۱۳ مهر ۱۴۰۱

ارزانترین تلویزیون های 55 اینچ

ارزانترین تلویزیون های 55 اینچ

در ارزانترین تلویزیون های 55 اینچ می توان به مدل های متنوع در برندهای مختلف اشاره کرد که امکان انتخاب را برای شما بسیار راحت تر می کند. در حقیقت تلویزیون ارزان قیمت 55 اینچ شامل موارد بسیاری است که بستگی به شما دارد چه نوع 55 اینچی را مد نظر داشته باشید. خرید تلویزیون 55 اینچ ارزان می تواند از یک اولد 55 اینچ باشد یا از یک فورکی معمولی بدون قابلیت های خاص و کاربردی. پس این شمایید که مسئول انتخاب این قسمت هستید.

گاهی تلویزیون ارزان قیمت 55 اینچ می باشد که راست کارتان است و می توانند گره ای از کارتان را برای فضایی که دارید باز کند، البته به شرایط و شروطی که بهایی را برای آن می پردازید بهای هنگفتی نباشد.

تلویزیون همیشه از ارکان اصلی یک منزل به حساب می آید و یا حداقل در سال های اخیر این گونه بوده است، در حال حاضر وارد هر خانه ای که می شویم حتماً یک تلویزیون در صدر پذیرایی یا نشیمن آن ها می بینیم. این یعنی وجود لازم و ملزم یک تلویزیون که وجودش به شدت احساس می شود. اما اینکه چه تلویزیونی مناسب نشیمن شما می‌باشد برمی گردد به فضایی که در اختیار دارید. در واقع تلویزیون ها همان طور که می‌دانید سایزهای مختلفی دارند، اما تلویزیون سایز 55 اینچ همیشه پرطرفدارتر بوده است.

اگر نگاهی به منازلی که می روید بزنید متوجه می‌شوید اکثریت تلویزیون 55 اینچ استفاده می کنند و این به دلیل سایز متناسب آن برای بیشتر فضاها می باشد. این سایز نه خیلی بزرگ بوده و نه خیلی کوچک، بلکه نرمال ترین حالت در سایز تلویزیون می باشد. اما در حال حاضر تنوع تلویزیون در این سایز به قدری بالاست که عملاً شما را در زمان انتخاب سردرگم می کند و شاید بین مدل ها و برندها به شدت دچار تردید شوید. در ادامه این متن به بررسی ارزانترین تلویزیون شیائومی، سونی، سامسونگ و ال جی می‌پردازیم.

در شرایط اقتصادی که در حال حاضر وجود دارد افراد به شدت به دنبال تلویزیونی با امکانات مناسب و صد البته قیمت مناسب می گردند. این هزینه ای که بابت یک تلویزیون پرداخت می کنند مناسب باشد در این روزا به یک اولویت در بین افراد تبدیل شده است و گاهی حتی به امکانات دقیق آن توجهی نمی‌کنند که به نظر کار اشتباهی می‌آید. چون در این حالت وقتی تلویزیونی که تهیه می‌کنند جوابگوی نیازشان نباشد با انداختن پولشان در جوب تفاوتی نخواهد کرد.

تلویزیون ارزان قیمت 55 اینچ در کارایی

در این قسمت باید به معرفی امکاناتی که ارزانترین تلویزیون های 55 اینچ دارند فکر کنیم که چه کارهایی را می توانند انجام دهند و یا از پس چه کارهایی برنمی‌آیند. انتخاب تلویزیونی که راست کار شما باشد در این حالت اصلاً سخت نخواهد بود و به راحتی چیزی که می خواهید را می توانید پیدا کنید، فقط باید بدانیم کدام مورد در اولیت شما قرار دارد و نقش پررنگ ترین در انتخاب شما ایفا می کنند.

کیفیت تصویر واضح و روشن

بعد از قیمت که در این مقاله مورد بحث ما می باشد در تلویزیون ارزان قیمت 55 اینچ تصویر در درجه بعدی قرار دارد، که چه وضوحی را با خود به همراه دارد و می تواند تصویر را تا چه حد طبیعی به نمایش بگذارد. البته در حال حاضر بیشتر تلویزیون ها قابلیت ارتقاء تصویر بی کیفیت را نیز دارند. در این قسمت باید گفت هم می توان تلویزیون های قیمت مناسب Full HD را پیدا کرد و هم تلویزیون های 4K. این مورد هم برمی گردد به هزینه ای که در نظر گرفته اید، زیرا قطعاً یک 4K قیمت بالاتری دارد به دلیل وضوح 4 برابر بیشتر.

صدا در چه حد واضح باشد؟

در کنار تصویر مناسب قطعاً توقع یک صدای مطلوب را باید داشته باشیم که با هم هماهنگی داشته باشند. اگر شما این میزان از صدا را که دریافت می کنید ربطی به چیزی که تماشا می کنید نداشته باشد به مرور خسته کننده خواهد بود. تصور کنید یک بازی فوتبال دربی را تماشا می کنید ولی صدا پخش شده هیجانی را به وجود نمی آورد. در حال حاضر بیشتر برندها در تلویزیون های میان رده از صدای 20 واتی استفاده می کنند و در یک سری مدل ها بالاتر صدا بالاتر می رود.

ارزانترین تلویزیون های 55 اینچ در صدا

البته در کنار این صدا ها از قابلیت های دالبی نیز بهره می برند که قطعاً اینجا صدای همه‌جانبه می کنند و در کیفیت صدا تاثیر مستیقم دارند. در این حالت باعث می شود صدا به صورت یکنواخت در کل فضا به یک میزان پخش شده و در این حالت در هر جایی نشسته باشید صدا را با همان وضوح خواهید شنید.

سیستم عامل در ارزانترین تلویزیون های 55 اینچ

وقتی حرف از سیستم عامل زده می‌شود در واقع باید گفت این ربطی به مدل و سایز ندارد. یعنی وقتی از تلویزیون سونی حرف می زنیم شما با یک مدل با سیستم عامل اندروید طرف هستید که در تمام مدل های این موضوع ثابت است. یا در مورد ال جی که به webOS مجهز هستند. پس لازم نیست در این مورد سردرگمی داشته باشید مگر اینکه در مورد سیستم عامل برندهای مختلف به مشکل بخورید که این هم قابل حل می باشد فقط کافیست سیستم عامل ها را بشناسید.

تمام سیستم عامل ها امکان دسترسی های بسیاری را در اختیار شما قرار می دهند که بیشتر آن ها به صورت صوتی کار می کنند و عملاً دسترسی به برنامه های متنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهند. در این قسمت حتماً باید به اینترنت متصل شوید و بعد به راحتی وارد این قسمت ها شوید. امکان نصب بازی های متنوع از ساده ترین کارهای قسمت سیستم عامل هوشمند تلویزیون ها می باشد. شکل ظاهری این سیستم عامل ها کمی متفاوت است اما در واقع کارایی همه یکسان بوده و همه یک هدف مشترک دارند.

بیشتر بدانید:
بررسی تلویزیون سامسونگ BU8000

پردازش کردن به صورت جدی و حرفه ای

در هر تلویزیونی پردازشگر وجود با دارد و این موضوع در مورد تلویزیون ارزان 55 اینچ نیز صادق است، که این نوید یک تلویزیون با کیفیت را به دارندگانش می دهد. تلویزیونی که پردازشگر مناسب داشته باشد عملاً صدا و تصویر نامطلوب در آن معنی ندارد. یعنی می توانید به تلویزیونی فکر کنید که تصویر بی کیفیت که دریافت می کند در حد 4K به شما تحویل دهد و یا صدایی که دریافت می کنید از وجود صداهای اضافی پاک شده باشد.

سرعت پردازش نیز در تلویزیون های متفاوت با هم فرق می کند و تلویزیونی که انتخاب می کنید باید خیلی به این قیمت موضوع اهمیت دهید. زیرا اگر یک تلویزیون گیمینگ در ذهنتان باشد باید گفت هر سرعت رفرشی جواب گوی نیازتان نخواهد بود. برای تماشای تلویزیون در حال عادی رفرش ریت 60 هرتز خیلی هم مناسب است زیرا با چشم انسان هماهنگی کامل دارد. اما در تلویزیون گیمینگ نیاز به سرعت 120 هرتزی دارید تا برنده بازی شما باشید و باختی در کار نباشد.

ارزانترین تلویزیون های 55 اینچ در انواع برند

برندهای مختلفی از تلویزیون در بازار وجود دارند که هر کدام از آن ها در مدل های مختلف تلویزیون سایز 55 اینچ را ساخته اند. اما این که قیمت همسانی دارند یا امکانات یکسان باید گفت این طور نیست. چون شاید شما یک اولد ارزان قیمت 55 اینچ مد نظرتان باشد که این یعنی در بین تلویزیون های لوکس به دنبال تلویزیون هستید که قطعاً هزینه بالاتری را باید بابتش پرداخت کنید و یا اینکه یک تلویزیون مناسب گیمینگ 55 اینچ، در این حالت باز برمی گردد به هزینه مورد نظر شما. در ادامه سعی می کنیم به معرفی مدل ها در برندهای مختلف بپردازیم.

تلویزیون شیائومی قیمت مناسب

شیائومی از جمله برندهای است که تازه وارد بازار شده و در همین مدل کم طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است و توانسته با ارائه کارایی عالی خودی نشان دهد و در دل خریدارانش جا باز کند. در این برند تنوع خیلی زیاد نیست و از قیمت مناسب ترین آن ها در سایز 55 اینچ می توان مدل های P1 ,P1E ,F2 ,A2 را نام برد و از مدل بالاتر تلویزیون کیولد در مدل Q1 ,Q1E را نام برد.

تلویزیون شیائومی MAXLED-2022
تلویزیون شیائومی A22022-LED
تلویزیون شیائومی Q22022-LED
تلویزیون شیائومی F22022-LED

هر زمان خواستید یک تلویزیون اندرویدی ارزان قیمت داشته باشید، مسیر شما به طرف برند شیائومی هدایت می شود؛ تلویزیون های این شرکت در حال حاضر جایگاه خوبی در بازار رقابت ها به خود اختصاص داده اند و از پرطرفدارترین آن ها می توان به تلویزیون شیائومی Q1 از سال 2021 و تلویزیون شیائومی MAX محصول سال 2022 اشاره کرد.

این برند به نسبت بقیه برندهای مشهور مناسب تر می باشد و از حافظه داخلی نیز در مدل های خود استفاده می کند. سیستم عامل تلویزیون شیائومی نیز از نوع اندروید می باشد.

خرید تلویزیون 55 اینچ ارزان سامسونگ

تلویزیون سامسونگ در چند رده کریستالی، کیولد و نئوکیولد تقسیم بندی شده که در تمام آن ها سایز 55 اینچ وجود دارند. اما باید گفت تمام آن ها ارزان قیمت نیستند و این تلویزیون های کریستالی هستند که به نسبت بقیه هزینه کمتری دارند. در این مدل ها می تواند در سری های 7 و 8 تلویزیونی مناسب با کیفیت 4K و صدای 20 واتی پیدا کرد که قابلیت ارتقاء از طریق پردازشگر کریستالی خود را دارند و همچنین بسیار مناسب برای تماشای فیلم در حالت عادی هستند.

طراحی تلویزیون های کریستالی به شدت ظریف و عالی کار شده است.در تلویزیون های رده بالاتر مثل کیولد و نئوکیولد نمی توان گفت خیلی ارزان به شما می روند، چون در دسته بالارده ها قرار می گیرند. اما اگر مشتاق این صفحه نمایش های کوانتومی هستید مدل های Q60  در کیولد و QN85 ,QN800 در نئوکیولدها به نسبت بقیه از قیمت بهتری برخوردار هستند که قطعاً از توان صوتی بالاتری هم بهره می برند.

تلویزیون سامسونگ QN85B2022
تلویزیون سامسونگ QN90B2022
تلویزیون سامسونگ Q60B2022
تلویزیون سامسونگ Q70B2022
تلویزیون سامسونگ BU80002022
تلویزیون سامسونگ BU81002022
تلویزیون سامسونگ BU85002022

اما اگر تلویزیونی با رفرش بالاتر و پورت های بیشتر همچون HDMI 2.1 مد نظرتان است، لازم می باشد که مدهای بالاتر سری بزنید که در این حالت متحمل هزینه بیشتر خواهید بود. سیستم عامل در این تلویزیون ها از نوع تایزن (Tizen) بوده که در زمان استفاده فقط قسمتی از صفحه را به خود اختصاص می‌دهد.

در ادامه بخوانید:
تلویزیون های گیمینگ چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

تلویزیون های برند ال جی

برند ال جی بیشترین تنوع را در صفحه نمایش به خود اختصاص داده است و می توان گفت اگر سری به این برند بزنید حتماً تلویزیونی مناسب برای خود پیدا می‌کنید که راست کارتان باشد. در واقع می توان گفت این تنوع کاری می‌کند هیچ کس دست خالی برنگردد. در ال جی تلویزیون های Full HD همچنان خودنمایی می کنند اما متاسفانه سایز 55 ندارند. پس باید برای ارزانترین تلویزیون ال جی، از UHD شروع کنید. زیرا در این حالت می‌توانید یک تلویزیون با امکانات متوسط و معمولی اما قیمت عالی تهیه نمایید.

اگر کمی بالاتر بروید به تلویزیون های نانوسل می رسیم که خدایی بیشترین فروش را در سال های گذشته به خود اختصاص داده و طرفداران بسیاری را از هر لحاظ جذب خود کرده اند. در این مدل ها شاهد صفحه نمایش با کیفیت 4K Nano Cell هستید که در نوع خود بهترین بوده و تصاویر به شدت زنده با رنگ های زنده را پخش می کنند. سری 7 و8 آن ها قیمت عالی دارند اما اگر امکانات بیشتری می خواهید بهتر است به سراغ سری 9 نیز بروید و به آن هم سری بزنید تا دست خالی برنگردید.

مدلسال ساختسایزبندی
تلویزیون UQ8000202255,65,75
تلویزیون UQ8100202243,50,55,65,70,75
تلویزیون UR7300202343, 50, 55, 65
تلویزیون UR8100202355, 65, 75, 86
تلویزیون UR9100202343, 50, 55, 65, 75
تلویزیون های UHD ال جی

ال جی را می توان منشا نوآوری در میان برندهای کره ای دانست؛ این سازنده در سال 2022 و 2023 توانست چهره جذابی از خودش نشان بدهد و با تولید مدل های جدید ما را سورپرایز کند. یکی از بهترین های سال 2023، تلویزیون ال جی UR8000 است که جزو مدل‌های اقتصادی نیز می‌باشد و صفحه نمایشی ایده آل برای تماشای فیلم و محتوای سرگرمی خواهد بود.

مدلسال ساخت
تلویزیون ال جی NANO752021-2022
تلویزیون ال جی NANO792021-2022
تلویزیون ال جی NAN0802021-2022
تلویزیون ال جی NANO862021-2022
تلویزیون ال جی NAN0772021-2022
تلویزیون های نانوسل ال جی

تلویزیون های بالا رده در این برند OLED  و QNEDها هستند که در واقع نمی توان به آن ها انگ ارزان بودن زد. اما اگر همچنان طرفدار آن ها هستید مدل A در اولدها قیمت مناسب تری دارد اما قابلیت گیمینگ را در خود ندارد و برای آن باید از B به بعد انتخاب کنید. تلویزیون ها ال جی سیستم عامل webOS دارند که به صورت یک خط افقی در پایین صفحه به نمایش در می‌آیند. در این مدل‌ها انواع طراحی با پورت های متنوع وجود دارد که باید دید شما کدام یک به کارتان می آید.

تلویزیون ارزان قیمت 55 اینچ سونی

سونی هیچ گاه ارزان قیمت نبوده و همیشه در همه حال از سایر برندها قیمت بالاتری را داشته است که این یکی از دلایلی می باشد که افراد زیادی را از خود دور کرده است. البته باید گفت کیفیت و قدمتی که دارد باعث شده خیلی ها به دنبال آن باشند که حتماً تلویزیونی که تهیه می کنند سونی باشد و یا احتمالاً برند باز هستند. سونی به کیفیت مشهور است و افرادی زیادی همیشه مرید این برند بوده اند و حتی اگر پول کافی برای این کار نداشته باشند باز هم به دنبال ارزان ترین مدل این برند می گردند.

اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید باید گفت خبر خوبی برایتان داریم و می توانید از سری X این برند یکی از بهترین ها را انتخاب کنید. در این قسمت از سری های 7 و8 به عنوان ارزانترین تلویزیون 55 اینچ سونی می توانید انتخاب کنید. کیفیت تصویر آن ها برابر با 4K  می باشد اما رفرش ریت متناسب با 60 هرتز است. اگر برای گیمینگ مشکل دارید در این حالت باید از سری 8 مدل X85 را انتخاب کنید رفرش 120 هرتزی دارد. در بیشتر تلویزیون های سونی حافظه داخلی وجود دارد.

تلویزیون سونی X75K2022
تلویزیون سونی X80K2022
تلویزیون سونی X85K2022
تلویزیون سونی A75K2022
تلویزیون سونی X80L2023
تلویزیون سونی X90L2023

همانطور که اشاره کردیم تلویزیون سونی در زمره ارازن قیمت ها جای نمی‌گیرد پس اگر قصد دارید دست به جیب شوید ادامه این قسمت را با ماهمراه باشید. سال 2022 برای سونی بسیار خوش‌یمن بود چونکه مدل هایی مانند تلویزیون سونی X85K و A90K در آن متولد شدند و در ادامه همین روند، سونی سال جدید را نیز با تلویزیون هایش مزین کرد؛ تلویزیون سونی X90L یکی از بهترین های سال جدید است که به نسبت اولدها قیمتی اقتصادی و به صرفه تر دارد.

سری بعد از X می رسیم به OLED های سونی که واقعاً نمی توان نام ارزان را به آن ها چسباند چون اصلاً تلویزیون های اقتصادی نمی‌باشند و تمام هنر سونی در آن ها جمع شده است. این مدل‌ها قابلیت های جالبی همچون استفاده از دوربین براویا (Bravia Cam) را دارند که امکان چت تصویری را فراهم کرده و یا می تواند به صورت هوشمند با حرکت دست موقعیت شما را تشخیص دهد و بر طبق آن صدا و نور صفحه را تنظیم کند. اگر یک اولد سونی قیمت مناسب نسبت به بقیه می‌خواهید مدل X75 یا X80 می تواند کارتان را راه بیاندازد.

جمع بندی

در این مقاله از افرالند که به ارزانترین تلویزیون های 55 اینچ پرداختیم به این نتیجه رسیدیم که تلویزیون های تمام برندها این سایز را دارن اما با کارایی های مختلف و کیفیت متفاوت. در واقع تلویزیون ارزان قیمت 55 اینچ در حالت اول شامل برند شیائومی می شود و در در گرانترین حالت باید به برند سونی فکر کرد. البته برندهای دیگر در بازار وجود دارند که به برندهای جنرال، ایولی، هایسنس، شینون معروف هستند که در واقع از شیائومی هم ارزانتر تمام می شود و می توانند به راحتی جوابگوی نیاز های شما باشند.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01 ارزانترین تلویزیون مربوط به کدام برند است؟

تلویزیون های برند هایشنس و ایولی و یونیوا ارزان ترین تلویزیون ها بوده و فیلیپس به عنوان گرانترین تلویزیون شناخته شده است.

02 تلویزیون های ارزان قیمت 55 اینچ قابلیت گیمینگ دارند؟

بله در یک سری از مدل ها قابلیت گیمینگ وجود دارد و این برمی گردد به اینکه کدام مدل و از کدام برند را انتخاب کنید و نمی توان گفت همه مدل ها این قابلیت را داشته باشد.

03قیمت در تعیین نوع تلویزیون اهمیت دارد؟

بله قطعاً وقتی هزینه بیشتری بابت تلویزیون پرداخت می کنید باید توقع امکانات بیشتر و کیفیت بهتری را از تلویزیون داشته باشید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ارزانترین تلویزیون های 55 اینچ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *