جارو شارژی ها که یک نوع جاروبرقی بی سیم می باشند که با ابعاد کوچک، جمع و جور برای تمیز کردن سریع یک منطقه کوچک استفاده می شوند. این دستگاه ها معمولا انرژی خود را از باتری تامین می کنند و می توانید تقریبا در هر مکانی از آنها استفاده کنید. جارو شارژی ها شامل دستگیره هستند و برای تمیز کردن داخل ماشین ایده آل هستند.

انواع جارو شارژی

سه نوع اصلی جارو شارژی وجود دارد:

جارو شارژی استیک

جارو شارژی استیک رایج ترین نوع جارو شارژی است که می توانید خریداری کنید. این دستگاه ها معمولا یک جاروی کوچک و جمع و جور با یک لوله تمیز کننده باریک برای کف ها است که به راحتی جارو دستی تبدیل می شود.

جارو شارژی سیلندری

جارو شارژی سیلندری مانند یک جاروبرقی قدیمی از یک مخزن و چرخ استفاده می کند و با یک لوله تمیز کننده طولانی انعطاف پذیر همراه است.

جارو شارژی ایستاده

حجم بیشتری نسبت به جارو شارژی های استیک دارد اما برای انعطاف پذیری بیشتر ممکن است دارای مخزن جدا شونده باشند.

در حالی که جاروبرقی های بی سیم بدون کیسه هستند، چند نسخه با کیسه یکبار مصرف وجود دارد. اینها دارای این مزیت هستند که کمتر برای تخلیه اقدام می کنید. با این حال شما باید هزینه های خرید کیسه جدید را در نظر داشته باشید.

جارو شارژی بلک اند دکر 1420
جارو شارژی بلک اند دکر 420
جارو شارژی سامسونگ 6050
جارو شارژی بوش PET 1
جارو شارژی بوش Move 5
جاروشارژی

نقاط قوت جارو شارژی

جارو شارژی ها وزن کمی دارند و ظرفیت کمتری را در اختیار کاربران قرار می دهند. آنها برای تمیز کردن سبک مانند جاروبرقی های معمولی مناسب هستند و هنگامی که فضا محدود است؛ از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

علاوه بر تمیز کردن عالی برای فضاهای کوچک تر؛ به دلیل طراحی جمع و جور؛ نگهداری آنها راحت تر از جاروهای سیلندری و ایستاده است. این باعث می شود که گزینه ای ایده آل برای کاربرانی که در آپارتمان های با فضای محدود زندگی می کنند باشند.

جاروشارژی برای تمیز کردن خرده ریزها و آشغال های اطراف خانه و نظافت ماشین ها و سایر فضاهای کوچک بسیار عالی است. آنها ظرفیت محدودی دارند اما برای تمیز کاری سبک طراحی شده اند.

قیمت جارو شارژی

قیمت جارو شارژی ها متغییر است. برندهایی مانند بوش، ال جی، سامسونگ از قیمت و امکانات متنوع برخوردار هستند. بررسی های انجام شده نشان می دهد که پیدا کردن یک جارو شارژی ارزان دشوار است اما هزینه های زیاد برای شما یک جارو شارژی درجه یک را تضمین نمی کند. بنابراین لازم است که در هنگام خرید جارو شارژی علاوه بر قیمت امکانات و ویژگی های مد نظر خود را جستجو کنید.

نکات مهم در هنگام خرید جارو شارژی

دسته بلند

اکثر جارو شارژی ها دارای حالت تمیز کردن دستی هستند. دسته بلند را می توان در جارو شارژی های استیک یا ایستاده مشاهده کرد، با تعویض سری ها می توان برای تمیز کردن کفپوش های مختلف اقدام کرد.

شما حتی می توانید لوله تمیز کننده را به طور کامل بردارید و ابزارها را به واحد اصلی وصل کنید تا یک جارو شارژی دستی ایجاد شود. این برای تمیز کردن فضاهای تنگ و باریک و مکان هایی که دسترسی به آنها دشوار است ایده آل است. برخی از جاروهای شارژی عمدتا برای تمیز کردن کف طراحی شده اند و ممکن است هیچ حالت دستی نداشته باشند. بنابراین ارزش دارد که قبل از خرید جارو شارژی به این مسئله فکر کنید که می خواهید چه جاهایی را با آن تمیز کنید.

همچنین می توانید جارو شارژی های دستی جداگانه را خریداری کنید. اینها معمولا ارزانتر هستند و ممکن است تنها چیزی باشد که شما فقط برای تمیز کردن پله ها و نظافت ماشین خود نیاز دارید.

عملکرد جاروشارژی

عمر باتری

مدت زمان شارژ شدن و عمر باتری را در حالت های استاندارد بررسی کنید و ببینید که آیا جارو شارژی متناسب با نیازتان است یا خیر. مدت زمانی که می توانید از جارو شارژی استفاده کنید بسته به نوع باتری و نحوه استفاده از آن دارد. به طور کلی باتری های لیتیوم یونی برای شارز سریعتر و عمر باتری بیشتر بهترین هستند.

موارد مهم برای بررسی عبارتند از:

  • زمان اجرا: می تواند از کمتر از 10 دقیقه تا بیش از 1 ساعت متغییر باشد.
  • زمان شارژ: از 1 ساعت تا 16 ساعت متغییر است.
  • حداکثر زمان اجرای استاندارد: تنظیمات تمیز کردن با قدرت بیشتر می تواند عمر باتری را به شدت به حداقل 7 دقیقه برساند.
  • باتری های قابل تعویض: برخی از مدل های بی سیم دارای باتری یدکی هستند که در صورت خراب شدن گزینه اصلی می توانید آن را تعویض کنید.

ظرفیت

جارو شارژی های بی سیم ظرفیت گرد و غبار بسیار کمتری نسبت به مدل های سیم دار دارند. تقریبا همه جارو شارژی ها دارای ظرفیت کمی برای جا دادن گرد و غبار هستند، بنابراین باید بیشتر آنها را تخلیه کنید. میانگین ظرفیت جارو شارژی ها 0.6 لیتر است این در حالی است که جاروهای سیم دار دارای ظرفیت 2.1 لیتری هستند.

اکثر جارو شارژی ها بدون کیسه هستند به این معنا که ممکن است هنگام تخلیه بیشتر از آنچه که می خواهید با گرد و غبار در تماس باشید. اگر جاروبرقی کیسه دار را ترجیح می دهید گزینه های مختلفی برای بررسی وجود دارد.

وزن جارو شارژی

جاروهای شارژی بسیار سبک تر از جاروبرقی های معمولی هستند. به طور متوسط، جارو شارژی 3 کیلوگرم وزن دارد در حالی که گزینه های سیم دار دارای وزن 6.4 کیلوگرم هستند. وزن سبک جارو شارژی ها آنها را به یک انتخاب فوق العاده برای افرادی که با وزن سنگین مشکل دارند تبدیل می کند. علاوه بر وزن، تعادل برای جارو شارژی مهم است.

رطوبت و خشکی

برخی از مدل های جارو شارژی می توانند مواد مرطوب یا مایعات را تمیز کنند. با این حال، آنها فقط مقدار کمی (حدود 150 میلی لیتر) را می توانند در خود جای دهند و شما نباید مخزن را با مقدار زیادی مایعات پر کنید. مخزن و فیلتر باید بعدا به طور جداگانه تمیز و خشک شوند.

جذب رطوبت جاروشارژی

صفحه نمایش LCD

برخی از مدل های می توانند اطلاعات مفیدی را در حین استفاده به شما بگویند. به طور مثال وقتی که فیلتر نیاز به تعویض دارد یا هنگامی که فیلتر مسدود شده است در صفحه نمایش به شما نشان داده می شود.

دکمه تغییر قدرت مکش

این به شما امکان می دهد قدرت مکش را هنگام تمیز کردن پرده ها یا رو مبلی ها کم کنید و زمانی که نیاز به قدرت بیشتری دارید مکش را زیاد کنید.

ابزارها و سری ها

موارد استانداری که باید بررسی شوند برس ها و سری ها هستند. سایر اقلام ممکن است شامل ابزارهای جمع کننده، لوله اکستنشن یا برس موی حیوانات خانگی باشد. ابزارها اگر در داخل دستگاه نگهداری شوند بهتر است.

فیلترها

برداشتن و تمیز کردن یا تعویض فیلترها ساده است. اگر آسم یا آلرژی دارید یک جارو شارژی با فیلتر هپا را در نظر داشته باشید.

فیلتر جاروشارژی

سبک و بی سر و صدا بودن

جارو شارژی را امتحان کنید و ببینید که ایا سبک و بی سر و صدا است یا خیر. برای مدل های استیک بررسی کنید که آیا به راحتی روی فرش و سطوح سخت حرکت می کند. برخی مدل ها هستند که دارای وزن بالایی هستند ممکن است این وزن در هنگام تمیز کردن کف شما را زیاد آزار ندهد اما برای تمیز کردن سقف و پنکه ها خسته کننده می شود.

کارایی

قدرت جارو شارژی ها بر حسب ولت (V) اندازه گیری می شود. هر چه ولتاژ جارو شارزی بیشتر باشد، قدرت آن بیشتر است و می تواند آشغال های بیشتری را جمع کند. مدل های قوی تر همچنین می توانند سری چرخان را به طور موثرتری هدایت کنند و از تمیز کردن عالی فرش اطمینان حاصل می کنند.

حیوانات خانگی

برای مبارزه با موهای سرسخت حیوانات خانگی که می توانند خانه شما را کثیف کنند و حتی بوی بدی را در خانه شما ایجاد کنند، برخی از جارو شارزی ها شامل ابزارهایی هستند که جمع آوری موها را ساده تر می کنند. برس های پر سرعت موهایی که به فرش یا مبل چسپیده اند را بلند کرده و از بین می برند.

جارو شارژی ها راحت تر از جاروهای ایستاده یا سیلندری در خانه جابجا می شوند بنابراین برای کسانی که دارای حیوانات خانگی هستند مناسب تر هستند و به شما این امکان را می دهند که موهای حیوان خانگی خود را از همه قسمت های خانه تمیز کنید.

تمییز کردن موی حیوانات خانگی جاروشارژی

سایر مواردی که باید در نظر داشته باشید

ویژگی های دیگر وجود دارند که منجر به سهولت استفاده از جارو شارژی می شوند که از این بین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چراغ های LED در قسمت کف: برای روش کردن گوشه های تیره و تاریک مفید است.

لوله تمیز کننده انعطاف پذیر: برای دسترسی به زیر مبلمان و تنظیم ارتفاع متناسب با قد مناسب است.

دکمه خاموش / روشن: در هنگام تمیر کردن برخی از مدل ها نیاز به فشار دادن دکمه پاور دارند. این معمولا برای صرفه جویی در عمر باتری است اما ممکن است برای همه مناسب نباشد.

قابلیت ایستادن: برخی از جاروها می توانند بدون تکیه گاه در جای خود بایستند، برخی دیگر طوری طراحی شده اند که به دیوار تکیه داده شوند، برخی دیگر دارای استندهای مخصوصی هستند که به دیوار نصب می شوند.

نشانگر عمر باتری: همه مدل ها این ویژگی را ندارند، این چراغ نشانگر میزان باتری باقی مانده را به شما نشان می دهد.

جمع‌بندی

بهترین جاروشارژی، کف منزل یا محیط کار شما را بدون گرد و غبار، بدون کرک و پر نگه می دارد و راحت و سبک هستند و استفاده ساده ای دارند. اگر خانه بزرگی دارید یا خانه ای با فرش زیاد دارد بهتر است برای خرید جاروبرقی سرمایه گذاری کنید اما اگر از استفاده از جاروبرقی های سنگین خسته شده اید و می خواهید از قابلیت حمل بیشتری برخوردار باشید می توانید بهترین جارو شارژی موجود را از فروشگاه افرالند با بهترین قیمت خریداری کنید.