۰۹ مهر ۱۴۰۲
بهترین تلویزیون گیمینگ

در مطلب پیش رو، قصد داریم بهترین تلویزیون گیمینگ 2023 و 2022 برای کاربران علاقمند به بازی های PS5, Xbox, Nintendo Switch و بازی های کامپیوتری معرفی کنیم. خرید تلویزیون گیمینگ یکی از اتنخاب های چالشی است که گیمرها با آن مواجه هستند، از طرفی توجه به مشخصات و توانایی تلویزیون و از طرف دیگر قیمت محصول مهم هستند و عدم توجه به هر کدام باعث انتخاب یک مدل اشتباه می شود.

چه بخواهید با باریک‌ترین تلویزیون های جهان به دنیای تاریکی مطلق بروید و چه بخواهید با تلویزیون های کوانتمی به دنیای رنگارنگ بازی ها قدم بگذارید، ما اینجا بهترین تلویزیون گیمینگ در سال 2023 و 2022 را معرفی می کنیم که عاشق لحظه لحظه بازی با آنها خواهید شد.

در ادامه لیست بهترین تلویزیون های مخصوص بازی را بررسی می کنیم. پس اگر به دنبال خرید تلویزیون گیمینگ در سال جدید هستید حتماً این مقاله از افرالند را مطالعه نمایید.

اگر اهل بازی باشید احتمالاً تلویزیونی می خواهید که از 4K HDR با تاخیر کم، سطح کنتراست عالی و میزان روشنایی بالا پشتیبانی کند. حتی اگر قصد دارید از کنسول بازی مانند ایکس باکس سری X؛ پلی استیشن 5 یا نینتندو سوئیچ استفاده کنید، دلایل زیادی وجود دارد که یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ امسال را تهیه کنید تا از هر پیشرفت بصری لذت ببرید.

چرا باید در جستجوی بهترین تلویزیون های گیمینگ باشید؟ و چه چیزی تلویزیون را برای بازی بهتر از تماشای فیلم می کند؟ همه اینها به رزولوشن 4K؛ پشتیبانی از محدوده دینامیکی بالا (HDR) و تاخیر ورودی کمتر برمی گردد؛ به لطف حالت های جدید تاخیر ورودی کم و پشتیبانی از فناوری همگام سازی ویدیو مانند AMD FreeSync و NVidia G-Sync اگر قصد دارید سیستم شخصی خود را به تلویزیون وصل کنید؛ یکی یا هر دوی این فناوری ها را نیاز خواهید داشت.

این مقاله در تاریخ 9 مهر 1402 با افزودن لیست بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023 آپدیت شد.

بهترین تلویزیون گیمینگ 2023

در سال 2023، برندهای ابرقدرت بازار مانند سونی، سامسونگ و ال جی، تلویزیون‌هایی تولید کردند که هر کدام یک کامپیوتر گیمینگ در دل خود داشتند و طبق عادت، به آن‌ها عنوان گیمینگ داده شد و این باعث دلگرمی گیمرهای حرفه ای و مبتدی می شود که اینچنین پیشرفت‌هایی را در صنعت بازی شاهد باشند.

بهترین تلویزیون گیمینگ 2023

در واقع بهترین تلویزیون گیمینگ از هر برند، در میان اولدها جای می گیرد که پا به پای ال جی و سونی، امسال سامسونگ نیز تلویزیون اولد قدرتمند خودش را رونمایی کرد تا این نبرد ناتمام را دوباره از سر بگیرد.

پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به صفحه خرید سریع‌ترین تلویزیون اولد جهان در سال 2024 بیندازید. lg c4 جدیدترین نمایشگر این شرکت با سرعت عمل گیمینگ بسیار عالی و رفرش ریت 120 (144) هرتز است.

لیست بهترین تلویزیون های گیمینگ

در این لیست بهترین تلویزیون های گیمینگ با HDMI 2.1 سال 2023 را از برندهای معتبر جهانی همچون ال جی، سامسونگ و سونی لیست کرده‌ایم. اگرچه بهترین نمایشگرها، قیمت بالایی دارند اما برای گیمرهای اقتصادی هم چند مدل تلویزیون گیمینگ ارزان‌قیمت را معرفی می‌کنیم.

  1. تلویزیون ال جی G3
  2. تلویزیون ال جی C3
  3. تلویزیون ال جی QNED80
  4. تلویزیون سامسونگ S95C
  5. تلویزیون سامسونگ QN90C
  6. تلویزیون سامسونگ Q80C
  7. تلویزیون سونی A80L
  8. تلویزیون سونی X95L
  9. تلویزیون سونی X90L

پرفروش ترین تلویزیون گیمینگ 2022

2022، سال خوش یمنی برای گیمرها بود؛ چون تلویزیون های گیمینگ، به بالاترین سطح تنوع و امکانات خود رسیدند و در همین سال بود که سامسونگ تصمیم گرفت برای اولین بار به محفل سازندگان این تلویزیون ها وارد شود و الحق که با دست پر آمده بود؛ تلویزیون S95B اولین مدل اولد گیمینگ سامسونگ بود که می‌توان گفت رقیبی سرسخت برای اولدهای بالارده ال جی و سونی خواهد بود.

لیست پرفروش ترین تلویزیون گیمینگ 2022

اگرچه در سال 2023 هستیم اما همچنان چند مدل پارسال هستند که ارزش خرید بالایی دارند و می‌توانند پاسخگوی انواع نیاز حرفه‌ای گیمرها باشند، در بخش بعدی این نمایشگرها را معرفی می‌کنیم.

  1. تلویزیون ال جی C2
  2. تلویزیون سامسونگ S95B
  3. تلویزیون سامسونگ QN90B
  4. تلویزیون سونی X95K
  5. تلویزیون سونی X90K

انواع برند تلویزیون

پس از اینکه بهترین کنسول بازی را انتخاب کردیم و از اجرای بی نقص بازی های مورد علاقه مان مطمئن شدیم نوبت می رسد به انتخاب تلویزیون که این مورد به دلیل تنوع بالای برندها، نیازمند اطلاعات و دانش مربوطه است. در حال حاضر، برندهایی که دنیای گیمینگ را تصاحب کرده اند شامل Samsung، Sony و LG می باشند اما اینکه کدام سازنده می تواند بهترین باشد یک سوال اساسی است!

بهترین تلویزیون گیمینگ ال جی

بهترین تلویزیون گیمینگ ال جی در سال 2023، تلویزیون ال جی C3 است. اگرچه مدل‌های پیشرفته‌تری از این محصول وجود در این برند وجود دارند، اما ال جی به صورت تخصصی این مدل را برای Gaming تولید کرده است. برای بررسی تخصصی تر می توانید مقاله بهترین تلویزیون ال جی را بخوانید.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون ال جی

در لیستی که مشاهده می کنید، تلویزیون ال جی C3 بهترین تلویزیون گیمینگ سال می‌باشد و برنده جایزه‌های متنوع برای گیمینگ شده است. با این حال در نظر داشته باشید که مدل های جدید امسال، ممکن است قیمتی بسیار بالاتر داشته باشند پس اگر قصد خرید تلویزیون ال جی برای بازی را دارید، C3 را از قلم نیندازید.

مدلنوع پنل
تلویزیون ال جی G3OLED Evo
تلویزیون ال جی C3OLED Evo
تلویزیون ال جی CS3OLED Evo
تلویزیون ال جی Z3OLED Evo
تلویزیون ال جی G2OLED Evo
تلویزیون ال جی QNED90Mini LED
تلویزیون ال جی QNED80QNED
تلویزیون ال جی NANO86NanoCell
تلویزیون ال جی NANO88NanoCell
تلویزیون ال جی LX3OLED FLEX
تلویزیون گیمینگ ال جی

بهترین تلویزیون گیمینگ سونی

بهترین تلویزیون گیمینگ سونی در سال 2023، تلویزیون سونی X90L است. هرچند نمایشگرهای OLED و Mini LED نیز تولید شده‌اند اما ال ای دی X90L به صورت تخصصی برای گیمینگ انتخاب عالی است. سونی در یکی دو سال اخیر پیشرفت فوق‌العاده ای در حوزه تلویزیون های گیمینگ داشته است.

بیشتر مدل های جدید این برند مناسب گیمینگ هستند و کیفیت تصویر فورکی بسیار روشنی ارائه می دهند، که در کنار آن به کمک پنل VA کنتراست بالایی هم دارند. این فقط تعریفی از مدل های LED بود، داستان اولدها چند سطح بالاتر را روایت می کند.

مدلپردازندهرفرش ریت
تلویزیون سونی A80L XR 120Hz
تلویزیون سونی X95L XR 120Hz
تلویزیون سونی X90L XR 120Hz
تلویزیون سونی X85LXR 120Hz
تلویزیون گیمینگ سونی

تلویزیون هایی که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، جدیدترین و پرطرفدارترین تلویزیون سونی در زمینه بازی و گیمینگ هستند که بیشتر آن ها شامل تلویزیون های اولد می شوند و در کنار عملکرد بالای بازی، کیفیت تصویر درخشان تری را نیز به نسبت رقبایشان به همراه دارند.

با تمام این اوصاف، میدانیم که اولدها قیمت بالاتری به نسبت مدل های LED دارند پس اگر نمی خواهید هزینه بالایی برای خرید تلویزیون گیمینگ سونی بپردازید، پیشنهاد می کنیم دو مدل X90L و X95L را در نظر داشته باشید؛ همچنین تلویزیون سونی X85L که ارزان قیمت ترین این لیست است می تواند نقش یک گیمینگ اقتصادی را در میان مدل های سونی ایفا کند.

بیشتر بخوانید:
ارزانترین تلویزیون گیمینگ

بهترین تلویزیون گیمینگ سامسونگ

چند سالی است که سامسونگ در مسیر بهبود تلویزیون گیمینگ، قدم های استواری برداشته و حاصل زحمات این برند در سال 2022، تلویزیون S95B بود که به عنوان اولین QD-OLED سامسونگ پا به عرصه تکنولوژی گذاشت. تلویزیون سامسونگ گیمینگ در کنار اینکه تمام قابلیت های مورد نیاز برای یک بازی بی نقص مانند رفرش ریت بالا و زمان پاسخدهی کوتاه را پشتیبانی می کنند، یک مزیت دیگر نیز در مقایسه با رقبایشان دارند و آن هم قیمت اقتصادی و ارزانتر آن هاست.

مدلرفرش ریتپنل
تلویزیون سامسونگ S95C 120Hz QD-OLED
تلویزیون سامسونگ QN90C 120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN85C 120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ Q80C120HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q70C120HzQLED
تلویزیون گیمینگ سامسونگ 2023

تلویزیون سامسونگ S95C:

سامسونگ با رونمایی از اولین اولدش در سال 2022، همه ما را سورپرایز کرد؛ تلویزیونی با پنل QD-OLED و کمترین ضخامت در میان رقبا و البته درخشندگی فوق‌العاده صفحه نمایش که این را به عنوان برگ برنده تلویزیون می‌توانیم به شمار بیاوریم. تلویزیون سامسونگ S95C نسخه سال جدید با صفحه نمایشی درخشان برای تماشای فیلم و Gaming حرفه‌ای است پس اگر با قیمت نسبتا بالای آن مشکل ندارید همین الان خریدتان را ثبت کنید.

در بخش دیگر از این مقاله تلویزیونی ارزان قیمت تر داریم که از خانواده نئوکیولدهای سامسونگ است؛ تلویزیون سامسونگ QN90C با کیفیت تصویر فورکی، رفرش ریت 120 هرتز و جدیدترین ورژن سیستم عامل TiZEN جزوپرفروش ترین های بازار رقابتی به شمار می آید.

مدلرفرش ریتپنل
تلویزیون سامسونگ S95C144HZQD-OLED
تلویزیون سامسونگ S90C120HzQD-OLED
تلویزیون سامسونگ QN90C120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN85C120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ Q80C120HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q70C120HzQLED
تلویزیون گیمینگ سامسونگ 2023

این برند در سال 2023، نسخه بهبود یافته تلویزیون گیمینگ خودش را با عنوان S95C روانه بازار کرد؛ البته مدل های دیگری نیز با قیمت مقرون به صرفه تر مانند QN90C، Q80C و Q70C که در دسته نئوکیولد و کیولد جای گرفته اند، می توانند پیشنهاد خوبی برای بازی باشند. در حال حاضر ارزانترین کیولد گیمینگ، تلویزیون سامسونگ Q70C است.

نوع نمایشگر در تلویزیون Gaming

زیر سایه تکنولوژی، اکنون تلویزیون‌های گیمینگ می توانند تصویر بهتری در کنار عملکرد مناسبشان داشته باشند و این تا حد زیادی برمی‌گردد به نوع صفحه نمایش در هر تلویزیون! برای یک تلویزیون گیمینگ، 4 نوع نمایشگر داریم که شامل کیولد، نئوکیولد، اولد و کیوند می باشند؛ البته در بحث تلویزیون‌های مخصوص بازی، صفحه نمایش‌های LED حذف می‌شوند.

هر کدام از این مدل ها، ویژگی های به خصوص خود را دارند و در رابطه با قیمت، باید بگوییم که یک تلویزیون گیمینگ نئوکیولد به نسبت بقیه گران‌تر قیمت گذاری می شود. در ادامه، به بررسی هر کدام از این تلویزیون‌ها خواهیم پرداخت.

بهترین تلویزیون اولد گیمینگ

اولد، بهترین تلویزیون های گیمینگ را دارد؛ به دلیل نمایش عالی رنگ مشکی و تاریکی عمیق در صحنه ها، می تواند بهترین خروجی را داشته باشد. بهترین تلویزیون های اولد گیمینگ را تا سال قبل نیز ال جی و سونی تولید می کردند مانند تلویزیون C2 و A95K اما در سال 2023، سامسونگ با اولد S95C، به محفل آن‌ها اضافه شد و می‌توانیم بگوییم ردیف اول از جدول ما را به خود اختصاص داد.

زاویه دید عالی، رسپانس تایم مناسب و دقت رنگ بالا از برجسته‌ترین ویژگی های یک تلویزیون گیمینگ اولد است که ممکن است مجموع این قابلیت ها را یکجا در هیچ تلویزیون دیگری نتوانید پیدا کنید؛ همچنین کنتراست و شارپنس عالی در هر صحنه از بازی، شما را بیشتر و بیشتر به اجرای بازی پرهیجانتان ترغیب می‌سازد. در یک کلام، اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، در خرید تلویزیون اولد گیمینگ درنگ نکنید.

تلویزیون کیوند مخصوص بازی

پس از اولدها و نئوکیولدها، در رتبه بعدی، تلویزیون‌های کیوند قرار می‌گیرند که محبوب‌ترین آن ها در زمینه بازی، مدل QNED90 و QNED85 می‌باشند. ال جی برای این تلویزیون ها ویژگی هایی از جمله زاویه دید مناسب، کنترل بازتاب نور و حداکثر روشنایی را تعبیه ساخته تا بتوانند بهترین عملکرد را برای اجرای بی نقص بازی ها داشته باشند.

تلویزیون نئوکیولد و کیولد مخصوص بازی

تلویزیون کیولد مخصوص بازی، بهترین انتخاب برای گیمرهایی است که قصد ندارند برای خرید تلویزیون گیمینگ متحمل هزینه های بالا بشوند؛ در حال حاضر دو برند سامسونگ و شیائومی بهترین کیولدها را تولید و روانه بازار می سازند که مدل های سامسونگ مانند Q80B و Q70B در سال 2022 محبوبیت بسیاری پیدا کردند و در سال جدید نیز نسخه بهبود یافته این تلویزیون‌ها با پسوند “C” در دسترس کاربران قرار گرفته است.

کیولدهای گیمینگ، در تصویر خود حجم رنگ بالایی را پشتیبانی می کنند و رفرش ریت هیچ کدام از آن ها کمتر از 120 هرتز نیست. در ادامه این مطلب، اضافه کنیم که تلویزیون های کیولد برخلاف اولدها مجبور نیستند با مشکل Burn-it دست و پنجه نرم کنند پس در نهایت روشنایی و درخشندگی و همچنین عدم هر گونه هاله در اطراف اشیا و اجسام، به نمایش صحنه های بازی می پردازند.

راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ

هنگام خرید تلویزیون گیمینگ مواردی وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید؛ در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد:

رزولوشن 4K

 اگر به دنبال یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ هستید؛ رزولوشن 4K یکی از مواردی است که باید در نظر داشته باشد. تمام بازی های Xbox One S با کیفیت 4K تولید می شوند؛ گرچه Xbox One X برای پشتیبانی از 4K نیاز به موتور بازی دارد. PS4 Pro همچنین با استفاده از ترکیبی از ارتقاء کیفیت تصویر؛ بازی های با کیفیت 4K تولید می کند. در حالی که نینتند و سوییچ فقط از کیفیت HD پشتیبانی می کند.

تاخیر ورودی کم

اگر یک گیمر حرفه ای هستید وقتی که صحبت از بازی (مخصوصا بازی های آنلاین) می شود به خوبی ارزش تاخیر ورودی پایین‌تر را درک می کنید. این گزینه برای زمانی است که یک تلویزیون گیمینگ لازم است داده های تصویری دریافت شده در وردی های خود را ارائه دهد.

زمان پاسخدهی در تلویزیون گیمینگ

در حال حاضر کمترین تاخیر ورودی را تلویزیون های اولد ال جی دارند که رکوردار آن ها مدل c2 با رسپانس تایم 0.2 میلی ثانیه است. ال جی در سال 2023، ممکن است بخواهید مدل C3 را جایگزین این اولد خودش کند اما از آنجایی که هنوز این تلویزیون ها به طور کامل معرفی نشده اند نمی توان نظر قطعی داد.

رفرش ریت 120 هرتز

یک تلویزیون گیمینگ حرفه ای حتماً رفرش ریت 120 هرتز دارد. اگر تلویزیونی با سرعت تازه سازی صفحه بالا می خواهید نمایشگری غیر از 120 هرتز مساوی است با سرعت پایین‌تر نمایشگر. رفرش ریت 120 هرتز در کنار پورت HDMI 2.1 است که بهترین تجربه گیمینگ بین تلویزیون و کنسول بازی حرفه ای مانند پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس را فراهم می کند. اما بخش هیجان انگیز ماجرا، برمی گردد به تلویزیون 144 هرتزی سامسونگ در سال 2023 که S95C نام دارد و ظاهرا دست تمامی رقبا را از پشت بسته است.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون های 120 هرتز بازار ایران

پشتیبانی از HDMI 2.1

پورت HDMI 2.1 شرایطی را فراهم می کند تا تلویزیون و کنسول بازی با تاخیر ورودی کمتری اطلاعات بازی را بین هم رد و بدل کنند، از آن جا که سرعت بازی در تلویزیون 120 هرتز، بالاست برای دریافت بهترین تجربه گیمینگ به پورت HDMI 2.1 نیاز دارید.

برخی از تلویزیون‌های جدید گیمینگ، از 4 پورت HDMI2.1 بهره می‌برند؛ یعنی تمام پورت های آن پذیرای کنسول بازی هستند و این دست گیمر را برای اتصال کنسول و اجرای بازی بی نقص باز می‌گذارد.

خرید تلویزیون گیمینگ بر اساس قیمت

تلویزیون های گیمینگ معمولا قیمت بالایی دارند اما این روزها خرید یک تلویزیون لاکچری و گران قمیت کار حضرت فیل است پس در کنار این محصولات، شرکت های سازنده از یک سری تلویزیون میان رده و ارزان قیمت گیمینگ نیز رونمایی کرده اند که در این بخش و ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم.

معمولا تلویزیون‌ها به سه دسته اقتصادی، میان رده و لاکچری قرار می گیرند که این برای قضیه گیمینگ بودن نیز صدق میکند؛ پس قیمت یکی از مهمترین موارد دخیل در خرید تلویزیون گیمینگ است که در این بخش به ارزانترین و گران‌ترین مدل ها در این حوزه اشاره خواهیم کرد.

تلویزیون گیمینگ اقتصادی و ارزان قیمت

میدانیم که تلویزیون گیمینگ راهی برای رهایی از دغدغه‌ها و شلوغی روز است اما نباید مجبور باشیم هزینه بسیار زیادی پای این وقت گذرانی بپردازیم و از طرفی دیگر، گران خریدن همیشه به معنای بهترین بودن نیست؛ پس ما سعی داریم محبوب‌ترین مدل‌های گیمینگ اقتصادی را در این بخش معرفی کنیم:

یکی از تلویزیون های گیمینگ که می‌توانید با قیمتی مناسب آن را خریداری کنید مدل ال جی NANO90 است که از نانوسل های پرفروش این شرکت بوده و با قیمتی مناسب قابل خریداری می‌باشد.

تلویزیون گیمینگ اقتصادی ال جی سامسونگ سونی

برندهای دیگری همچون سامسونگ، سونی و شیائومی نیز در این مسیر قدم های بزرگی برداشته اند به عنوان مثال شما می توانید با بودجه ای نه چندان بالا، تلویزیون Q70B سامسونگ را به عنوان یک مدل گیمینگ خریداری کنید و یا تلویزیون X85K را در اولویت خرید تلویزیون‌های گیمینگ سونی قرار بدهید.

تلویزیون مخصوص بازی قیمت مناسب

قبل از خرید تلویزیون، باید ابتدا مشخص کنید که بودجه انتخابی شما چقدر است؟ اگر می توانید بیشتر از جیبتان مایه بگذارید و یک تلویزیون گیمینگ بهتر بخرید، چه بهتر؛ پس ما هم تلویزیون هایی که با قیمت مناسب می توانید برای بازی انتخاب کنید را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین تلویزیون گیمینگ در رده قیمت مناسب (میان رده) تلویزیون های Q80B سامسونگ و X90K می باشند. در این میان شیائومی نیز تلویزیون Q1 را تولید کرده که با پورت HDMI2.1 و رفرش ریت 120 هرتز، بهترین مدل گیمینگ آن به شمار می آید.

تلویزیون 55 اینچ گیمینگ

قطعا خرید تلویزیون گیمینگ در اندازه ای کمتر از 55 اینچ، کاری منطقی به نظر نمی رسد مگر اینکه بخواهید یک مانیتور گیمینگ ال جی مانند LX3 خریداری کنید. در هر حال، بهترین تلویزیون گیمینگ 55 اینچ را می توانید در میان تلویزیون های دول بالا و یا کیولدهای سری 8 سامسونگ و LED های سری 8 و 9 سونی پیدا کنید.

جمع‌بندی

نمایشگرهایی که معرفی کردیم، بهترین تلویزیون های گیمینگ بازار می باشند. مدل های دیگری نیز توسط شرکت های تولید کننده معرفی شده اند که در این لیست نیستند چرا که ما سعی کرده ایم بهترین تلویزیون های مخصوص بازی که در بازار هستند و می توانید به راحتی خریداری کنید را به شما معرفی کنیم. انتخاب بین سه برند ال جی، سامسونگ و سونی بوده است. قطعا برندهایی مثل TCL، شارپ و هایسنس نیز نمایشگرهای خوبی برای گیم دارند که ما به آنها نپرداخته ایم. اگر شما نیز نمایشگر خوبی برای گیم می‌شناسید در بخش نظرات این مقاله از افرالند با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01بهترین تلویزیون گیمینگ 2023 کدام مدل است؟

می توان بهترین تلویزیون های گیمینگ سال 2023 را به ترتیب مدل C3 ال جی، تلویزیون سامسونگ S95C و A80 سونی نام برد.

02پرفروش ترین تلویزیون Gaming سال 2022 کدام است؟

در سال 2022، هر کدام از شرکت های سازنده تلویزیون های C2، QN90B و X90K را با عنوان بهترین گیمینگ ها روانه بازار رقابتی کردند.

03مهمترین مواردی که در خرید تلویزیون مخصوص بازی باید به آن توجه کرد؟

رفرش ریت یا نرخ بروز رسانی تصویر – رزولوشن – تاخیر ورودی – رسپانس تایم یا زمان پاسخ گویی – HDR و عمق بیت و رنگ از مهمترین مواردی هستند که به صورت تخصصی باید ریز ذره بین قرار گیرند، در این مقاله می توانید هر کدام را کاملاً بررسی کنید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بهترین تلویزیون گیمینگ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *