۲۷ اسفند ۱۳۹۹

همه چیز در مورد دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون

همه چیز در مورد دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون

گوگل اسیستنت و الکسا آمازون دستیارهای صوتی هستند که امروزه در محصولات برند شاهد هستیم. هر دوی Google Assistant  و Amazon Alexa ویژگی های مختلف و عملکر متنوعی را ارائه می دهند و شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که بهترین دستیار مجازی کدام است؟ برای پاسخ به این سوال ما به مقایسه دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون خواهیم پرداخت،‌ با این مقاله افرالند همراه باشید.

مقایسه گوگل اسیستنت و الکسا آمازون

در حالی که این دستیارها ویژگی های مشابه با هم زیادی را ارائه می دهند, هر کدام دارای مزایا و معایب مختص به خود هستند و البته هر دو در حال تکامل هستند. اما در حال حاضر وضعیت این دستیارهای صوتی به شرح زیر است.

مقایسه دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون از لحاظ تشخیص صدا

قابلیت اطمینان برای هر دوی دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون حائز اهمیت است. طبق پیگیری های انجام شده هر چند وقت یک بار؛ این دستیارها نیاز به تکرار کردن سوال یا فرامین صوتی دارند. هر دوی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون بسیار خوب عمل می کنند و گاهی اوقات به تکرار درخواست ها احتیاج دارند؛ اما به طور کلی؛ پاسخ سریع به درخواست ها و توانایی دستگاه ها وابسته است.

البته اگر در منزل شما چندین نفر از دستیار صوتی استفاده کند؛ ممکن است که این دستیار کاملا گیج شود. هر مورد سعی دارد به روش مختص به خود این مشکل را حل کند. هم گوگل و هم آمازون چندین پروفایل صوتی را ارائه می دهند؛ بنابراین می توانید دستگاه ها را آموزش دهید تا صدای خاص شما را تشخیص دهند و بر اساس آن پاسخ های شخصی سازی شده را ارائه می دهند.

همه چیز در مورد دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون

Google Voice Match یکی از پیشرفته ترین این روش ها است که با ارائه تقویم های شخصی؛ عکس ها و موارد دیگر به شما کمک خواهد کرد. حتی می توانید سرویس استریم رسانه پیش فرض خود را تنظیم کنید. با این حال؛ تا زمانی که شما  Google Voice Match را به طور مداوم آموزش می دهید به ندرت با شناسایی صدا مواجه خواهید شد.

در هیمن حال، الکسا در حال حاضر فقط خرید شخصی؛ تماس؛ پیام رسانی و گزینه های محدود رسانه ای را ارائه می دهد؛ گرچه دارای یک قابلیت مهم به نامGuest Connect  است که به شما امکان می دهد به دستگاه Echo  سازگار متصل شوید.

دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون همچنین دارای دو ویژگی مرتبط با صدا هستند که قابل ذکر هستند: اول اینکه هر دو دارای مد follow-up هستند که بعد از پاسخ به درخواست های شما برای چند ثانیه فعال می مانند؛ بنابراین می توانید دستور بعدی را بدون تکرار کلمات صادر کنید. این گزینه به طور پیش فرض در هر دو دستیار غیر فعال است؛ چون می تواند منجر به برخی پاسخ های اشتباه شود.

ثانیه هر دو می توانند کلمه “And / و” را درک کنند؛ بنابراین می توانید بگویید که چراغ های دفتر را خاموش کن و چراغ های اتاق نشیمن را روشن کن؛ یا شیر و موز را به لیست خرید من اضافه کن. در حالی که آمازون احتمالا به بهبود پشتیبانی خود از پروفایل های صوتی ادامه خواهد داد؛ اما نتایج شخصی سازی گسترده گوگل، قطعا آن را به دستیار صوتی برتر در این زمینه تبدیل می کند.

برنده: گوگل


نمایشگرهای برند ال جی از سیستم عامل WebOs برخوردار هستند و از دستیار صوتی گوگل و الکسا پشتیبانی می‌کنند. در جدول زیر پرفروش ترین تلویزیون ال جی موجود در بازار ایران را مشاهده می‌کنید.

مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی UQ8000LED
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی NANO86NanoCell
تلویزیون ال جی QNED80MiniLED
تلویزیون ال جی QNED90MiniLED
تلویزیون ال جی CSOLED
تلویزیون ال جی C2OLED Evo
تلویزیون ال جی G2OLED Evo

مقایسه دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون از لحاظ دانش عمومی

در بررسی های انجام شده به هر یک از دستیاران دیجیتال 20 سوال از دانش عمومی اختصاص داده شد. در حالی که هر دو دستیار بیش از هر زمان دیگری بهبود پیدا کرده ایند؛ الکسا همچنان در دستیابی به دانش عمومی از گوگل اسیستنت پیشی می گیرد چون می تواند پاسخ بهتری به چندین سوال ارائه دهد. به طور مثال الکسا توانست زمان پخش اولین فصل Westworld را اعلام کند؛ در حالی که گوگل اسیستنت می خواهد خلاصه ای از این قسمت را برای شما بخواند.

همه چیز در مورد دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون

با این حال، پاسخ و درک الکسا و گوگل اسیستنت به طور کلی در دسترس است و نیازی به بیان مجدد سوالات نیست و به ندرت مجبور خواهید شد که یک سوال را بیش از یک بار تکرار کنید. لازم است بدانید که نتایج گوگل اسیستنت تقریبا نزدیک به نتایج الکسا است. هر چند گاهی گوگل اطلاعات تخصصی تری را ارائه می دهد. به عنوان مثال اگر دلیل آبی بودن آسمان را سوال کنید؛ دستیار گوگل توضحیات مفصلی را درباره تابش و انتشار نور ارائه می دهد که می تواند باعث آسیب به چشم هر کودک 5 ساله ای شود.

برنده: الکسا

مقایسه دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون از لحاظ موسیقی و پادکست

موسیقی باید مناسب هر دستیار هوشمند باشد. بدیهی است که هر دو دستیار با سرویس های موسیقی مربوط به شرکت خود ادغام می شوند و در بعضی موارد توانایی ارائه پیشنهادات را هم دارند. در جدول زیر می توانید پشتیبانی سرویس های موسیقی توسط هر دستیار را مشاهده بفرمایید.

سرویس موسیقیالکسا آمازونگوگل اسیستنت
Amazon Musicبلهخیر
Apple Musicبلهفقط در iOS
Deezerبلهبله
Gimmeبلهخیر
Google Play Musicخیربله
iHeartRadioبلهبله
Pandoraبلهبله
SiriusXMبلهبله
Spotifyبلهبله
TuneInبلهبله
Tidalبلهخیر
Vevoبلهخیر
YouTube Musicخیربله
مجموع119

هر دو دستیار با ارائه سرویس های مناسب می توانند پشتیبانی خوبی از موسیقی داشته باشند اما با توجه به جدول بالا می توان به این نتیجه رسید که الکسا تعداد سرویس های موسیقی بیشتری را پشتیبانی می کند.

همه چیز در مورد دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون

از نظر قابلیت پیدا کردن و پخش پادکست ها هر دو دستیار نسبت به قبل پیشرفت های زیادی داشته اند. الکسا حالا به شما امکان می دهد وارد اکانت Apple Podcasts خود شوید  یکپارچگی دقیق تری را برای دستگاه های آیفون و مک ایجاد می کند, در حالی که به نظر می رسد Google Podcasts هم پیشرفت هایی داشته است. در نهایت الکسا، در اینجا به لطف یکپارچه سازی کمی بیشتر؛ همچنان بزرگترین دایرکتوری پادکست در سراسر جهان است.

برنده: الکسا

مقایسه الکسا و دستیار گوگل از نظر سرگرمی

ادغام شدن با تجهیزات سرگرمی در منزل، یکی از جالب ترین ویژگی های دستیاران مجازی است. با الکسا؛ می توانید تلویزیون Amazon Fire، Fire TV Stick یا Fire TV Edition خود را کنترل کنید؛ به طور مثال می توانید برنامه ها را باز کنید؛ پلی و استپ کنید.

همه چیز در مورد دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون

گوگل اسیستنت همچنین می تواند در دستگاه های دارای کرومکست از جمله تلویزیون هایی که کرومکست داخلی دارند را کنترل کند. با این وجود فقط چند سرویس ارائه می دهد و ابتدا باید با برخی از برنامه ها؛ گوشی هوشمند خود را متصل کنید. الکسا و گوگل اسیستنت می توانند با استفاده از یک دستگاه جانبی مانند ریموت Logitech Harmony Elite دستگاه ها را کنترل کنند.

برنده: الکسا


محصولات سونی به دلیل دارا بودن سیستم عامل اندروید دارای دستیار صوتی سرخود گوگل هستند و از الکسا پشتیبانی می‌کنند. در جدول زیر پرفروش ترین تلویزیون سونی موجود در بازار ایران را مشاهده می‌کنید.

مدل سونینوع نمایشگر
تلویزیون سونی X75KLED
تلویزیون سونی X80KLED
تلویزیون سونی X85KLED
تلویزیون سونی X90KLED
تلویزیون سونی X95KLED
تلویزیون سونی A80KOLED

مقایسهAlexa  و  Google Assistant از نظر سفارش غذا و تهیه دستورالعمل ها

با استفاده از هر دو دستیار؛ تعداد کمی سوال در باره سفارش غذا؛ رزرو و دیرافت دستورالعمل ها بررسی شد. هر دو دستیار توصیه هایی رستوران های خوبی اطراف شما را ارائه می دهند (همراه با جزئیاتی مانند آدرس؛ رتبه بندی و قیمت).

هیچ یک از دستیارها نمی توانند غذاهای چینی را سفارش دهند و در بهترین حالت، آنها لیستی از رستوران های اطراف را ارائه می دهند و در بدتر حالت؛ الکسا سعی می کند بسته های غذا را از آمازون سفارش دهد. حداقل گوگل ایده کلی را به رسمیت می شناسد و لیستی از رستوران های چینی اطراف را ارائه داد.

همه چیز در مورد دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون

برای رزرو کردن میز در رستوران؛ الکسا جواب داد؛ گرچه این کار به طی کردن یک فرایند چند مرحله ای کند از طریق OpenTable نیاز دارد. گوگل اسیستنت همچنین درخواست های رزرو را به OpenTable تحویل می دهد. روند کار کمی روان تر بود, اما در پایان شکست خورد و نتواست دلیل آن را به ما ارائه دهد.

گوگل با ارائه دستورالعمل های درست کردن کوکی شکلاتی به صورت مرحله به مرحله شما را راهنمایی خواهد کرد؛ در حالی که الکسا هم خوب عمل می کند و چندین دستورالعمل را به همراه مواد اولیه و طرز تهیه را ارائه می دهد.

برنده: هر دو

مقایسه دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون از لحاظ خرید آنلاین

به نظر می رسد که خرید آنلاین با استفاده از فرامین صوتی قابلیت خوبی باشد. اما در عمل هنوز زیاد خوب عمل نمی کند. به لطف ادغام دستیار الکسا با آمازون؛ این دستیار صوتی از مزیت بهتری برخوردار است. به عنوان پیش فرض، به نظر می رسد که بیشتر سفارشات خرید با جستجو در کاتالوگ آمازون و بعد اضافه کردن آیتم ها به سبد خرید آمازون شما انجام می شود اما گاهی اوقات می تواند نتایج ناخواسته ای را به همراه داشته باشد.

همه چیز در مورد دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون

برنده: آمازون

مقایسه Alexa و Google Assistant از نظر تماس تلفنی؛ تماس ویدیویی و پیامک

گاهی اوقات شما از تعامل با یک ربات خسته شده اید و می خواهید با یک شخص واقعی صحبت کنید. خوشبختانه هر دو دستیار مجازی می توانند به با مخاطبین شما تماس بگیرند. با الکسا می توانید تماس بگیرید و پیام های صوتی یا متنی را برای هر کاربر الکسای دیگر که در لیست مخاطبین خود دارید ارسال کنید.

همچنین می توانید با هر شماره تلفن یا هر مخاطبی که شماره تلفن آنها را در مخاطبین خود دارید تماس بگیرید اما پیام های متنی استاندارد؛ فقط در صورتی که برنامه الکسا را روی گوشی اندروید خود داشته باشید کار می کنند. اگر Echo Show دارید می توانید با مالکان Echo Show یا افرادی که از اپلیکیشن الکسا در گوشی خود استفاده می کنند تماس ویدیویی برقرار کنید. آمازون به تازگی پشتیبانی از اسکایپ را اضافه کرده است (از جمله برقراری تماس صوتی؛ تماس با شماره تلفن و حتی تماس ویدیویی از طریق Echo Show).

همه چیز در مورد دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون

گوگل اسیستنت به شما امکان می دهد تا از طریق گوشی با افراد موچود در مخاطبین خود تماس بگیرید. با این حال بدون استفاده از IFTTT نمی توانید پیام های متنی را با دستیار گوگل ارسال کنید. برخلاف الکسا؛ اگر دستیار گوگل با یک اکانت  Google Fi account  یا  Google Voice مرتبط باشد؛ می توان تماس های بین المللی برقرار کرد. Google Nest Hub Max از طریق Google Duo از تماس های ویدویی پشتیبانی می کند. علی رغم عملکرد خوب گوگل در این عرصه؛ ادغام سرویس محبوب اسکایپ و ویژگی های اینترکام؛ الکسا در این زمینه موفق تر ظاهر شده است.

برنده : الکسا

مقایسه دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون از نظر مسیریابی

دستیار گوگل نه تنها در اکثر مواقع؛ زمان را تخمین می زند؛ بلکه تنها دستیاری است که می تواند پیشنهادات حمل و نقل عمومی را ارائه دهد. همچین بهترین کا را در ارائه یک نمای کلی از شرایط ترافیک منطقه ای را انجام می دهد و می تواند مسیریابی ها را به برنامه دستیار گوگل در گوشی ارسال کنید؛ و این جایی است که استفاده از Google Maps؛ Apple Maps یا Waze را ساده می کند.

همه چیز در مورد دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون

الکسا پیشرفت داشته است اما هنوز هم از گوگل عقب است. مسیرهای آن به نقاط محلی محدود می شود و کاملا قادر به هدایت حمل و نقل های عمومی نیست. یک ویژگی جدید قرار است به شما امکان دهد تا شرایط ترافیکی را به گوشی خود ارسال کنید؛ اما در حال حاضر چندان مفید نیست و الکسا به شما فقط اعلام می کند که نمی تواند دستگاه را پیدا کند.

برنده: گوگل


نمایشگرهای برند سامسونگ از سیستم عامل تایزن برخوردار هستند و به صورت پیشفرض دستیار صوتی بیکسبی دارند، همچنین از دستیار صوتی گوگل و الکسا پشتیبانی می‌کنند. در جدول زیر پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ موجود در بازار ایران را مشاهده می‌کنید.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ BU8000LED
تلویزیون سامسونگ BU8500LED
تلویزیون سامسونگ Q60BQLED
تلویزیون سامسونگ Q70BQLED
تلویزیون سامسونگ Q80BQLED
تلویزیون سامسونگ QN85BNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90BNeo QLED

الکسا در مقابل دستیار گوگل – خانه هوشمند

دستگاه های خانه هوشمند به مهمترین تجهیزاتی هستند که از دستیارهای محازی استفاده می کنند. هر دو دستیار صوتی مقداری وقت و توجه خود را به این موضوع معطوف کرده اند. الکسا و گوگل هر کدام با رنج گسترده ای از محصولات متصل به هم کار می کنند و بسیاری از جانبی با هر دو کار می کنند.

همه چیز در مورد دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون

با این وجود هنگام اتصال به الکسا؛ می توانید کارهای بیشتری را با این دستگاه ها انجام دهید. به عنوان مثال می توانید دستگاه های خانه هوشمند خود را بر اساس موقعیت مکانی خود فعال کنید. به استثنای چند مورد؛ دستیار گوگل به شما امکان می دهد با استفاده از یک برنامه یا فرامین صوتی دستگاه های هوشمند خود را کنترل کنید.

برنده: الکسا

در دسترس بودن گوگل اسیستنت و الکسا

الکسا پیشنهادات گسترده ای از Echo Dot تا Echo show را برای دستیار الکسا ارائه می دهد و شما می توانید از آن در محصولاتی مانند بلندگوها انکر استفاده کنید؛ اما اگر به کیفیت صدای بهتری نیاز دارید می توانید Sonos One را خریداری کنید که هم الکسا و هم دستیار گوگل در آن تعبیه شده است. هر دو دستیار از طریق برنامه در دسترس هستند که می توانید آنها را برای دستگاه های آیفون و اندروید دانلود کنید.

گوگل نسخه های کوچکتری از Google Home را عرضه کرده است از جمله می توان به واحد ارزانتر Mini و واحدی که کیفیت صدای بهتری دارد یعنی Max اشاره کرد. برای این دستگاه ها دستیار گوگل در هر دو پلت فرم اندروید و آیفون در دسترس است. گرچه ویژگی های آیفون تا حدودی محدود هستند.

مانند آمازون؛ گوگل همچنین دو دستگاه هوشمند Nest Hub و Nest Hub Max را ارائه می دهد. مدل اخیر دارای صفحه نمایش بزرگتری است و شامل یک دوربین برای پشتیبانی از تماس ویدیویی است. دستیار گوگل همچنین با تعداد زیادی نمایشگر هوشمند جانبی مانند نمایشگر هوشمند لنوو کار می کند.

در مورد دسترسی بین المللی؛ گوگل اسیستنت و الکسا فقط در بعضی از مناطق جهان در دسترس هستند. در دسترس بودن زبان گوگل به منطقه ای که در آن هستید بستگی دارد؛ همه زبان ها در همه مناطق و همه دستگاه ها در دسترس نیستند. حتی می توانید زبان دوم را در همان دستگاه اضافه کنید. دستیار گوگل همچنین دارای یک مد مترجم بسیار هوشمند است که می توانید از او بخواهید عبارتی را به زبانی دیگر ترجمه کند (یک فرم از Google Translate).

پشتیبانی الکسا از زبان ها پیچیده تر است. این برنامه می تواند از انگلیسی؛ آلمانی و ژاپنی پشتیبانی کند. در بعضی از کشورها حالت چند زبانه را هم ارائه می دهد که به شما امکان می دهد از جفت زبان (مانند اسپانیایی و انگلیسی) استفاده کنید. الکسا در 41 کشور موجود است؛ گرچه همه دستگاه های Echo در هر یک از این کشورها موجود نیست. الکسا ترجمه های بین زبانی را به صورت محلی انجام نمی دهد.

برنده: گوگل

مقایسه دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون از نظر قابلیت ها

ویژگی های داخلی همه خوب هستند؛ اما گاعی اوقات شما واقعا می خواهید یک ویژگی داشته باشید که وجود ندارد. در این صورت ممکن است لازم باشد به سمت پلت فرم های جانبی بروید. الکسا بیش از 100000 مهارت جانبی دارد. همه اینها بهترین مهارت های الکسا نیستند؛ اما این احتمال وجود دارد که بتوانید چیزی را برای رفع نیازهای خود پیدا کنید.

و اگر نتوانستید همیشه می توانید برخی از ادغام های مهم را با استفاده از وب سرویس IFTTT ایجاد کنید یا از طریق برنامه الکسا روتین ساده خود را ایجاد کنید. این شرکت همچنین از طریق قابلیت های Alexa blueprints الگوهایی را برای برخی از برنامه های ساده ارائه می دهد.

اما گوگل روش دیگری را در پیش گرفته است. دستیار گوگل ادعا می کند که بیش از یک میلیون تابع دارد؛ بنابراین مقایسه مستقیم بین بهترین دستورات دستیار گوگل و کتابخانه الکسا دشوار است. گوگل همچنین بهترین ادغام را با IFTTT ارائه می دهد؛ به شما اجازه می دهد تا اقدامات شخصی را بدون هیچ دانش واقعی از برنامه نویسی ایجاد کنید.

برنده: هر دو

دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون – برنده واقعی

همانطور که در جدول زیر می توانید مشاهده کنید؛ در این مسابقه؛ الکسا به لطف عملکرد خوب در خانه های هوشمند و عرصه ارتباطی؛ توانست از دستیار گوگل جلو بیافتد. اما گوگل هیچ مشکلی ندارد و این واقعیت همچنان باقی است که توانایی های شما در اولیوت قرار می گیرند و هر دو, گزینه های قدرتمندی هستند. در حالی که هر دو مورد دانش عمومی و توسعه پذیری بسیار خوبی را ارائه می دهند؛ به طور مثال اگر می خواهید پشتیبانی گسترده ای از سرویس های موسیقی و پادکست داشته باشید؛ الکسا احتمالا موردی است که انتخاب خواهید کرد.

از طرف دیگر؛ اگر شما خانواده ای چند نفره باشید که هر یک از آنها می خواهند اطلاعات شخصی خود را از طریق یک بلندگوی هوشمند دریافت کنند, دستیار گوگل ممکن است گزینه بهتری باشد.

هر دوی آمازون و گوگل؛ دستیارهای مجازی خود را با سرعت بالایی تحت فشار قرار داده اند و ماهانه ویژگی ها و قابلیت های جدیدی را به آنها اضافه می کنند؛ بنابراین همیشه چیزهای جدیدی برای کشف وجود دارد.

الکسادستیار گوگل
تشخیص صداx
دانش عمومیx
موسیقی و پادکست هاx
سرگرمیx
سفارش غذاxx
خرید آنلاینx
ارتباطاتx
مسیریابیx
خانه هوشمندx
دسترسیx
قابل توسعه بودنxx
امتیاز کل85

منبع: tomsguide

پاسخ به پرسش‌های متداول

01دستیار صوتی چه کاری انجام می دهد؟

دستیارهای صوتی می توانند تماس بگیرند؛ پیام های متنی ارسال کنند؛ راهنمایی ها را ارائه دهند؛ برنامه ها را باز کنند؛ آیتم ها را به صورت آنلایت جستجو کنند و بسیاری موارد دیگر. با ارائه برنامه های جداگانه برای گوشی های هوشمند؛ از دستیارهای صوتی می توان برای کنترل خانه های هوشمند استفاده کرد.

02دستیار صوتی چیست؟

دستیارهای صوتی یک فناوری انقلابی هستند. به طور کلی؛ دستیارهای صوتی به فرامین صوتی واکنش نشان می دهند و اطلاعات مربوط به درخواست های شما را به کاربر ارائه می دهند.

03هوشمندترین دستیار صوتی کدام است؟

دستیار گوگل هنوز باهوش ترین است اما الکسا آمازون با سرعت زیادی در حال بهتر شدن است.

04دستیار گوگل چیست؟

دستیار گوگل به شما کمک می کند تا از فرامین صوتی در همه دستگاه ها (مانند Google Home، گوشی های هوشمند و غیره) استفاده کنید. با فشار دادن طولانی مدت دکمه هوم گوشی اندروید؛ یا فشار دادن دکمه اختصاصی که در گوشی های پیکسل وجود دارد می توانید به دستیار گوگل دست پیدا کنید.

05چند دستیار صوتی وجود دارد؟

در سال 2019؛ بیش از 3 میلیارد دستیار صوتی در حال استفاده بود. امروزه میلیاردها دستیار صوتی در حال استفاده هستند و انتظار می رود تا سال 2023؛ تعداد آنها به 8 میلیارد عدد برد.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “همه چیز در مورد دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و الکسا آمازون”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *