AirPlay سیستم اختصاصی اپل است که به شما امکان می دهد از طریق شبکه خانگی صدا یا تصویر را از منبع اپل (مانند iOS، HomePod یا سیستم مک) به دستگاه دیگری منتقل کنید. در حال حاضر AirPlay2 این قابلیت ها را به روشی که شرکت قبلا انجام نداده است گسترش می دهد.

اپل در کنفرانس توسعه دهندگان جهانی WWDC از بروزرسانی AirPlay2 خود رونمایی کرد و یک سال بعد با HomePod اختصاصی اپل وارد آن شد. اما حالا که تلویزیون ها هم هستند، Air Play2 با پروتکل بی سیم اپل چه تفاوتی دارد و می توانید آن را روی چه دستگاه هایی اجرا کنید؟ اجازه دهید در ادامه این مبحث در افرالند بیشتر بحث کنیم.

Airplay2 تلویزیون

در کنفرانس CES سال 2019 بود که اپل اعلام کرد با تولیدکنندگان تلویزیون همکاری می کند تا پشتیبانی از Airplay2 فراتر از تلویزیون های اپل شود. برای سامسونگ، این به معنای اضافه کردن یک برنامه iTunes هم بود. Airplay2 همچنین امکان پخش همزمان موسیقی در چندین دستگاه صوتی را به شما می دهد. می توانید از آن برای فراخوانی آهنگ ها در آیفون خود و پخش همزمان آن در چندین اتاق استفاده کنید یا بلندگوی Airplay2 را برای استریم انتخاب کنید.

بیش از این Airplay یک پروتکل یک به یک بود (از گوشی شما گرفته تا بلندگوهای سازگار، گیرنده AV یا سایر دستگاه ها). گرچه این قابلیت مقایسه با استریم صوتی بلوتوثی را داشت، به لطف پهنای باند وسیع تری که وای فای فراهم می آورد، صدای Air Play به طور کلی بهتر است.

Apple AirPlay 2 در تلویزیون ال جی

برای اینکه بتوانید تلویزیونی متناسب با بودجه‌تان (هر چقدر کم) خریداری کنید مطمئناً باید سراغ برند سامسونگ بروید، این برند کره ای تلویزیون‌هایش را معمولا در قیمت‌های ارزان تولید می‌کند و به همین دلیل بالاترین میزان فروش را به خود اختصاص می‌دهد. خرید تلویزیون سامسونگ در هر کدام از سری‌های زیر می‌تواند شما را به دنیایی جادویی و سرشار از رنگ‌ها ببرد.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ CU8000LED
تلویزیون سامسونگ CU8500LED
تلویزیون سامسونگ Q60CQLED
تلویزیون سامسونگ Q70CQLED
تلویزیون سامسونگ Q80CQLED
تلویزیون سامسونگ QN85CNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90CNeo QLED

سامسونگ سال جدید را با رونمایی از تلویزیون هایش آغاز کرد، مدل هایی که ارتقا یافته سال قبل می‌باشند و آخرین نسل از نوآوری و امکانات در آن ها گسترده شده است. تلویزیون سامسونگ Q80C را اگر بخواهیم به طور خلاصه بررسی کنیم باید بگوییم یک گیمینگ اقتصادی می‌باشد و سردسته کیولدهای سال 2023.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ BU8000LED
تلویزیون سامسونگ BU8500LED
تلویزیون سامسونگ Q60BQLED
تلویزیون سامسونگ Q70BQLED
تلویزیون سامسونگ Q80BQLED
تلویزیون سامسونگ QN85BNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90BNeo QLED

بیشتر بخوانید:
تفاوت OLED با Mini LED و Micro LED

Airplay2 با نسخه های قبلی سازگاری داشته و روال کار یکسانی دارد، برای پخش محتوای خود در بلندگوها یا دستگاه های ویدیویی روی ایکن Airplay ضربه بزنید. تفاوت اصلی این است که دستگاه های قدیمی Airplay نمی توانند در گروه های چند اتاقه قرار بگیرند.

گرچه Airplay2 قبل از Apple HomePod معرفی شد، این دو تقریبا مترادف یکدیگر شده اند. Airplay2 چندین ویژگی وعده داده شده را به همراه دارد از جمله اتصال چند اتاقه و استریو (امکان استفاده از HomePods جداگانه به عنوان بلندگوهای چپ و راست). همچنین به شما امکان می دهد از سیری:دستیار صوتی اپل در بلندگو و سایر دستگاه ها بخواهید تا در یک اتاق خاص یا در سراسر خانه موسیقی پخش کنند.

در WWDC 2017، اپل اعلام کرد که AirPlay 2 در همه دستگاه های iOS کار خواهد کرد ، که به کاربران امکان می دهد از برنامه Apple Music و همچنین برنامه های جانبی موسیقی پخش کنند. یکی دیگر از ویژگی های وعده داده شده به شما، این است که لیست های پخش استراکی یا چند کاربره را در Apple Music می توانید ایجاد کنید.

سامسونگ و Apple AirPlay 2

همانطور که در نسخه بتای اپل در آیفون دیده می شود، AirPlay 2 به شما امکان می دهد تا دو HomePod و بلندگو را به راحتی وصل کنید.


تمام تلویزیون های ال جی به غیر از اولدها، دارای بک لایت هستند و از این طریق نور و روشنایی صفحه نمایش را تامین می کنند در جدول زیر پرفروش ترین مدل های این برند در بازار ایران را مشاهده می‌کنید. اکنون در این حربه رقابتی، تلویزیون ال جی توانسته جایگاه ویژه ای از آن خودش کند و به بالاترین پله ترقی برسد.

مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی UR8000LED
تلویزیون ال جی UR9000LED
تلویزیون ال جی CS3MiniLED
تلویزیون ال جی G3OLED
تلویزیون ال جی C3OLED Evo

در میانه ورود به سال جدید، ال جی از هنرنمایی هایش رونمایی کرد که شامل مدل های جدید تلویزیون هستند و بیش از هر چیز، اولدهای آن مورد استقبال قرار گرفتند. در حال حاضر بهترین اولد سال، تلویزیون ال جی C3 است که فوق‌العاده لاکچری و خوش منظر می باشد؛ این محصول ارتقا یافته مدل سال قبل یعنی C2 است.

مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی UQ8000LED
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی NANO86NanoCell
تلویزیون ال جی QNED80MiniLED
تلویزیون ال جی QNED90MiniLED
تلویزیون ال جی CSOLED
تلویزیون ال جی C2OLED Evo

به کدام دستگاه اپل نیاز خواهید داشت؟

دو دستگاه اپلی که با Air Play2 سازگاری خاصی دارند Apple TV و Apple HomePod می‌باشد. اما همچنین AirPlay 2 با آیفون، آیپد و سیستم های مک هم کار خواهد کرد.

iOS 12 آخرین نسخه است و شامل قابلیت های چند اتاقه و وصل شدن به HomePod است. هر دستگاهی که بتواند Apple iOS 12 را اجرا کند باید با AirPlay 2 سازگار باشد. این دستگاه ها عبارتند از:

  • آیفون 5S و جدیدتر
  • iPad (2017)
  • iPad Air
  • iPad Pro
  • iPad Mini 2 و جدیدتر
  • Apple iPod Touch 2015

اگر Apple TV 2015 یا Apple TV 4K با TVOS 11.4 یا بالاتر دارید؛ همچنین می توانید از AirPlay 2 استفاده کنید. علاوه بر این، برای کنترل چند بلندگو / دستگاه از طریق مک یا کامپیوتر خود به iTunes 12.8 یا بالاتر نیاز دارید.

سونی برند با ابهتی است که همواره در صدر جدول فروش تلویزیون قرار گرفته؛ یک تلویزیون سونی بالاترین سطح کیفیت تصویر و امکانات را دارد به همین دلیل در جدول زیر، پرفروش ترین های این برند ژاپنی در سال 2022 را لیست کرده ایم تا خرید برایتان راحت تر از همیشه باشد.

مدل سونینوع نمایشگر
تلویزیون سونی X75LLED
تلویزیون سونی X80LLED
تلویزیون سونی X85LLED
تلویزیون سونی X90LLED
تلویزیون سونی X95LLED
تلویزیون سونی A80LOLED

میدانید که در بحث تلویزیون های سونی، کیفیت حرف اول را می زند به همین دلیل شاهد قیمت بالاتری در آن ها به نسبت رقبا هستیم. تلویزیون سونی X85L در میان مدل های این سال یکی از بهترین ها و البته خوش قیمت ها می باشد که می تواند به عنوان صفحه نمایشی برای گیم و تماشای فیلم و سریال به خوبی ایفای نقش کند.

مدل سونینوع نمایشگر
تلویزیون سونی X75KLED
تلویزیون سونی X80KLED
تلویزیون سونی X85KLED
تلویزیون سونی X90KLED
تلویزیون سونی X95KLED
تلویزیون سونی A80KOLED

کدام دستگاه های جانبی از AirPlay 2 پشتیبانی می کنند؟

تلویزیون های جدید 2020 و 2021 از قابلیت AirPlay 2 پشتیبانی می کنند. مثلاً بیشتر تلویزیون های اسمارت ال جی امسال (2021) با اپل دوست شده و از AirPlay یا AirPlay 2 پشتیبانی می کنند. به این تریتیب می توانیم شاهد همکاری شرکت های تلویزیونی با اپل باشیم که در نهایت به افزایش رضایت کاربران از کار با تلویزیون منجر می شود.

Apple AirPlay 2

AirPlay 2 چگونه رقابت خواهد کرد؟

گوگل کرومکست و سیستم الکسا از تابستان 2017 دارای پشتیبانی صوتی چند اتاقه شده اند اما بدون شک اپل در مورد این پشتیبانی کمی تاخیر کرده است. در نتیجه اپل، چند ساله است و محصولات صوتی متعددی را ارائه می دهد. AirPlay 2 به اپل کمک می کند تا این کمبود را به ویژه برای صاحبان HomePod جبران کند ، اما این شرکت هنوز هم زمینه هایی برای پیشرفت را دارد. با این حال، توانایی استفاده از AirPlay در تلویزیون ها باید برای افرادی که تلویزیون اپل ندارند و هنوز کتابخانه گسترده iTunes دارند، یک مزیت باشد.

منبع: cnet