۰۸ آذر ۱۴۰۱

مقایسه تلویزیون BU8000 سامسونگ و UQ8000 ال جی

عکس شاخص مقاله مقایسه uq80 و bu8000

در مقاله مقایسه تلویزیون BU8000 و UQ8000، دو مدل جدید سال 2022 را مشاهده می‌کنید که به مصاف هم رفته‌اند تا برتری یکی از آن‌ها نمایان شود. برای انتخاب مورد برتر بین این دو مدل پر فروش سری 8 از ال جی و سامسونگ روی تفاوت‌های آن‌ها تکیه می‌کنیم و به بررسی جزییات ریزی می پردازیم که تاکنون هیچ کس به آن توجه نکرده است.

ویدیو مقایسه و بررسی کلی تفاوت بین تلویزیون UQ8000 ال جی و BU8000 سامسونگ

صرف نظر از شباهت هایی از جمله سال ساخت، کشور مونتاژ کننده، و وضوح نمایشگر که این دو مدل با یکدیگر دارند، می‌توان تفاوت‌های بسیاری میان این‌دو یافت که شامل طراحی، وضوح تصویر، نوع ریموت، پردازنده، سیستم عامل و غیره است که در ادامه متن به بررسی کامل آن‌ها می‌پردازیم. هردو مدل جزو تلویزیون های اقتصادی و مقرون بصرفه نیز هستند که اختلاف قیمت چشمگیری با یکدیگر ندارند و در انتها با توجه به سلیقه خود می‌توانید مدل مدنظرتان را برای خرید برگزینید.

قیمت تلویزیون سامسونگ BU8000 به نسبت مدل رقیب خود کمی مناسب‌تر است و همین موجب می‌شود که یک مرحله در رقابت‌ها از سری 8 ال جی پیشی بگیرد. البته نباید فراموش کرد که تلویزیون ال جی UQ8000‌ هم امکانات و کیفیت ساخت بسیار عالی دارد و از لحاظ استحکام و کیفیت بهتر از سری 8 سامسونگ ظاهر می‌شود. قیمت تلویزیون ال جی UQ8000 کمی بیشتر است و می‌توان آن را به کیفیت ساخت بهتر نسبت داد. به طور کلی این دامنه تفاوت چندان زیاد نیست که بخواهیم خیلی روی آن مانور بدهیم. برای خرید این تلویزیون های 2022 می‌توانید با کارشناسان فروش افرالند بیشتر صحبت کنید.

جدول مقایسه تلویزیون BU8000 و UQ8000

قبل از مطالعه متن می‌توانید در جدول زیر شاهد برخی از ویژگی‌ها و تفاوت‌های دو مدل از ال جی و سامسونگ باشید که سعی کرده‌ایم تمامی تفاوت‌هایشان را در معرض دید قرار دهیم. تلویزیون BU8000 و UQ8000 هر کدام توسط یک برند مختلف عرضه شده‌اند به همین دلیل علاوه بر تغییرات ظاهری شاهد عمده تفاوت‌های دیگری نیز در آن دو هستیم که برای بررسی های بیشتر هر کدام نیاز به مطالعه متن خواهید داشت.

مقایسهBU8000UQ8000
برندسامسونگال جی
سال ساخت20222022
کشور مونتاژکنندهمصرمصر
سری ساخت88
سایز های عرضه شده43/50/55/60/65/75/8543/50/55/65/75
نوع نمایشگرLEDLED
نوع پنلIPSVA
وضوح تصویر4K4K
نوع بک‌لایتEdge LEDDirect LED
ضخامت فریم0.91.2
ضخامت بدنه2.66.2
ورودی ماهواره و دیجیتالدارددارد
مدل پایهجانبی چنگکیجانبی دوشاخه‌ای
مدل ریموت کنترلسولارجادویی
پردازندهCrystal Processor 4KA5 Gen5 Processor 4K
نرخ رفرش صفحه60hz60hz
توان صوتی20 WT20 WT
سیستم عاملTIZENWEB OS
جدول مقایسه bu8000 و uq80

تفاوت تلویزیون UQ8000 و BU8000 در طراحی

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل های نامبرده محصول سال 2022 می باشند و با ورودمان به سال 2023، هر دو برند از ورژن بهبود یافته آن ها رونمایی کردند که شامل تلویزیون ال جی UR8000 و تلویزیون سامسونگ CU8000 می باشند.

دو غول کره ای ال جی و سامسونگ برای نمایش بدنه‌ای نازک در تلویزیون‌های عرضه شده خود، از طراحی Frameless در ال جی و Air Slim در سامسونگ استفاده کرده‌اند که باعث می‌شود ظرافت و زیبایی این دستگاه‌ها بیشتر نمایان گردد. در این سبک از طراحی‌ها، هر برند تمام تلاش خود را می‌کند تا نازک‌ترین فریم یا قاب را برای تلویزیون تعریف کند و درعین‌حال درصدی از کیفیت تقلیل نرود. به همین دلیل ضخامت قاب بالایی تلویزیون ال جی UQ8000 تنها 1.2 سانتی متر و تلویزیون سامسونگ BU8000 فقط 0.9 سانتی‌متر است. در قسمت پایین نیز حاشیه‌ای نازک به طول 1 سانتی‌متر در هر دو مدل دیده می‌شود و دکمه پاور برای هر تلویزیون دقیقا در زیر لوگوی برند قرار گرفته است تا در صورت در دسترس نبودن ریموت از آن بهره بگیرید.

طراحی پشت تلویزیون bu8000 و uq8000
uq80 lg و bu8000 samsung طراحی

تفاوت دیگر این تلویزیون‌ها در بخش قاب پشتی می‌باشد؛ ضخامت تلویزیون ال جی 6.2cm و سامسونگ تنها 2.6cm می‌باشد که در واقع این میزان، همان فاصله‌ای است که بین قاب پشتی دستگاه و دیوار ایجاد می‌شود. در بخش پشتی پنل هر تلویزیون همچنین شاهد شیارهایی هستیم که برای مدیریت کابل تعبیه شده‌اند و با عبور دادن کابل‌ها از این خطوط می توان یک فضای مرتب بدون درهم ریختگی ایجاد کرد. لازم به ذکر است که مدل UQ8000 یک VESA 30*30 برای نصب براکت و سامسونگ VESA 20*20 دارند که هنگام اتصال روی دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ BU8000

طراحی پایه

تلویزیون‌های bu8000 و uq8000 هر دو دارای پایه های پلاستیکی محکم می‌باشند که در طرفین قرار گرفته‌اند. پایه تلویزیون ال جی به شکل دوشاخه‌ای بوده و توسط پیچ به دستگاه متصل می‌شود. این پایه ارتفاع نسبتا زیادی بین تلویزیون و میز ایجاد می‌کند و بدلیل عرض زیادی که دارد فضای زیادی از میز را به خود اختصاص می دهد. پایه تلویزیون سامسونگ نیز به رنگ مشکی بوده و دارای طراحی چنگکی است که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و در صورت نیاز می‌توانید آن را در یکی از دو حالت‌های موجود قرار دهید.

طراحی پایه تلویزیون bu8000 و uq8000
طراحی پایه تلویزیون uq80 و bu8000

برای خرید تلویزیون ال جی و بررسی قیمت‌ها می‌توانید جدیدترین محصولات افرالند را در این بخش مشاهده کنید. برای ورود به بخش فروشگاه روی این لینک کلیک کنید.

درگاه‌های ارتباطی

در هر دو تلویزیون در بخش پنل پشتی یک ماژول مستطیلی وجود دارد که پورت‌های ورودی را در خود نگه داشته و تفاوتی در هیچ کدام از دو مدل UQ8000 و BU8000 در این بخش وجود ندارد. پورت‌های ارتباطی تلویزیون سامسونگ و ال جی عبارت اند از: دیجیتال، ماهواره، دو عدد USB ، سه پورت HDMI و اپتیکال که در هر دو مشترک هستند.

بررسی ریموت کنترل تلویزیون BU8000 و UQ8000

ریموت کنترل تلویزیون UQ8000 ال جی به صورت کلی نسبت به مدل‌ها پیشین خود شاهد تحولات زیادی نبوده است و از ریموت جادویی یا همان Magic Remote بهره می‌برد که از همان ابتدا با داشتن دکمه موسی خود مخاطبین زیادی را جذب نمود. دکمه موسی دقیقا عملکردی همانند موس کامپیوتر داشته و برای انتخاب سریع‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بعلاوه دارای دکمه‌های زیادی از جمله دکمه ضبط صدای هوشمند برای انجام مکالمه با تلویزیون (دستیارصوتی الکسا و گوگل) است. این ریموت برای شارژ شدن به دو عدد باتری نیاز دارد که در قاب پشتی جای می‌گیرند. در حالت کلی بسیار خوش دست طراحی شده و کاملا ارگونومیک می‌باشد.

طراحی ریموت کنترل uq80 ال جی و bu8000 سامسونگ
bu8000 vs uq80 ریموت

و اما در رابطه با اعجوبه‌ی جدید سامسونگ یعنی ریموت سولار(خورشیدی) که در سال 2022 مورد توجه قرار گرفته است باید بگویم که از حداقل دکمه روی آن استفاده گردیده و تنها گزینه‌های کاربردی از جمله ضبط صدا، پاور، Smart things و موارد انتخاب شبکه های پخش جریانی فیلم (Netflix, Disney, Prime video) روی آن به چشم می‌خورد.

بخش مهم دستگاه وجود یک قطعه خورشیدی در پشت آن است که انرژی ریموت را فراهم می‌کند و تنها کافیست آن را روبروی خورشید یا نور لامپ قرار دهید تا قدرت خود را بازیابد. اما کار انرژی رسانی به ریموت به اینجا ختم نمی‌شود چون سامسونگ باز هم در زیر کنترل یک پورت Type-C تعبیه کرده تا بوسیله کابل آن را شارژ نمایید.

شما می‌توانید برای خرید تلویزیون سامسونگ و جدیدترین مدل‌های موجود در بازار از محصولات افرالند دیدن کنید. برای ورود به فروشگاه روی این لینک کلیک کنید.

بررسی تست تصویر تلویزیون BU8000 و UQ8000

بررسی تلویزیون BU8000 و UQ8000 از لحاظ نمایشگر و کیفیت پخش تصویر بسیار حائز اهمیت است. در واقع بخش اصلی داستان هر تلویزیون را به خود اختصاص می‌دهد و برای هر مشتری موضوع قابل بحث و مهمی می‌باشد؛ زیرا هرچه وضوح یک تلویزیون بیشتر باشد قادر به نمایشی زنده‌تر و طبیعی‌تر است. این امر موجب رضایت بیننده می‌شود و لذت تماشای هر برنامه را بالا می‌برد.

کیفیت تصویر تلویزیون bu8000 و uq8000
uq80 vs bu8000 کیفیت تصویر

حال با وجود شباهت های زیاد از جمله کیفیت تصویر فورکی، رزولوشن 2160*3840 و حضور پررنگ فرمت HDR10 در هر دو مدل باز هم نمایش تصاویر همانطور که در ویدیو نیز مشاهده می‌کنید تا حدودی با یکدیگر متفاوت هستند. دلیل عمده این تفاوت پنل بکار رفته در نمایشگر است؛ پنل تلویزیون ال جی از نوع IPS بوده و دارای زاویه دید گسترده است که کیفیت تصویر را از زوایای مختلف ثابت نگه می‌دارد.

اما پنل سامسونگ VA بوده و نمایش فوق‌العاده را در محیط‌های تاریک به ارمغان می‌آورد. دیگر تفاوت نوع بک‌لایت بکار رفته در تلویزیون است که برای UQ80 از Direct LED و برای BU8000 از Edge LED استفاده شده است. منابع نوری در EDGE LED در اطراف مانیتور پخش شده اند و نور صفحه از گوشه‌های نمایشگر تامین می‌شود. اما در Direct LED منابع نوری در همه مانیتور پخش می‌شود و روی مانیتور پراکنده شده‌اند که باعث ایجاد تفاوت‌هایی در پخش تصویر با مدل سامسونگ می‌شود.

مبحث مرتبط:
مقایسه پنل IPS و VA

تفاوت BU8000 و UQ8000 در امکانات هوشمند

دو تلویزیون ال جی و سامسونگ دارای سیستم‌عامل‌های متفاوتی هستند که هرکدام کاربری مخصوص به خود را دارند. سیستم عامل UQ80 ال جی WEB OS است که در واقع در تمامی مدل‌های اسمارت ال جی دیده می‌شود. نسخه‌های مختلفی از این سیستم عامل وجود دارد که ورژن 2022 جدیدترین آن است و در این ورژن حتی قابلیت فارسی سازی تنظیمات تلویزیون نیز اضافه شده است.

امکانات هوشمند تلویزیون bu8000 و uq80
امکانات هوشمند تلویزیون bu8000 و uq8000

کاربری و پیمایش در این سیستم عامل بسیار ساده بوده و حتی یادگیری آن نیاز به شرایط خاص و زمان زیادی ندارد. اما تلویزیون سامسونگ bu8000‌ دارای سیستم عامل Tizen نسخه 7 است که محیط کاربری مینیمالی داشته و بسیار سریع می‌باشد که توسط خود کمپانی سامسونگ توسعه یافته است و کار  کردن با آن هم به سهولت انجام می‌پذیرد. در این تلویزیون‌ها امکان وب‌گردی و پیمایش بین صفحات اینترنت با اتصال به WIFI برای کاربران وجود دارد؛ اما در رابطه با نصب برنامه باید بگویم که به سادگی امکان‌پذیر نیست و در خود پلتفرم برنامه‌های کاربردی زیادی در دسترس هستند.

ناگفته نماند که پردازنده تلویزیون ال جی A5 Gen5 4K Processor‌ است که دارای نرخ رفرش 60 هرتز بوده و در عملکرد سرعت بالایی دارد. تراشه تلویزیون سامسونگ bu8000 نیز از نوع Crystal Processor 4K است که رفرش‌ریت 60 هرتز را برای گیمینگ و پخش تصاویر اعمال می‌کند.

جمع‌بندی

در بخش جمع‌بندی مقایسه تلویزیون سامسونگ BU8000 و ال جی UQ8000 در وبسایت افرالند به تمامی تفاوت‌ها نگاهی کوتاه می‌اندازیم تا بتوانید مدل مد نظر خود را بیابید. اولین تفاوت BU8000 و UQ8000 در بخش ظاهری می‌باشد که مدل سامسونگ بدنه‌ی نازک‌تری از ال جی داشته و پایه های چنگکی آن دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند در حالیکه ال جی ضخامت بیشتری در بخش بدنه داشته و پایه‌های ثابت دارد.

آنباکس تلویزیون ال جی uq8000 و سامسونگ bu8000
bu8000 vs uq8000 جعبه‌گشایی

دومین تفاوت در ریموت کنترل به چشم می‌خورد و سومین اختلاف در بخش نمایش تصاویر است. هر نمایشگر با توجه به فناوری‌های بکار رفته در آن‌ها نمایشی زنده و طبیعی را ارائه می‌دهند که بدلیل وجود پنل و بک‌لایت مختلف، از هم متمایز شده‌اند. دیگر تمایز در بخش پردازنده و آخری در نوع سیستم عامل تلویزیون‌ها می‌باشد.

در رابطه با قیمت تلویزیون سامسونگ و ال جی نیز باید اضافه کنم که هر دو قیمتی حدودی 20 میلیون تومان دارند و جزو مدل‌های اقتصادی بازار هستند. همچنین ال جی بدلیل کیفیت ساخت بالاتر تا 5٪ قیمت بیشتری نسبت به سامسونگ دارد که این تفاوت قیمت بسیار جزئی است.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01بارزترین تفاوت بین UQ8000 ال جی و BU8000 سامسونگ در چیست؟

این دو تلویزیون تفاوت‌های زیادی با هم دارند که طراحی و درصد وضوح تصاویر حین نمایش جزو بارزترین‌ها می‌باشد.

02بین دو تلویزیون BU8000 و UQ80000 کدام یک برتر است؟

هردو تلویزیون جزو سری 8 و مدل 2022 با کیفیت تصویر 4K و توان صوتی مشابه 20 وات هستند که انتخاب یکی از آن‌ها بعنوان گزینه برتر کمی دشوار است و انتخاب در نهایت به سلیقه مشتری بستگی دارد.

03پنل بکار رفته در کدام تلویزیون ارزش خرید بالاتری دارد؟

پنل IPS موجود در تلویزیون UQ8000 ال جی دارای زاویه دید وسیع بوده اما پنل VA در BU8000 سامسونگ در نمایش رنگ‌های تیره قدرت بیشتری دارد.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مقایسه تلویزیون BU8000 سامسونگ و UQ8000 ال جی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *