چگونه می توانم تنظیمات اینترنت در تلویزیون سامسونگ خود را بررسی کنم؟ یک تلویزیون هوشمند به شما این امکان را می دهد بدون استفاده از دستگاه های اضافی؛ به اینترنت متصل شوید؛ از برنامه ها استفاده کنید، استریم ها را پخش کنید؛ در تلویزیون خود به گشت و گذار در اینترنت بپردازید و خریدهایی را انجام دهید.

تلویزیون های هوشمند مختلف؛ دارای قابلیت های متنوعی هستند، بنابراین اگر مطمئن نیستید تلویزیون شما چه چیزی را ارائه می دهد به صفحه پشتیبان سامسونگ مراجعه کرده و شماره مدل دستگاه خود را وارد کنید تا به اطلاعات جزئی تلویزیون خود دست پیدا کنید.

لطفا توجه داشته باشید که این مقاله برای تلویزیون سامسونگ هوشمند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد نوشته شده است و عکس های موجود در این مقاله بسته به مدل و نسخه سیستم عامل تلویزیون شما ممکن است کمی متفاوت باشد.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ Q70CQLED
تلویزیون سامسونگ Q80CQLED
تلویزیون سامسونگ QN85CNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90CNeo QLED
تلویزیون سامسونگ S90CQD-OLED
تلویزیون سامسونگ S95CQD-OLED
تلویزیون های 2023 سامسونگ

چک کردن تنظیمات اینترنت در تلویزیون سامسونگ

با رفتن به مسیر Settings > General > Network > Network Status یا Settings > Network > Network Status شما می توانید تنظیمات اینترنت در تلویزیون سامسونگ خود را بررسی کنید. برای حرکت مکان نما روی صفحه نمایش خود از دکمه فلش رو به بالا و رو به پایین ریموت کنترل خود استفاده کنید.

وقتی که تلویزیون روشن است، دکمه Settings ریموت کنترل خود را فشار دهید.

ریموت کنترل جدید تلویزیون های سامسونگ

مکان نما را روی Network ببرید و دکمه Enter را فشار دهید (در برخی از تلویزیون ها شما باید ابتدا General را انتخاب کنید).

مکان نما را روی Network Status ببرید و دکمه Enter را فشار دهید.

در این صفحه، شما می توانید وضعیت شبکه فعلی خود را مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید اینترنت را قطع کنید؛ تنظیمات IP خود را بررسی کنید و سعی کنید دوباره به اینترنت وصل شوید.

مراحل اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت

تنظیمات اینترنت در تلویزیون سامسونگ

شما می توانید از اتصال بی سیم یا باسیم برای اتصال به تلویزیون هوشمند خود استفاده کنید؛ می توانید تنظیمات اتصال اینترنت تلویزیون خود را در مسیر Settings > General > Network > Open Network Settings یا Settings > Network > Open Network Settings پیدا کنید.

برای حرکت مکان نما روی صفحه نمایش خود از دکمه فلش رو به بالا و رو به پایین ریموت کنترل خود استفاده کنید.

وقتی که تلویزیون روشن است، دکمه Settings ریموت کنترل خود را فشار دهید.

مکان نما را روی Network ببرید و دکمه Enter را فشار دهید (در برخی از تلویزیون ها شما باید ابتدا General را انتخاب کنید).

مکان نما را روی Open Network Settings ببرید و دکمه Enter ریموت کنترل خود را فشار دهید.

در اینجا می توانید انتخاب کنید که اتصال بی سیم را می خواهید یا اتصال باسیم؛ گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید و دکمه Enter را فشار دهید. اگر شما از اتصال کابل استفاده می کنید؛ لطفا توجه داشته باشید کابل شبکه را به پشت تلویزیون متصل کرده باشید.

اگر از اتصال بی سیم استفاده می کنید باید پسورد وای فای خود را وارد کنید. مکان نما را روی Done ببرید و در نهایت دکمه Enter را فشار دهید.

اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت

تلویزیون شما حالا به اینترنت متصل می شود.

مقاله مرتبط:
آپدیت تلویزیون سامسونگ

عیب یابی تنظیمات اینترنت در تلویزیون سامسونگ

اگر شما در اتصال اینترنت تلویزیون خود مشکل دارید تعدادی از مراحل عیب یابی وجود دارد که می توانید امتحان کنید. برای حرکت مکان نما روی صفحه نمایش خود از دکمه فلش رو به بالا و رو به پایین ریموت کنترل خود استفاده کنید.

  • به مسیر Settings > Network > Network Status بروید و تنظیمات اینترنت خود را چک کنید.
  • اگر از اتصال بی سیم استفاده می کنید؛ باید مطمئن شوید که مودم یا روتر شما در فاصله بیشتر از 15.2 متر نیست و هیچ مانعی بین تلویزیون و روتر شما وجود ندارد. اگر مانعی وجود دارد یا نمی توانید روتر خود را به نزدیکی تلویزیون انتقال دهید ممکن است به اکستندر یا تقویت کننده سیگنال وای فای نیاز داشته باشید.
  • با رفتن به مسیر Settings > Support > Self Diagnosis ابزار Self Diagnosis را اجرا کنید تا هر گونه مشکل شناسایی و رفع شود.
  • با رفتن به مسیر Settings > Network > Network Settings > IP Settings تنظیمات آی پی خود را چک کنید.
  • سیستم عامل تلویزیون خود را آپدیت کنید.
  • اگر هنوز نمی توانید به اینترنت متصل شوید؛ ممکن است لازم باشید تنظیمات تلویزیون خود را ریست فکتور کنید و به تنظیمات کارخانه باز گردید.

جمع‌بندی

در پایان این نکته را می‌دانیم که سامسونگ یکی از ابرقدرت های دنیای لوازم خانگی به ویژه تلویزیون است؛ پس تلویزیون هایش نیز همواره با استقبال بی نظیر کاربران مواجه می شوند. خرید تلویزیون سامسونگ در مدل های میان رده و اقتصادی حساب بانکی شما را خالی نمی کند پس انتخاب مدلی میان هر کدام از سری های جدید کار عاقلانه ای است. فروشگاه افرالند همگام با رونمایی از این محصولات هر ساله آن ها را معرفی می‌کند تا بتوانید بهترین تصمیم را برای خرید بگیرید.

منبع: samsung