۱۴ شهریور ۱۴۰۱

ارزانترین تلویزیون های اولد سال 2022 -2021

ارزانترین تلویزیون های اولد ۲۰۲۳ - ۲۰۲۲

پیدا کردن ارزانترین تلویزیون های اولد کار خیلی سختی نیست به شرط اینکه اطلاعاتی که مورد نیاز برای انتخاب یک اولد حرفه ای باشد را در اختیار داشته باشید. زیرا وقتی نمی دانید که خود تکنولوژی اولد چیست و چه ویژگی هایی دارد نمی توان به تلویزیون های ارزان قیمت اولد حتی فکر کرد چون مثل این است که پول خود را در جوب انداخته باشید. پس برای کسب اطلاعات در مورد تلویزیون OLED با ما در افرالند همراه باشید.

ارزانترین تلویزیون های اولد از اسب هم که بیافتند از اصل نخواهند افتاد و حتی اگر در مورد تلویزیون های اقتصادی هم حرف بزنیم بازم حرفی برای گفتن در بازار آشوب تلویزیون خواهند داشت.

وقتی حرف از اولد به میدان می آید همچون اسبی یکه تاز به پیش می رود که تمام تلویزیون های دیگر را به سرعت به عقب می راند و کاری کرده هنوز هم رقیب جدی برایش پیدا نشده. برندهای زیادی سعی بر ساخت تلویزیون های دیگری همچون کیولد یا نئوکیولد کرده اند که یک رقیبی برای اولد به شمار بیایند اما در واقع هنوز هم به صورت جدی نتوانسته اند این رقابت را به اوج برسانند و اولد همچنان در این نبرد پیروز میدان است.

تلویزیون های اولد دارای تکنولوژی بجز نور پس زمینه هستند و نور خود را از طریق دیگری تامین می کنند که با بقیه تلویزیون های دیگر متفاوت بوده و آن را خاص کرده است. تلویزیون های اولد در واقع تلویزیون هایی لوکس محسوب می شوند که حتی ارزانترین آن ها باز هم از قیمت بالایی برخوردار است و این به دلیل لاکچری بودن این نوع تلویزیون ها می باشد. اما برای افرادی که از طرفداران پروپا قرص تلویزیون های اولد هستند، قطعاً بازهم ارزانترین معنی دارد.

این دسته از افراد به دنبال تلویزیون های اولدی می گردند که نسبت به سایر اولدها از قیمت مناسب تری برخوردارمی باشد که این هم یک گزینه مهم و اساسی برایشان به شمار می آید. اولد ها را چند برند محدود همچون ال جی و سونی در حال حاضر می سازند و هنوز برندها دیگر موفق به ساخت آن ها نشده اند و ال جی به عنوان مهمترین سازنده OLED شناخته شده است که برای اولین بار به ریسک ساخت این نوع از تلویزیون ها دست زد.

تلویزیون های OLED سال 2022 و 2021

در حال حاضر برند ال جی و سونی دست به ساخت این تکنولوژی زده اند و باید گفت این تکنولوژی جدید بوده و در سال های اخیر وارد بازار شده است و عملاً تازه نفس می باشد و هنوز تنوع خیلی زیادی در مدل های آن پیدا نشده است. برای این کار لازم است شما را به جدول زیر راهنمایی نماییم تا با مدل های آن ها آشنا شوید.

مدلپردازندهرفرش ریت
تلویزیون ال جی Z2Neural Quantum120Hz
تلویزیون ال جی G2Alpha9 Gen 5120Hz
تلویزیون ال جی C2Alpha9 Gen 5120Hz
تلویزیون ال جی B2Alpha7 Gen 5 120Hz
تلویزیون ال جی A2 Alpha7 Gen 5 120Hz
تلویزیون سونی A95K XR 120Hz
تلویزیون سونی A90K XR 120Hz
تلویزیون سونی A80KXR120Hz
تلویزیون سامسونگ S95BNeural Quantum120Hz
تلویزیون های 2022 اولد
مدلپردازندهرفرش ریت
تلویزیون ال جی A3 Alpha7 Gen 660Hz
تلویزیون ال جی B3 Alpha7 Gen 6120Hz
تلویزیون ال جی C3 Alpha9 Gen 6120Hz
تلویزیون ال جی G3 Alpha9 Gen 6120Hz
تلویزیون ال جی CS3 Alpha9 Gen 6120Hz
تلویزیون سامسونگ S90CNeural Quantum144Hz
تلویزیون سامسونگ S95CNeural Quantum144Hz
تلویزیون سونی A80LXR120Hz
تلویزیون سونی A95LXR120Hz

این مدل ها که در جدول مشاهده کردید مدل های سال 2022 و 2021 این برند می باشند که هر کدام امکانات و قابلیت های مخصوص به خود را دارند و از لحاظی قیمت با هم دیگر اختلافاتی نیز دارند که این می تواند یکی از عوامل انتخاب شما برای تلویزیون های ارزان قیمت اولد باشد.

فناوری OLED در ارزانترین تلویزیون های اولد چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است کمی با خود تکنولوژی به کار رفته در ارزانترین تلویزیون های اولد آشنا شویم. همان طور که از نامش پیداس تلویزیونی که در مورد آن صحبت می کنیم مخفف Organic Light-Emitting Diode می باشد یعنی دیودهای نورده ارگانیک . به نحو ساده تر بخواهیم آن را شرح دهیم یعنی عبور جریانی که نورهای رنگی را به صورت طبیعی به وجود می آورد که در تلویزیون های اولد استفاده شده است.

در تلویزیون های اولد از نور پس زمینه ای که درسایر LED ها وجود دارد خبری نیست و نور تامین شده برای صفحه نمایش از طریق پیکسل ها تامین می شود و هر پیکسل به صورت مجزا اقدام به تولید نور می نماید. نوری که در آخر ایجاد می شود یک نور عالی بوده که تصویری که ایجاد می کند یک تصویر به شدت واضح خواهد بود و تصویری به مراتب زنده تر از تصاویر دیگر را ایجاد می کند.

در تلویزیون های OLED چیزی که به وفور به چشم می خورد و باعث جدایی آن ها از سایر تلویزیون ها شده است وجود عمق رنگی مشکی در آن ها می باشد و تصویری که در انتها می بینید یک تصویر به شدت جذاب با به نمایش گذاشتن شدت رنگ مشکی در تصاویر می باشد که در حال حاضر هیچ تلویزیونی تا این حد نتوانسته با اولدها به رقابت بپردازد.

تلویزیون سامسونگ در سال 2022 از اولین نمایشگر OLED خود رونمایی کرد که روشنایی بیشتری به نسبت اولدهای معمولی است و مبتنی بر فناوری QD-OLED است. اگر دنبال نمایشگر کیو دی اولد هستید که روشنایی بیشتری داشته باشد سامسونگ انتخاب مناسبی برای شماست.

فاکتورهای مهم در تلویزیون های اقتصادی OLED

در هر نوع تلویزیونی قابلیت هایی وجود دارد که آن را از سایر تلویزیون ها مجزا می کند و از ویژگی های اساسی یک تلویزیون می باشد که در انتخاب درست ما تاثیر مستقیم دارد و کمک می کند یک تلویزیون با امکاناتی که مد نظر داریم در اختیار داشته باشیم و در پشت هزینه ای که می کنیم یک انتخاب هوشمندانه قرار گرفته باشد. در این صورت قطعاً بعد از انتخاب لبخند رضایت بر روی لبتان خواهند نشست.

تصویر زنده در ارزانترین تلویزیون های اولد

تلویزیون های اولد تصویری که به نمایش خواهند گذاشت یک تصویر زنده و نزدیک به واقعیت می باشد، در واقع چیزی که مشاهده می کنید یک تصویر از نمایش واقعی تصاویر می باشد و حس طبیعی بودن و حتی فراتر بودن از واقعیت را در این مدل ها حس خواهید کرد. در تلویزیون های ارزان قیمت اولد و در کل در تمام اولد ها دو نوع کیفیت تصویر را شاهد خواهیم بود. کیفیت تصویر 4K و 8K که در هر دو برند سونی و ال جی شاهد آن ها هستیم.

طبیعتاً تلویزیون های اولد که کیفیت تصویر 8K دارند قیمت بالاتری هم به نسبت تلویزیون های فورکی دارند زیرا کیفیت تصویر در آن ها چهار برابر می شود و نمی توان از آن به عنوان یک تلویزیون اقتصادی نام برد که سری Z ال جی و Z سونی شامل این نوع از کیفیت تصویر هستند که در نمایشگر آن ها از Mini LED استفاده شده است. اما مابقی مدل ها از کیفیت تصویر 4K بهره برده اند که این کیفیت تصویر در کنار نور ساطع شده از پیکسل ها تصویری به شدت واضح با وضوح عالی را به ارمغان می آورد.

در کنار این موارد وجود قابلیت ارتقاء تصاویر می تواند یکی از مهمترین موارد در آن ها حساب آید که هیچ گاه تصویری بی کیفیت را در این تلویزیون ها به چشم نخواهید دید. زاویه دید گسترده از مهمترین موارد در نمایشگرهای تلویزیون اولد می باشد که امکان تماشای واضح صفحه نمایش را از هر زاویه ای می دهد و هر جایی که نشسته باشید تصویر را با همان وضوح روبرو می بینید.

بیشتر بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون اولد OLED

سرگرمی در تلویزیون های ارزان قیمت اولد

سرگرمی در تلویزیون های قدیمی به صورتی بود که باید حتماً یک وسیله دیگری را به تلویزیون وصل می کردیم تا امکان بازی یا تماشای فیلمی بجز فیلم های تلویزیون را در دسترس داشتید. اما در دنیای جدید و جذاب تکنولوژی امروزی تمام این کارایی ها برای ما راحت تر شده است و چیزی که شاهد خواهید بود یک دسترسی راحت به هزاران فیلم و سریال در تلویزیون می باشد، بدون اینکه از وسیله خارجی دیگری کمک بگیرید.

البته این که بخواهید از دستگاهی همچون PS5 استفاده کنید کمی قضیه را متفاوت تر می کند. وجود سیستم عامل در تلویزیون های اقتصادی OLED در به نمایش گذاشتن یک عالمه بازی و برنامه شما را یاری خواهد کرد. فقط کافیست به اینترنت خانگی وصل شوید و به سرچ هر آنچه که می خواهید بپردازید تا هم زمان به کلی برنامه دسترسی پیدا کنید که این کار از طریق دستیارهای صوتی به ارحتی امکان پذیر می باشد.

سیستم عامل در تلویزیون های اولد برند ال جی و سونی با هم کمی متفاوت هستند اما در اصل و اساس شبیه به هم می باشند و کارایی که دارند تقریباً مشابه به هم است. در تلویزیون های سونی سیستم عامل اندرویدی بوده و در هنگام نمایش کل فضا را به خود اختصاص می دهد و کارایی راحتی دارد و در حالی که در ال جی از نوع webOS است و به صورت یک نوار افقی در پایین صفحه نمایش داده می شود و کل فضا را پوشش نمی دهد و می توان برنامه در حال پخش را همزمان مشاهده نمود.

به لطف ریموت کنترل جادویی – موسی می‌توانید از سیستم عامل تلویزیون ال جی بسیار راحت‌تر از دیگر سیستم‌عامل‌های رایج استفاده کنید. اگر دنبال نمایشگری با کاربری راحت‌، ساده و سریع هستید سیستم عامل WebOS انتخاب مناسبی برای شماست.

تجزیه و تحلیل حرفه ای داده ها

پردازشگر یکی از مهمترین عواملی می باشد که بر کیفیت تلویزیون اثر می گذارد و به نحوی در بهترین بودن تلویزیون تاثیر مستقیم دارد. زمانی که تلویزیونی از پردازشگر حرفه ای استفاده می کند عملاً شما شاهد هیچ داده بی کیفیتی نخواهید بود و پردازشگر بی کیفیت ها را رنده می کند. این یعنی قطعه ای مهم و کاربردی که تلویزیون را برای شما جذاب می کند.

سرعت رفرش تلویزیون های ارزان قیمت اولد

پردازشگر که در تلویزیون های اولد استفاده شده است در برندهای مختلف متفاوت است اما باید گفت در هر دو برند از بهترین نوع و آخرین ورژن پردازشگرها استفاده شده است. پردازشگر اولد های ال جی از نوع آلفا بوده که در نسل های مختلفی بر روی اولدهای سال های متفاوت قرار گرفته است. اما پردازشگری که بر روی تلویزیون های سونی قرار داد متفاوت بوده و از نوع XR می باشد که در نوع خود بی نظیر است.

سرعت پردازشگر در تلویزیون های اولد معمولاً بالا بوده و از 120 هرتز برای پردازش تصاویر استفاده می شود مگر در یکی دو مدل همچون سری A ال جی که سرعت رفش 60 هرتزاست و جزء ارزانترین تلویزیون های اولد به شمار می آید. در واقع تلویزیون های اولد در اکثریت مدل ها به همین دلیل دارای قابلیت گیمینگ حرفه ای هستند و مدل C1 ال جی از بهترین آن ها بوده که در سال اخیر رکورد بهترین تلویزیون اولد را در فروش داشته است.

بیشتر بخوانید:
مزایا و معایب تلویزیون اولد (OLED)

انواع تلویزیون های ارزان قیمت اولد

تلویزیون های ارزان قیمت اولد خیلی زیاد نیستند. زیاد نیستن چون اولد به خودی خود گران قیمت و جزء مدل های لوکس به شمار می آید که در بین تمام مدل های تلویزیون در تمام برندها حرف اول را می زند و از تمامی آن ها قیمت بالاتری دارد. اما در همین حین یک سری از افراد به دنبال تلویزیون های اقتصادی OLED می گردند چون علاقه زیادی به این سری از تلویزیون ها دارند با اینکه می دانند ممکن است با هزینه بالایی مواجه شوند.

تلویزیون های اقتصادی OLED برند ال جی

ال جی بزرگترین تولید کننده تلویزیون های اولد به حساب می آید که در نوع خود بی نظیر بوده و هنوز هم پیشتاز در این امر مهم می باشد. تلویزیون های اولد ال جی در دو سری 1 و 2 در سال های 2021 و 2022 ساخته شده اند که در کلاس های A, B, C, G ,Z وارد بازار شده اند. که سری Z آن ها از کیفیت تصویر 8K استفاده می کند در حالی که بقیه سری ها کیفیت تصویری برابر 4K دارند.

اولد در تلویزیون های ال جی

خب طبیعتاً وقتی کیفیت تصویر 4 برابر می شود با قیمتی هم که برای آن در نظر گرفته می شود همزمان 4 برابر شود. البته این کمی اغراق بود. اما خب باید منتظر قیمت بالاتری نسبت به فورکی باشید. در سری ها فورکی همگی از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار هستند و در واقع یک تلویزیون بسیار عالی برای گیمینگ می باشند بجزء مدل A که رفرش ریت آن 60 هرتز است و اقتصادی ترین تلویزیون اولد بازار به حساب می آید.

پس اگر قصد تهیه یک اولد را دارید که قابلیت گیمینگ هم داشته باشد باید بیخیال سری A  شوید و به بقیه مدل ها فکر کنید. توان صوتی در مدل های A,B برابر با 20 وات است اما در سری های C ,G به ترتیب این توان صوتی بالاتر رفته و 40, 60 هرتز هستند. این میزان در سری Z بسیار بیشتر بوده و 80 وات می باشد. بس این مورد می تواند یکی از عوامل جداسازی اولدهای ال جی از همدیگر باشد.

اولدهای جذاب و همه فن حریف سونی

یکی دیگر از برندهایی که موفق به ساخت تلویزیون های اولد شده است برند سونی می باشد که برای رقابت با ال جی به میدان آمده، که به راستی کارش را خوب بلد بوده و با آمدنش مرزها را جابه جا کرد و بسیار پرقدرت وارد میدان شد. چیزی که دقیقاً از برند همه فن حریف سونی انتظار داشتیم دقیقاً همین بود. یا به میدان نمی آید یا درست و حسابی کارش را انجام می دهد.

تلویزیون های اولد سونی کارایی های جذاب و جالبی دارند که یکی از بهترین و جذاب ترین آن ها وجود دوربین های Bravia Cam در آن ها بوده که بر روی اولد نصب می شود و در یک لحظه کمک می کند فقط با حرکت دست تلویزیون موقعیت شما را تشخیص داده و بر اساس آن صدا و نور صفحه را تنظیم می کند، همچنین قابلیت چت تصویری از بهترین امکانات این تلویزیون های نسل جدید سونی می باشند.

در ارزانترین تلویزیون های سونی نمی توان چیز مناسبی را پیدا کرد، چون سونی به خودی خود برند گران قیمتی می باشد و در کنار آن نیز اولد هم گران قیمت است. پس اگر به سراغ تلویزیون اولد سونی می روید پول زیادی با خود حمل نمایید. والا! البته نگران نباشید بین مدل های مختلف در سری های مختلف می توان به ارزان قیمت ترین تلویزیون اولد سونی رسید. مثلاً سری 7 قطعاً از 8 ارزان تر تمام می شود.

در تمام مدل های سونی چه سری های 7, 8 ,9 چه سری Z شاهد حافظه داخلی 16 گیگی هستیم که یکی از نقاط مثبت همیشه تلویزیون های سونی بوده است که امکان نصب برنامه های اضافی را در اختیار شما قرار می دهد. در این برند هم همچون ال جی دو نوع کیفیت تصویر را داریم که سری Z از کیفیت تصویر 8K  استفاده می کنند که یک سری بسیار کارآمد و حرفه ای بوده و بالاترین سری سونی محسوب می شود.

جمع بندی

در بازار ارزانترین تلویزیون های اولد خیلی جایی برای چانه زدن وجود ندارد، چون چیزی به نام ارزان در واقع وجود ندارد. اما اگر به تلویزیون های ارزان قیمت اولد فکر می کنید بهتر است به تلویزیون سری A ال جی نگاهی بیاندازید یا به تلویزیون سری 7 سونی. این دو جزء ارزانترین های این دو برند هستند که البته سری A ال جی قابلیت گیمینگ ندارد. تلویزیون های اقتصادی OLED در تنوع بسیار کمی ساخته شده اند که خیلی دست شما را در انتخاب باز نمی گذارند.

این تلویزیون ها در تمام مدل ها در رده های بالا قرار دارند و جزء تلویزیون های لاکچری در بازار هستند که تمام امکانات عالی در تصویر و صدا را با خود به همراه دارند. وجود قابلیت Dolby Atmos  و Dolby Vision از بهترین قابلیت های صوتی و تصویری در این تلویزیون ها می باشد. اگر به قسمت تلویزیون های اولد فروشگاه افرالند سری بزنید به راحتی می توانید مدل مد نظر خودتان را پیدا کنید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01کدام تلویزیون ارزان قیمت اولد مناسب گیمینگ نیست؟

تلویزیون سری A در برند ال جی سرعت رفرش 60 هرتزی دارد و از پورت HDMI 2.1 بهره نبرده است.

02تلویزیون اولد ال جی ارزان تر تمام می شود یا سونی؟

برند سونی معمولاً در تمام موارد برند گران قیمت تری می باشد.

03در چه بازه قیمتی می توان اولد ارزان پیدا کرد؟

تلویزیون های که از فناوری اولد بهره برده اند قیمت هایشان در سایزهای مختلف متفاوت است اما در کوچکترین سایز یعنی 55 اینچ حدوداً از بالای 20 میلیون شروع می شوند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ارزانترین تلویزیون های اولد سال 2022 -2021”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *