۰۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین تلویزیون های 8K کدامند؟

بهترین تلویزیون های 8k

اگر دوست دارید یک شریک فوق‌العاده برای اوقات فراغتتان داشته باشید؛ بهترین تلویزیون های 8K را از دست ندهید. هر محصولی که در این مقاله معرفی می‌شود از غول‌ها و پرچمدارهای کمپانی‌های شناخته شده‌ای مثل برند سونی، ال جی و سامسونگ هستند که رزولوشن یا در واقع وضوح نمایشگر آن‌ها 8K است. رزولوشن 8K چیست؟ این اولین سوالی است که در این مقاله جواب داده می‌شود، محصولی که رزولوشن 8K دارد یعنی 7680×4320 پیکسل در نمایشگر آن موجود است.

ویدیو رفع مشکل تصویر تلویزیون های 8K

نمایشگری که رزولوشن 8K دارد یعنی می‌تواند 4 برابر بهتر و واضح‌تر از یک نمایشگر 4K فیلم‌ها را نمایش دهد؛ می‌بینید حتی تصور کردن این که بتوانید فیلم‌ها را با نهایت کیفیت تماشا کنید خیلی شگفت آور و هیجان انگیز است. در این میان تلویزیون سامسونگ 8k بیشتر از همه تنوع دارد. بیشتر برندهایی که از تولیدکنندگان مشهور نمایشگرها هستند؛ محصولات 8K را به عنوان پرچمدار معرفی کرده‌اند و هر فناوری و قابلیتی که دارند را در این محصولات به خدمت گرفتند تا شما را به هیجان زده کنند به عنوان مثال کیفیت صوتی بالایی دارند و هر قابلیتی هوشمندی را پشتیبانی می‌کنند.

من در این مقاله 14 محصول 8K برندهای برتر را معرفی می‌کنم و کمی به ویژگی‌هایی مثل پردازشگر، نوع نمایشگر، پنل، توان صوتی و قابلیت‌های هوشمند می‌پردازم؛ در کنار این معرفی اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید از کارشناسان فروش ما کمک بگیرید.

نکته: از آن جایی که این محصولات گران‌ترین تی وی های هر کمپانی هستند برای خرید بهترین تلویزیون های 8K بودجه مناسبی را کنار بگذارید.

در مقاله بهترین تلویزیون های 8K قرار است به موارد زیر بپردازیم:

  1. بهترین برندهای تولید کننده تلویزیون های 8K
  2. سایزهای تلویزیون های 8K
  3. تلویزیون های 8K برای چه کسانی مناسبند؟
  4. تلویزیون های 8K چه امکاناتی دارند؟
  5. معرفی 14 مدل از بهترین های 8K
  6. چرا تلویزیون 8K بخریم؟

بهترین تلویزیون 8K بر اساس برند

وقتی برای خرید تلویزیون ها می‌روید بیشتر نام کدام برندها را می‌شنوید؟ احتمالا جواب اکثریت شما سونی، ال جی و سامسونگ است. این 3 برند به دلیل این که محصولات با کیفیتی تولید می‌کنند به عنوان بهترین‌ها شناخته می‌شوند و تنوع محصولاتشان بالاست. بهترین تلویزیون های 8K محصولات این 3 برند هستند؛ در واقع به این دلیل بهترینند که کیفیت آن‌ها نه فقط از جنبه وضوح بلکه از همه جهات بالاست و قرار است شما را با کیفیتی که دارد، شگفت زده کند.

  • تلویزیون 8K سونی
  • تلویزیون 8K ال جی
  • تلویزیون 8K سامسونگ

نکته: در خرید تلویزیون های 8K برندهای ال جی، سونی و سامسونگ خیلی به دنبال تنوع نباشید زیرا نسبت به محصولات فورکی مدل‌های کمتری دارند اما هر برند معمولا بیشتر از یک محصول تولید کرده است.

تلویزیون 8K چه سایزهایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین اصول برای انتخاب و خرید نمایشگرها، سایز آن‌هاست و این ویژگی باید بر اساس متراژ خانه مشخص شود. برای خرید بهترین تلویزیون 8K نباید به دنبال سایزهای کوچک‌تر از 55 اینچ باشید؛ کمپانی‌ها این کیفیت و رزولوشن را برای محصولات سایز بزرگ در نظر گرفته‌اند. با وجود این که محصولات 8K در سایزهای کوچک تولید نشده‌اند اما در سایز نیز متنوع هستند و دست شما را برای انتخاب باز گذاشته‌اند. این نمایشگرها را می‌توانید بر اساس سایزهایی که در جدول آمده، بخرید.

اینچابعادسایزبرندها
تلویزیون 55 اینچ 8K121 در 6875 85ال جی سامسونگ
تلویزیون 65 اینچ 8K144 در 8175 85ال جی سامسونگ
تلویزیون 75 اینچ 8K166 در 9355 65 75ال جی سامسونگ سونی
تلویزیون 77 اینچ 8K173 در 10265 75 86ال جی
تلویزیون 85 اینچ 8K188 در 10577 88سونی سامسونگ
تلویزیون 86 اینچ 8K173 در 11065 75ال جی
تلویزیون 88 اینچ 8K196 در 11265 75 86ال جی

نکات مهم:

نکته 1: بهترین تلویزیون 8K ارزان قیمت مثل تلویزیون NANO95 با توان صوتی 40 وات تولید شده است، اگر به نظرتان این میزان توان صوتی کافی نیست می‌توانید با خرید ساندبار یا سیستم صوتی آن را افزایش دهید.

نکته 2: بهترین تلویزیون 8K گران قیمت مثل تلویزیون QN900B با توان صوتی 90 وات تولید شده و بهترین قدرت صوتی را دارد.

متراژ مناسب برای هر سایز از تلویزیون 8K

از موارد مهمی که سایز تلویزیون به آن بستگی دارد، وضوح نمایشگر و متراژ اتاق است و نکاتی در این 2 مورد وجود دارد. در این قسمت از مقاله بهترین تلویزیون های 8K ابتدا به متراژ مناسب پرداختم و بعد نکته‌ای درمورد وضوح نمایشگر نوشته‌ام تا هر نکته‌ای که لازم است بدانید.

کیفیت تصویر 8k در تلویزیون های جدید
  • اگر قصد خرید تلویزیون 8K برای اتاقی به متراژ 20 الی 30 متر را دارید می‌توانید محصولات 55 و 65 اینچ را انتخاب کنید.
  • اگر قصد خرید تلویزیون 8K برای اتاقی به متراژ 30 الی 50 متر را دارید می‌توانید محصولات 75 و 77 اینچ را انتخاب کنید.
  • اگر قصد خرید تلویزیون 8K برای اتاقی با متراژ 50 متر و بالاتر را دارید می‌توانید محصولات 85، 86 و 88 اینچ را انتخاب کنید.

نکته: چون نمایشگر 8K را انتخاب می‌کنید می‌توانید نزدیک‌تر به تلویزیون بنشینید تا از وضوح آن لذت ببرید. مثلا اگر فاصله استاندارد تا یک نمایشگر 65 اینچ فورکی 3 متر است شما می‌توانید در فاصله 2.5 تا 2 متری یک نمایشگر 65 اینچ 8K بنشینید.

قیمت بهترین تلویزیون های 8K

خریداری که قصد خرید تلویزیون ال جی، سامسونگ یا سونی 8K را دارد نباید به بودجه اقتصادی و پایین فکر کند؛ در واقع باید برای خرید این محصولات جیب پر از پول داشته باشید یا دست کم مدتی پس انداز کرده باشید. رزولوشن بالا و دیگر امکاناتی که برندها به این پرچمداران داده‌اند باعث شده قیمت آن‌ها از متوسط بالاتر باشد. با این وجود، 2 ویژگی مهم خیلی در قیمت محصولات 8K تاثیر گذاشته‌اند:

سایز نمایشگر

واضح و روشن است که هر چه سایز بالاتر برود باید برای خرید بودجه‌ی بیشتری در نظر بگیرید. البته توجه کنید که نباید قیمت محصولات 55 و 65 اینچ فورکی را با این محصولات 8K مقایسه کرد زیرا بالا رفتن وضوح بر روی قیمت تاثیر زیادی داشته است.

وضوح و کیفیت عالی تلویزیون های 8k

نکته: به طور کلی اگر به دنبال نمایشگرهای سایز بزرگ هستید که وضوح آن‌ها بالا باشد راهی جز خرید بهترین تلویزیون های 8K ندارید.

ویژگی‌ها و امکانات

خریداران محصولات 8K احتمالا 2 دسته هستند؛ آن‌هایی که صرفا به دلیل وضوح بسیار زیاد تصویر این محصولات را انتخاب می‌کنند و آن‌هایی که علاوه بر وضوح به دنبال امکانات مناسبی هستند. هر چه امکانات و ویژگی‌ها در این محصولات بیشتر باشد، قیمت بهترین تلویزیون 8K نیز بالاتر می‌رود؛ نوع نمایشگر، رفرش ریت و امکانات گیمینگ و توان صوتی تاثیر زیادی دارند.

امکانات و قابلیت‌های تلویزیون های 8K

وقتی بحث انتخاب کردن بهترین تلویزیون های 8K مطرح می‌شود، خریداران به دنبال محصول با بهترین قابلیت‌ها و امکانات هستند و کمپانی‌های سازنده نیز سعی کرده بهترین ویژگی‌ها را به کار ببرند اما با این حساب، برخی از مدل‌ها بالا رده‌تر هستند و امکانات بیشتری دارند.

  1. نوع نمایشگر
  2. نوع پردازشگر
  3. توان صوتی
  4. رفرش ریت
  5. عملکرد گیمینگ
  6. سیستم عامل و امکانات هوشمند

شما می‌توانند با استفاده از بررسی کردن قابلیت‌های زیر در محصول 8K، انتخاب و خرید بهتری داشته باشید:

بهترین تلویزیون های 8K چه نمایشگرهایی دارند؟

اگر بخواهید یک تصمیم گیری و انتخاب اصولی در خرید تلویزیون 8K داشته باشیم باید نوع نمایشگر را بررسی کنیم و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها را بدانیم تا بتوانیم بهتر انتخاب کنیم. کمپانی‌های سونی، ال جی و سامسونگ معمولا این محصولات را با بهترین نمایشگرها تولید کرده‌اند به همین دلیل انتخاب‌های متنوعی وجود دارد.

  • نمایشگر ال ای دی LED
  • نمایشگر نانو ال ای دی NanoCell
  • نمایشگر کیوند QNEDنمایشگر نئو کیولد Neo QLED
  • نمایشگر اولد OLED

این که نمایشگر از چه نوعی باشد اهمیت زیادی دارد زیرا رنگ، روشنایی و کنتراست کاملا به نوع نمایشگر بستگی دارند.

نمایشگر ال ای دی

شاید فکر کرده‌اید نمایشگر ال ای دی در بهترین‌ تلویزیون 8K جایی ندارند، اما این تصور اشتباه است زیرا برند سونی یکی از محصولات 8K خود را بر اساس ال سی دی و با لامپ‌های ال ای دی ساخته که کیفیت تصویری بالایی نیز دارد؛ خرید تلویزیون سونی شما را با دنیای رنگ و زیبایی آشنا می سازد.

نمایشگر نانو ال ای دی

بهترین نمایشگرهای نانو ال ای دی سال 2021 با کیفیت 8K ساخته شده‌اند و کیفیت تصویری بی نظیری دارند که شامل رنگ‌های جذاب‌تر و دقیق‌تر و روشنایی بهتر می‌شوند.

تلویزیون 8k نانوسل ال جی

نمایشگر کیوند

یکی از انتخاب‌های شما برای خرید بهترین تلویزیون 8K می‌تواند کیوندهای 2022 ال جی باشد که در این محصولات 2 تکنولوژی کوانتوم و نانوسل به کار رفته است. کیوندهای 8K ال جی با مینی ال ای دی همراه شده‌اند و این باعث شده عملکرد نمایشی آن‌ها با دقت رنگ و کنتراست بهتری همراه باشد.

مدلسال تولید
تلویزیون ال جی QNED952022
تلویزیون ال جی QNED962022
تلویزیون ال جی QNED992022

مقاله مرتبط:
بهترین تلویزیون ال جی 2023 – 2022

نمایشگر نئو کیولد

پرچمدارهای برند سامسونگ در سال 2021 و 2022 با نمایشگرهای نئو کیولد ساخته شده‌اند که بهترین نوع نمایشگرهای این برند هستند.

مدلسال تولید
تلویزیون سامسونگ QN700B2022
تلویزیون سامسونگ QN800B2022
تلویزیون سامسونگ QN900B2022
تلویزیون سامسونگ QN700C2023
تلویزیون سامسونگ QN800C2023
تلویزیون سامسونگ QN900C2023

نئو کیولدها نمایشگرهایی هستند که نور پس زمینه آن‌ها از مینی ال ای دی است و فناوری کوانتوم برای رنگ‌های آن‌ها به کار گرفته شده تا دقت رنگ بهتری داشته باشند.

تلویزیون 8k نئو کیولد سامسونگ

مقاله مرتبط:
بهترین تلویزیون سامسونگ 2023 – 2022

نمایشگر اولد

یکی از محبوب‌ترین نمایشگرها اولدها هستند که برند ال جی برای پرچمدارها خود استفاده کرده است. اولدها می‌توانند به عنوان بهترین تلویزیون های 8K معرفی بشوند زیرا دقت رنگ آن‌ها خیلی بالاتر از دیگر نمایشگرها است و رنگ مشکی عمیقی نمایش می‌دهند. این محصولات به دلیل نداشتن لامپ‌های ال ای دی و مینی ال ای دی روشنایی دقیق‌تر و کنتراست بهتری هم دارند.

پردازشگر در تلویزیون های 8K

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث تفاوت تلویزیون های 8K می‌شود، پردازشگر آن‌هاست. این تفاوت بیشتر مربوط به تولیدات یک برند با برند دیگر می‌باشد زیرا هر یک از برندهای سونی، سامسونگ و ال جی پردازشگر اختصاصی دارند. حتی پردازشگرهای یک برند هم مختلف هستند و بر اساس سال تولید و همچنین سایر ویژگی‌های دیگر، تفاوت دارند. نیازی نیست نگران باشید، هر محصولی که از نمایشگرهای 8K انتخاب کنید؛ پردازشگر دقیق و پر سرعتی دارد که هم مشکلات صوتی و هم تصویری را از بین می‌برد.

برندپردازندهسال
ال جیآلفا 9 نسل 42021
ال جیآلفا 9 نسل 52022
سامسونگNeo Quantum2021، 2022
سامسونگNeural Quantum2022
سونیشناختی XR2021، 2022

نکات مهم

نکته 1: تفاوت‌های پردازشگرها آلفا 9 در سال 2021 و 2022 تنها در جزئیاتی مثل دقت و سرعت است که پردازشگر نسل 5 بهتر عمل می‌کند اما به طور کلی هر دو از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند فیلم‌هایی که تماشا می‌کنید در رنگ و صدا بدون مشکل باشد. این دو پردازشگر از بهترین‌های برند ال جی هستند.

نکته 2: پردازشگرها Neural Quantum که در سال 2022 به خدمت گرفته شده به جای این که فقط از هوش مصنوعی کمک بگیرد، عصب‌های شناختی دارد و به کمک عصب‌های بینایی و شنوایی می‌تواند بهترین کیفیت صوتی و تصویری را برای شما به ارمغان بیاورد.

نکته 3: پردازشگر شناختی XR سونی نیز مربوط به تی وی های بالا رده و پرچمدار مثل بهترین تلویزیون های 8K است و به کمک عصب‌هایی که شبیه به عصب‌های انسان طراحی شده، آنالیز و پردازش می‌کند.

نکته 4: هر 5 نوع پردازشگری که در بهترین تلویزیون های 8K سونی، ال جی و سامسونگ به کار رفته‌اند، به کمک فناوری AI 8K Upscaling می‌توانند باعث افزایش وضوح شوند. مثلا اگر فیلمی که در USB ذخیره شده و قرار است در نمایشگر 8K ببینید، کیفیت فورکی داشته باشد فناوری 8K Upscaling کیفیت آن را 4 برابر بیشتر می‌کند و شما را با جزئیات بیشتری آشنا می‌کند.

توان صوتی بهترین تلویزیون های 8K

هیچ یک از شرکت‌های ال جی، سونی و سامسونگ پرچمدارهای 8K خود را با توان صوتی پایین تولید نکرده‌اند؛ پس علاوه بر تصویر با کیفیت و وضوح بالا قرار است با صداهای قدرتمند نیز غافلگیر شوید. یکی از معیارهای مهم برای انتخاب بهترین تلویزیون 8K برای بسیاری از خریداران، توان صوتی است و انتخاب‌های زیادی هم وجود دارد.

  • تلویزیون 8K با توان صوتی 40 وات
  • تلویزیون 8K با توان صوتی 60 وات
  • تلویزیون 8K با توان صوتی 70 وات
  • تلویزیون 8K با توان صوتی 80 وات
  • تلویزیون 8K با توان صوتی 85 وات
  • تلویزیون 8K با توان صوتی 90 وات

نکته: برای این پرچمداران 8K تقریبا نصف توان صوتی برای ووفر است تا هیجان بیشتری در هنگام تماشا فوتبال یا تماشا فیلم اکشن و گیم تجربه کنید.

قابلیت‌های صوتی

مسئله مهم دیگری در مورد سیستم صوتی وجود دارد و آن قابلیت‌های صوتی است. هر یک از شرکت‌های سونی، ال جی و سامسونگ قابلیت‌های صوتی خاصی برای محصولاتشان در نظر گرفته‌اند تا اگر سیستم صوتی ضعفی دارد، آن‌ را از بین ببرند و صداهایی رساتر تولید کنند. هدف برخی از فناوری‌ها، اضافه کردن بعد به صداها است تا واقعی به نظر برسند. در این قسمت قابلیت‌های صوتی که معمولا در بهترین تلویزیون های 8K استفاده شده‌اند را بررسی کرده‌ام؛ تنها کاری که شما قبل از خرید باید انجام دهید این است که بررسی کنید چه قابلیت‌های صوتی در محصول وجود دارد.

فناوری AI Sound Pro در بهترین تلویزیون 8K ال جی

اگر قصد خرید بهترین تلویزیون 8K ال جی را داشته باشید، فناوری AI Sound Pro حتما در این محصول وجود دارد زیرا پردازشگر آلفا 9 آن را برای سیستم صوتی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این که این فناوری می‌تواند دیالوگ‌ها را برجسته‌تر کند و آن‌ها را با وضوح بیشتری به گوش شنونده برساند، کاربرد مهم آن اضافه کردن کانال صوتی مجازی است. اهمیتی ندارد محصول ال جی که انتخاب کرده‌اید چند کاناله باشد زیرا این فناوری کانال‌های صوتی را به 7.1.2 تغییر می‌دهد و نتیجه‌، شما را در صداهای واقعی غرق می‌کند انگار همه صحنه‌های فیلم کنار گوش شما، پشت سرتان یا مقابل چشمتان اتفاق می‌افتد.

فناوری OTS یا Object Tracking Sound

این فناوری در محصولات سامسونگ دیده می‌شود و وجود آن باعث می‌شود صداها از روی نمایشگر دنبال شوند به عنوان مثال می‌توانید صدای دویدن یک شیر در بیشه را هم زمان با حرکت در نمایشگر بشنوید به همین دلیل حس واقع گرایی بیشتر است.

فناوری ots در تلویزیون ایت کی سامسونگ

این فناوری معمولا در تلویزیون های 8K به صورت OTS Pro یا OTS+ وجود دارد.

فناوری SpaceFit در بهترین تلویزیون های سامسونگ

بدون شک اگر از محصولات 8K سامسونگ انتخاب کنید، این فناوری در آن به خدمت گرفته شده تا با ایجاد انعکاس صوتی، حجم صداها را بیشتر کند. برای افرادی که سالن نشیمن بزرگی دارند این فناوری کاربردی است زیرا با ایجاد انعکاس صوتی باعث می‌شود صداها قدرت بیشتری پیدا کنند.

فناوری Active Voice Amplifier سامسونگ

حتما تا حالا پیش آمده که جلوی نمایشگر نشسته باشید اما صداهای اطراف انقدر زیاد باشد که هیچ صدایی نشنوید این شرایط با خرید بهترین تلویزیون 8K که فناوری Active Voice Amplifier دارد حل می‌شود زیرا این فناوری می‌تواند با توجه به سر و صداها، میزان صدای خروجی را بیشتر کند. این قابلیت بیشتر به صورت AVA شناخته می‌شود و در محصولات سامسونگ به کار می‌رود.

فناوری Acoustic Multi Audio سونی

یکی از تفاوت‌ها و برتری‌ها بهترین تلویزیون های 8K سونی به دلیل خارج شدن صدا از تمام سطح نمایشگر است. معمولا طراحی سیستم صوتی‌ها به صورتی است که صدا از جهت‌های پایین یا بالا خارج می‌شوند اما چون فناوری Acoustic Multi-Audio برای محصولات سونی طراحی شده، آن‌ها صدا را از کل صفحه نمایشگر خارج می‌کنند.

فناوری 3D Surround Upscaling در بهترین تلویزیون های 8K

یکی از فناوری‌های اصلی سونی برای سیستم صوتی تلویزیون های پرچمدار، فناوری 3D Surround Upscaling است تا بتواند به کمک این فناوری صداهای چند بعدی و فراگیر به وجود آورد.

صدای 3 بعدی در تلویزیون های 8k سونی

اگر طرفدار فوتبال باشید حتما می‌دانید که صدا چقدر در لذت بردن از تماشا فوتبال تاثیر دارد؛ حالا اگر محصولی بخرید که صدا را به صورت 3 بعدی پخش کند حتما از خرید بهترین تلویزیون های 8K سونی لذت می‌برید.

فناوری Voice Zoom

با خرید تلویزیون 8K سونی این شانس را به خودتان بدهید که از فیلم نگاه کردن، بیشتر لذت ببرید زیرا فناوری Voice Zoom در این محصولات به کار رفته است. این فناوری به اهمیت دیالوگ‌ها آگاهی دارد به همین دلیل آن‌ها را پر رنگ‌تر از بقیه صداها به گوشتان می‌رساند و صداهایی مثل بوق ماشین‌ها و صحبت افراد رهگذر را در پس زمینه قرار می‌دهد.

فناوری Dolby Atmos در بهترین تلویزیون های 8K

فناوری Dolby Atmos از فناوری‌هایی است که در بیشتر تی وی های بالا رده 8K قرار دارد تا به صدا حالت سینمایی بدهد.

رفرش ریت تلویزیون 8K چند هرتز است؟

معیار دیگر شما برای انتخاب کردن این محصولات می‌تواند رفرش ریت باشد. اهمیت این ویژگی باعث شده حتی روی قیمت بهترین تلویزیون 8K هم تاثیر بگذارد زیرا هر چه بیشتر باشد عملکرد فیلم و به خصوص عملکرد گیمینگ بهتری دارد.

  • رفرش ریت 60 هرتز
  • رفرش ریت 100 هرتز
  • رفرش ریت 120 هرتز
  • رفرش ریت 144 هرتز

نکته 1: محصولات پایین رده 8K رفرش ریت 60 هرتز دارند بهتر است برای گیم انتخاب نشوند.

نکته 2: بیشتر محصولات 8K رفرش 120 هرتز دارند و کاملا گزینه‌ی مناسبی برای گیمینگ هستند.

نکته 3: بهترین تلویزیون 8K گیمینگ پرچمدار سامسونگ QN900B است که رفرش ریت 144 هرتز دارد.

عملکرد گیمینگ

محصول مناسب گیم فقط از طریق رفرش ریت مشخص نمی‌شود و به ویژگی های دیگری نیز بستگی دارد و هر چه تلویزیونی تعداد بیشتری از ویژگی‌ها را داشته باشد عملکرد گیمینگ آن نیز بهتر است. برای این که بهترین تلویزیون 8K گیمینگ را بخرید باید محصولی را بخرید که امکانات زیر را داشته باشد.

– رفرش ریت 100 الی 144 هرتز.

– قابلیت ALLM برای تنظیم سرعت تعویض.

– قابلیت VRR و فناوری AMD freeSync باعث کاهش نرخ تاخیر می‌شوند.

– پورت HDMI 2.1 جزو مهم‌ترین پورت‌ها برای اتصال کنسول‌های جدید است.

– منوی ابزار و تنظیمات گیم در صفحه نمایشگر برای تغییر ژانر بازی و تنظیمات بهتر.

نکات مهم:

نکته 1: پورت HDMI 2.1 در تمامی محصولات 8K به کار رفته و ویژگی مهم این پورت پشتیبانی از eARC یا بازگشت صوتی است. زمانی که محصولی با قابلیت eARC را بخرید، در زمان وصل کردن کنسول بازی خیالتان راحت‌تر است زیرا این قابلیت باعث هماهنگی بیشتر صدا و تصویر می‌شود.

نکته 2: از آن جایی که در این مقاله بهترین تلویزیون های 8K معرفی شده‌اند، حتی اگر رفرش ریت آن‌ها 60 هرتز باشد از بیشتر امکانات گیمینگ برخوردار هستند و حداقل برای گیم‌های سبک کاربرد دارند.

بهترین تلویزیون های 8K اسمارت

وقتی بحث بهترین بودن تلویزیون ها مطرح می‌شود، سیستم عامل و عملکردهای هوشمند مهم هستند و برای انتخاب کردن لازم است که به آن‌ها توجه کنیم. سیستم عامل‌های برندهای سامسونگ، ال جی و سونی یکسان نیستند اما وجه اشتراک آن‌ها در محیط کاربری راحت و انعطاف پذیر و عملکردهای کاربردی است.

برند سازندهسیستم عاملعملکرد هوشمند
ال جیWebOSدستیار صوتی گوگل اسیستنت و آمازون الکسا قابلیت AI ThinQ برای مدیریت هوشمند اتصال گوشی اندروید و Ios
سامسونگTizenدستیار صوتی گوگل اسیستنت، آمازون الکسا و بیکسبی قابلیت SmartThings برای مدیریت هوشمند اتصال گوشی اندروید و iOS اتصال وبکم و تماس تصویری
سونیاندروید تی وی-
گوگل تی وی
دستیار صوتی گوگل اسیستنت و آمازون الکسا اتصال گوشی اندروید و iOS اتصال وبکم و تماس تصویری 16 گیگ حافظه و امکان نصب اپلیکیشن

چرا بهترین تلویزیون 8K بخریم؟

در تمامی قسمت‌های این متن مطالب دقیق و کاملی در مورد بهترین تلویزیون های 8K آورده‌ام اما با این وجود دلایل هر خریدار برای انتخاب و خرید تلویزیون 8K متفاوت است. من با مشورت گرفتن از مشاوران فروش و بررسی نظرات کاربرانی که علاقمند به خرید محصولات 8K هستند به این 3 دلیل رسیده‌ام

  • برای خرید بهترین تلویزیون های 8K باید بودجه بالایی در نظر گرفت اما بودجه بالا در مقابل کیفیتی که به دست می‌آورید کاملا معقول است. یعنی با وجود قیمت بالای این محصولات، خریداران به دلیل کیفیت بالایی که در انتظار آن‌هاست، این تی وی ها را انتخاب می‌کنند.
  • این محصولات همگی پرچمدار هر کمپانی هستند و اگر خریداری با بودجه مشکلی نداشته باشد، بدون شک داشتن یک پرچمدار از کمپانی‌های معروف، بهترین انتخاب است.
  • افرادی که خانه‌های بزرگ دارند بیشتر تمایل به خرید تلویزیون 8K دارند زیرا ابعاد آن‌ها کاملا برای فضاهای بزرگ ساخته شده است. البته دقت کنید که حتی در سایز 55 اینچ هم برخی از مدل‌ها تولید شده‌اند.
  • وضوح 8K که از 33 میلیون پیکسل تولید می‌شود به تنهایی می‌توانید دلیلی برای انتخاب این محصولات باشد زیرا هر صحنه از فیلم را با جزئیاتی واقعی نمایش می‌دهد.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01همه تلویزیون های 8K برای گیم مناسبند؟

بستگی به سطح گرافیک گیم دارد، اگر گیم سبک است محصولاتی که رفرش ریت 60 الی 100 هرتز دارند هم مناسبند اما برای گیم‌هایی با گرافیک بالاتر تلویزیون های 8K که رفرش ریت 120 هرتز و 144 هرتز دارند انتخاب بهتری هستند.

02تفاوت تلویزیون 4K و 8K ؟

مهم‌ترین تفاوت در تعداد پیکسل‌هاست، پیکسل‌های محصول 4K حدودا 8 میلیون و پیکسل‌های محصول 8K حدودا 32 میلیون است و این باعث شده وضوح تصویر در نمایشگر 8K خیلی بیشتر از نمایشگر فورکی باشد.

03قیمت تلویزیون های 8K بالاتر است یا قیمت تلویزیون های 4K؟

بدون شک وقتی قرار است یک محصول بالا رده و پرچمدار را بخرید، باید بیشتر هزینه کنید؛ همان مثال معروف هر چقدر پول بدهی، همون قدر آش می‌خوری.

04ارزان ترین تلویزیون 8K چه امکاناتی دارد؟

اگر دوست دارید محصول ارزان تری بخرید یا باید سایزهای کوچکتر مثل 55 و 65 اینچ را انتخاب کنید و یا محصولاتی که از برند ال جی و سامسونگ هستند و رفرش ریت 60 هرتز و توان صوتی 40 وات دارند.

05بهترین تلویزیون 8K مناسب چه کسانی است؟

افرادی که بدون محدودیت مالی قصد خرید بهترین نمایشگر را دارند، معمولا فیلم باز هستند یا به شدت به تماشا فوتبال علاقمند هستند. به طور کلی هر خریداری که به بودجه اهمیت نمی‌دهد و دوست دارد محصولی حرفه‌ای داشته باشد، بهترین تلویزیون های 8K برای ایشان ساخته شده است.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بهترین تلویزیون های 8K کدامند؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *