در این مطلب، در مورد خرید تلویزیون از عراق صحبت می کنیم و بررسی می کنیم که آیا این نوع خرید؛ مطمئن و به صرفه است یا خیر؟ در ادامه با بررسی مزایا و معایب خرید تلویزیون از عراق همراه وبلاگ افرالند باشید.

تلویزیون، یک کالای اساسی

تلویزیون، به خاطر ارائه تصاویر، نسبت به رادیو جاذبه بیشتری دارد و بعد تازه ‌ای ارائه می‌ دهد. سالیان سال است که تلویزیون، چشم‌ ها را به خود خیره کرده است و علاوه بر این، فهم پیام را آسان ‌تر کرده است؛ چون تصویر و صدا اطلاعات کامل‌ تری به مخاطب می‌دهد و پردازش این اطلاعات برای انسان، راحت تر می شود. تلویزیون از جهت کنترل و تسلط بر افکار عمومی، رسانه ‌ای بسیار قوی و مؤثر است.

تلویزیون، یکی از کالا های اساسی الکتریکی است که تقریبا قیمت بالایی دارد و مسلماً هیچ شخصی دوست ندارد تا هزینه گزافی بابت کالایی بی کیفیت و یا تقلبی، پرداخت کند. البته که با کمی دقت می توان تلویزیون اصلی از تلویزیون تقلبی را تشخیص داد. در طی سال ها، تکنولوژی های جدید تر جایگزین شدند و تلویزیون ها چه از نظر ظاهری و چه از نظر فنی دچار تغییر شدند. برند های مختلفی همه روزه در حال تولید مدل های جدید تلویزیون هستند اما برند های شناخته شده تر شامل، سامسونگ، سونی و ال جی می باشد.

خرید تلویزیون از عراق انتخاب تلویزیون مناسب

خرید تلویزیون هوشمند از عراق

| خرید تلویزیون ال جی از عراق : از آن جایی که ال جی در ایران به صورت رسمی نمایندگی ندارد ما خرید تلویزیون ال جی از عراق و دبی را پیش روی خود قرار داده ایم و این محصولات را وارد ایران می کنیم.

| خرید تلویزیون سونی از عراق: کیفیت بالای تلویزیون های سونی این امر را ایجاب کرده است تا در زمان خرید به اورجینال بودن آن تاکید داشته باشید؛ برای خرید تلویزیون سونی از عراق و دبی با کارشناسان فروش ما در افرالند تماس حاصل فرمائید.

| خرید تلویزیون سامسونگ از عراق: سامسونگ در زمان تحریمات موجود نمایندگی های خود در ایران را تعطیل کرده است، برای همین در صورتی که قصد خرید تلویزیون سامسونگ را دارید ما خرید تلویزیون سامسونگ از عراق و دبی را به صورت مستقیم در افرالند انجام می دهیم.

 تفاوتی ندارد قصد تهیه کدام مدل و مارک تلویزیون را دارید، با دقت به بسته بندی، جستجو در سایت اصلی برند، مقایسه ظاهری و چک کردن سریال نامبر، می توانید تلویزیون اصل از بدل را تشخیص دهید. یکی دیگر از راه های تشخیص اصل یا تقلبی بودن تلویزیون، توجه کردن به ریموت کنترل تلویزیون می باشد. 

در جدول زیر می‌توانید پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ موجود در بازار ایران و فروشگاه افرالند را مشاهده کنید که با قیمت بسیار مناسب عرضه می‌شوند.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ BU8000LED
تلویزیون سامسونگ BU8500LED
تلویزیون سامسونگ Q60BQLED
تلویزیون سامسونگ Q70BQLED
تلویزیون سامسونگ Q80BQLED
تلویزیون سامسونگ QN85BNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90BNeo QLED
مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ Q70CQLED
تلویزیون سامسونگ Q80CQLED
تلویزیون سامسونگ QN85CNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90CNeo QLED
تلویزیون سامسونگ S90CQD-OLED
تلویزیون سامسونگ S95CQD-OLED
تلویزیون‌های سامسونگ 2023

درست است که حتی تولیدکنندگان کالا های فیک در سال های اخیر در کار خود پیشرفت کرده اند، اما واقعاً با کمک گرفتن از اینترنت و دقت در شکل ظاهری محصول، به راحتی می توانید مطمئن شوید که تلویزیون اصلی است یا تقلبی.

خرید تلویزیون از عراق تلویزیون سامسونگ

مسیر انتخاب و خرید تلویزیون از عراق

همانطور که می‌دانید، متأسفانه برند هایی مثل سامسونگ، سونی و ال جی در کشور ایران، نمایندگی و شعبه رسمی ندارند و محصولات موجود در بازار از این طریق وارد نشده است. به خاطر عدم وجود نمایندگی، فروشندگان مجبور هستند تا تلویزیون ها را از کشور های همسایه خریداری و وارد کنند. یکی از این کشور ها، عراق است. خرید تلویزیون از عراق، برای تجار گزینه بسیار مناسب و به صرفه ای است اما برای افراد عادی که فقط به یک یا نهایتاً چند عدد تلویزیون نیاز دارند، گزینه مناسبی نیست. 

تجار، تلویزیون ها را از عراق می خرند و از آنجایی که شهرستان بانه با شهر های عراق هم‌مرز است، از این طریق می توانند تلویزیون ها را وارد کنند. شهر های عراق هم که با شهرستان بانه هم‌مرز هستند دارای شرکت های بازرگانی هستند. شرکت های بازرگانی در عراق انواعی از محصولات اعم از محصولات کشور های شرق آسیا و یا کشور های اروپایی و یا آمریکایی را وارد کشور عراق می کنند و همانطور که گفته شد، نمایندگی و شعبات رسمی سامسونگ، ال جی و سونی در عراق مشغول فعالیت هستند.

موقعیت کشور عراق هم به واسطه بندر هایی که دارد برای امر بازرگانی بسیار کاربردی است. اما یک وسیله خانگی از سوی شرکت سازنده تولید و تا زمانی که به دست خریدار و مصرف کننده می رسد هزینه هایی را در پی دارد، هزینه هایی که بر روی یک محصول اتخاذ می شود تا به دست خریدار برسد، که بعضی از این هزینه ها انتخابی هستند. شهرستان بانه به واسطه نزدیک بودن به شهر های عراق میزانی از این هزینه ها را کاهش داده است.

در جدول زیر پرفروش ترین تلویزیون سونی موجود در بازار ایران را مشاهده می‌کنید که در سال‌های 2022 و 2023 تولید شده اند، برای مشاهده قیمت و خرید هر مدل می‌توانید به بخش فروشگاه مراجعه کنید.

مدل سونینوع نمایشگر
تلویزیون سونی X75KLED
تلویزیون سونی X80KLED
تلویزیون سونی X85KLED
تلویزیون سونی X90KLED
تلویزیون سونی X95KLED
تلویزیون سونی A80KOLED
مدل سونینوع نمایشگر
تلویزیون سونی X85LLED
تلویزیون سونی X90LLED
تلویزیون سونی X95LMiniLED
تلویزیون سونی A80LOLED
تلویزیون سونی A95LQD-OLED
مدل‌های 2023 سونی
خرید تلویزیون از عراق بررسی قیمت

زمانی که محصول از سوی شرکت سازنده تولید می شود یک قیمت برای آن در نظر گرفته می شود اما نکته قابل توجه این است که هزینه های ارسال و یا هزینه های حمل و نقل به قیمت در نظر گرفته شده، اضافه می شود. برای نمونه در نظر داشته باشید که، هر چه به کارخانه تولید و یا محل پخش نزدیک تر باشید، می توانید محصول را با قیمتی به نسبت پایین‌تر، خریداری کنید. شهرستان بانه با توجه به اینکه به مرز و شهر های عراق که دارای شرکت های بازرگانی هستند نزدیک است هزینه حمل از انجا تا شهر بانه را کاهش داده است.

علاوه بر هزینه حمل و نقل، هزینه گمرک را هم باید در نظر داشته باشید. طبیعی است که اگر یک فرد عادی تلویزیون را از فروشگاهی در عراق خریداری کند، تا حمل تلویزیون به ایران و پرداخت هزینه گمرک، باید وقت و هزینه زیادی صرف کند. به همین خاطر می گوییم این نوع خرید، بیشتر مناسب تاجران و کسانی است که خود فروشنده هستند. 

با وجود اینکه تلویزیون های اصل، در عراق وجود دارد و پس از خرید گارانتی معتبر و شرکتی در اختیار شما قرار می گیرد، اما این گارانتی در ایران عملاً به هیچ دردی نمی خورد! پس اینکه فکر کنیم به خاطر گارانتی و اصل بودن محصول، خرید تلویزیون از عراق برای همه مناسب است، اشتباه محض است.

عده ای تصور می کنند، خرید تلویزیون از عراق بسیار ارزان است، اما متأسفانه باید بگوییم اینطور نیست. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، خود تلویزیون، یک قیمت ثابت دارد. حال اگر شما در عراق زندگی کنید، فقط همان قیمت را می پردازید. اما وقتی بخواهید تلویزیون را به ایران منتقل کنید، هزینه حمل و نقل و گمرک و غیره اضافه می شود. شاید اگر برآورد هزینه کنید متوجه شوید که خرید همان مدل تلویزیون که اصل هم باشد، در ایران به صرفه تر خواهد بود. پس در واقع این هزینه های جانبی است که باعث تفاوت قیمت می شود. به همین علت است که ما توصیه می کنیم، افراد عادی، بهتر است به فکر خرید تلویزیون از عراق نباشند، چرا که به هیچ وجه ایده خوبی نیست.

در جدول زیر پرفروش ترین تلویزیون ال جی موجود در فروشگاه را می‌توانید بررسی کنید که در این جدول‌ها مدل محصولات 2022 و هم محصولات 2023 معرفی شده‌اند.

مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی UQ8000LED
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی NANO84NanoCell
تلویزیون ال جی QNED80MiniLED
تلویزیون ال جی QNED90MiniLED
تلویزیون ال جی CSOLED
تلویزیون ال جی C2OLED Evo
تلویزیون ال جی G2OLED Evo
مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی CS3OLED
تلویزیون ال جی C3OLED Evo
تلویزیون ال جی G3OLED Evo
تلویزیون‌های 2023 ال جی

به این نکته هم توجه داشته باشید که بر طبق قانون، یخچال، یخچال ‌فریزر، فریزر، تلویزیون و رادیو ضبط (به استثنای رادیو ضبط پرتابل) از فهرست کالا های مسافری با معافیت گمرکی حذف شده ‌اند. این ممنوعیت شامل کالای همراه مسافران عادی مبادی مجاز ورودی و مناطق آزاد تجاری و صنعتی است. ترخیص کالا های موضوع ممنوعیت کالاهای حجیم مذکور، در صورتی که جنبه‌ی غیرتجاری داشته باشد، بدون استفاده از معافیت و با اخذ حقوق ورودی بلامانع است.

خرید تلویزیون از عراق بررسی تلویزیون ال جی

عراق دارای چهار منطقه آزاد تجاری در بصره، نینوا، الانبار، و سلیمانیه است. برحسب قانون سازمان مناطق آزاد، کالا های وارداتی به این مناطق یا کالا های صادراتی از آن مناطق از پرداخت هر نوع مالیات، عوارض معاف است، مگر کالا هایی که به داخل منطقه گمرکی وارد شود، همچنین سرمایه، سود و درآمد های ناشی از سرمایه گذاری در پروژه های این مناطق، تا زمانی که این پروژه ها پابرجا هستند، از پرداخت هر نوع مالیات و عوارض معاف هستند. طبق قانون، فعالیت های صنعتی اعم از تولیدی یا مصرفی، مونتاژ، بسته بندی و صادرات مجدد، فعالیت های بانکی و بیمه ای و … در این مناطق مجاز است.

در آخر، یک بار دیگر باید تاکید کنیم که خرید تلویزیون از عراق و وارد کردن آن به ایران به عنوان مسافر، دردسر های زیادی دارد و حتی اگر بخواهید به عنوان تاجر هم فعالیت کنید، نیازمند مجوز معتبر و سایر مدارک مورد نیاز هستید. برخی فروشگاه ها در ایران هستند، که تاجرین مستقیماً با این فروشگاه ها همکاری می کنند و در صورت تمایل می توانید سری به این فروشگاه ها بزنید.

ما در فروشگاه اینترنتی افرالند جدیدترین محصولات اورجینال را از کشورهای همسایه مانند عراق و دبی به ایران وارد می کنیم و با قیمت پایین‌تر از بیشتر فروشگاه های موجود در اختیار کاربران قرار می دهیم، در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید تلویزیون و لوازم خانگی با کارشناسان فروش ما در افرالند تماس حاصل فرمائید.