تلویزیون قیمت مناسب حتماً سراغ برندهای ایرانی بروید بلکه در بین برندهایی خارجی می تواند از امثال شیائومی و هایسنس نام برد که در سال های اخیر در بازار غوغا به پا کرده اند و توانسته اند تا حدی بازار ارزان ترین تلویزیون های خارجی را در دست بگیرند که انصافاً هم خوب کار کرده اند و از هر لحاظی که بگوییم کم ندارند.

جمع بندی: تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی

حالا به تا به اینجا با ما همراه بوده اید، دیگر باید بدانیم تلویزیون چی بخریم؟ زیرا با مقایسه تلویزیون ایرانی و خارجی که انجام دادیم و هر کدام را از زوایای مختلف تحت بررسی قرار دادیم می دانیم که از هر کدام چه انتظاراتی می توانیم داشته باشیم که بر طبق خواسته ما باشند. اگر به دنبال تلویزیون با قیمت مناسب هستید که گارانتی داشته باشد تلویزیون ایرانی بخرید.اما اگر ارزان بدون گارانتی هم راست کارتان است که از کیفیت خوبی برخوردار باشد هایسنس و شیائومی می تواند گزینه عالی باشند.

اگر مشکل بودجه ندارید و فقط به کیفیت و هوشمندی فکر می کنید به نظر باید سراغ برندهای اصلی خارجی چون ال جی ، سونی و سامسونگ بروید که اگر گارانتی هم در کار نبود شما ککتان هم نگزد. زیرا یک سرو گردن بالاتر از بقیه هستند. تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی در واقع تمام این مسائل را باید از سر بگذراند تا تعیین کند مناسب شما است یا خیر؟

پاسخ به پرسش‌های متداول

01کدام تلویزیون های از همه ارزانتر تمام می شوند؟

در رقابت بر سر ارزانی بین برندهای خارجی و ایرانی باید گقت ایرانی ها ارزان تر هستند و می توانند در زمانی که محدودیت بودجه دارید، این گزینه ها را در اولویت قرار دهید.

02کدام تلویزیون های هوشمند هستند؟

در بین برندهای خارجی و ایرانی تقریباً همه آن ها هوشمند هستند اما این میزان هوشمندی و استفاده از قابلیت های هوشمند متفاوت بوده و در برندهای خارجی رده بالا از امکانات بهتری برخوردار هستند.

03 سیستم عامل تلویزیون های ایرانی چیست؟

سیستم عامل در تمام تلویزیون های ایرانی از نوع اندروید بوده که استفاده از آن بسیار راحت می باشد .

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *